Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرانی نرخ کرایه تاکسی،اتوبوس و مترو در شیراز در روزهای گذشته بی سرو صدا و با پرهیز از تبلیغاتی که معمولا در این موارد صورت می گیرد موجب نارضایتی شهروندانی شد که وسایل نقلیه عمومی را در این کلانشهر برای رفت و آمد خود برگزیده اند.

برخی نارضایتی ها هم بابت گرانی کرایه ها همچنین سرراست نبودن مبالغ تعیین شده است که مسئولان مربوط در شورای شهر شیراز آن را امری طبیعی و حتی هزینه تعیین شده را بسیار کمتر از نرخ واقعی آن می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته‌های اخیر خبرنگار ایرنا بارها با مسئولان فرمانداری شیراز تماس گرفت و جویای سرنوشت مصوبه شورای شهر شیراز مبنی بر افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شد اما پاسخی از آنان دریافت نکرد.

افزایش کرایه با مصوبه شورا و تایید فرمانداری شیراز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز می گوید:‌ فرمانداری شیراز  این مصوبه را در روزهای گذشته تائید کرده و در پی آن برای اجرا به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

نواب قائدی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه شورای شهر شیراز که به تائید فرمانداری این شهرستان نیز رسیده،کرایه اتوبوس درون شهری ۲۰ درصد افزایش داشته است و نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی در شهر شیراز به ازای هر کورس از ۶۰۰ تومان به ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: مابقی ناوگان تاکسیرانی شیراز شامل تاکسی های فرودگاه و ترمینال ها و ... نیز ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود با تاکید مجدد بر تایید مصوبه افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی توسط فرمانداری شیراز گفت: اعمال افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری از روزهای اخیر اجرایی شده است.

او عنوان کرد: نرخ هزینه جابجایی شهروندان شیرازی با مترو نیز براساس این مصوبه از ۷۰۰ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز ، افزایش صورت گرفته در کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز را با توجه به افزایش هزینه های رانندگان دانست و گفت: در ماه های اخیر برخی هزینه های استهلاک و ....خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز افزایش زیادی داشته که برای جبران بخشی از این هزینه ها کرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز نیز افزایش پیدا کرد.

کرایه واقعی مترو ۴۸۰۰ تومان است

قائدی ضمن اشاره به اینکه پیشنهاد شهرداری شیراز برای گرانی نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری شیراز رقمی بیش از نرخ تعیین شده در شورای این شهر بوده است،افزود: هزینه تمام شده قیمت جابه جایی هر نفر با مترو برای شهرداری شیراز حدود چهار هزار و ۸۰۰ تومان است که براساس قانون این هزینه سه قسمت شده که یک سوم آن را باید شهروند بپردازد و دو قسمت دیگر را  باید دولت و شهرداری پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه دولت سهمی در این زمینه پرداخت نمی‌کند،گفت: هزینه یک سومی هم که پرداخت آن بر دوش شهروند است اکنون در شیراز حدود ۱۶۰۰ تومان می شود اما برای تشویق شهروندان برای استفاده از مترو این رقم به ۹۰۰ تومان کاهش داده شده است.

وی گفت: مبنای نرخ گذاری کرایه اتوبوس درون شهری و مترو شیراز کارت بلیت است و شهروندان بایستی کارت بلیت شهروندی را تهیه کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با بیان اینکه پرداخت نقدی در بعضی کلانشهرهای کشور تز جمله مشهد مقدس ممنوع اعلام شده،افزود: در مترو شیراز بلیت تک سفره ۱۵۰۰ تومان تعیین شده تا همه شهروندان به تهیه کارت بلیت شهروندی ترغیب شوند و در حال حاضر نیز اغلب شهروندان اقدام به تهیه این کارت کرده اند.

چگونه با مترو شیراز رایگان سفر کنیم؟

وی ادامه داد: هزینه جابجایی شهروندان شیرازی با مترو با استفاده از کارت ۹۰۰ تومان تعیین شده ضمن اینکه شورای فعلی شهر شیراز برای ترغیب شهروندان به استفاده از مترو و کمک به کسانی که از این وسیله نقلیه عمومی استفاده زیادی دارند اقدام به صدور کارت ۳ و ۶ ماهه و همچنین یکساله کرده است تا شهروندانی که استفاده زیادی دارند با استفاده از این کارت ها بخش قابل توجهی از سفرهای خود را بصورت کاملا رایگان انجام دهند.

قائدی اظهار  داشت: ملاک عمل تصمیم گیری مدیریت شهری شیراز بر مبنای حدود ۹۵ درصد شهروندانی است که اغلب بصورت مداوم از ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز استفاده می کنند و کارت بلیت شهروندی را تهیه کرده اند و ملاک عمل ۵ درصد افرادی که کارت ندارند و بصورت اتفاقی از مترو و اتوبوس استفاده می کنند نیست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتوبوس شورای اسلامی شهر شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، فخرالدین معصوم‌زاده با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی از سوی رانندگان بخش ملکی و خصوصی در تمامی مسیرها تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: واحدهای گشت نظارتی اداره نظارت بر اتوبوسرانی موظف شدند تا به این موضوع با جدیت ورود کرده و موضوع را گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی ارومیه، صرفاً می‌بایست با کارت بلیت الکترونیکی صورت گیرد، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که شهروندانی که به هر دلیل فاقد کارت بلیط الکترونیکی هستند بتوانند از راننده اتوبوس آن را تهیه کنند.

معصوم‌زاده با تأکید بر اینکه سیستم بلیت الکترونیک، سال‌هاست در شبکه اتوبوسرانی ارومیه با موفقیت در حال فعالیت است و تنها روش دریافت کرایه در ناوگان، استفاده از کارت بلیت است از عموم شهروندان درخواست کرد که با توجه به ممنوعیت پرداخت نقدی به رانندگان، برای سوار شدن در اتوبوس از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان خودداری کرده و صرفاً از کارت بلیت الکترونیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد محدود باجه‌های شارژ کارت بلیط الکترونیکی به دلیل کمبود نیروی انسانی، ادامه داد: عمده باجه‌های شارژ کارت‌های بلیط الکترونیکی در هسته مرکزی شهر مستقر بوده و در آینده نزدیک برای سهولت در افزایش اعتبار کارت‌های بلیط الکترونیک اقداماتی صورت می‌گیرد که شهروندان بدون مراجعه به جایگاه‌های مذکور، موفق به افزایش اعتبار کارت‌های خود شوند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اگر شهروندی تخلفی را در خطوط اتوبوسرانی مشاهده کرد و رانندگان اقدام به دریافت پول نقد کردند، می‌تواند با ارائه شماره اتوبوس به سامانه ۱۳۷ مراتب را گزارش کرده و پیگیر موضوع باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896664

دیگر خبرها

  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه