Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی شهرداری تهران خبر از آمادگی خود برای مدیریت بارش های جوی طی روزهای گذشته داد که از صبح امروز بسیاری از معابر، بزرگراه‌ها و پیاده روها دچار آب گرفتگی شده و تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بارش باران شدید از شب گذشته در شهر تهران سبب آبگرفتگی معابر و بزرگراه ها و اختلال در تردد خودروها و مردم در پایتخت شد؛ در برخی از نقاط شهر شدت آبگرفتگی به میزانی بود که خیابان بیشتر به رودخانه شباهت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبگرفتگی معابر در شهر تهران آنقدر تکراری شده است که شهروندان با کمترین بارش ها می توانند آن را پیش بینی کنند؛ عدم وجود زیر ساخت مناسب در پایتخت سبب شده تا آبگرفتگی معابر در باران امری کاملا عادی است.

با توجه به این که در دوره های گذشته مدیریت شهری برای مدیریت بارش های فصلی و جلوگیری از شکلگیری بحران ها برنامه ریزی هایی صورت گرفته است اما باز هم آبگرفتگی در معابر شهری و بزرگراه های تهران به چشم می خورد.

با نظر کارشناسان عدم مدیریت یکپارچه شهری و عدم وجود زیرساخت های مناسب شهری موجب تشدید و بروز مشکلات آبگرفتگی های فصلی در پایتخت می شود.

آبگرفتگی معابر آن هم در فصل بارش ها نشان دهنده‌ی این است که وضعیت خدمات شهری مناسبی در شهرداری نداریم با اندک بارانی حتی پل های کوچک هم می‌گیرد، چون زیر آن‌ها پر زباله است.

 

آماده باش شهرداری هم دردی از شهروندان دوا نکرد

باوجود پیش بینی های صورت گرفته توسط مراجع رسمی درباره میزان بارش های جوی در روزهای اخیر اما باز هم شهرداری تهران را غافل‌گیر کرد و برخی از معابر و بزرگراره‌ها  به دلیل حجم  باران مسدود شد و تردد در آن به کندی و سختی صورت گرفت.

این اتفاق تلخ در حالی که دوره پنجم مدیریت شهری تهران  رخ می دهد که پیش از این شهرداری از آمادگی برای بارش‌های پاییزی خبر داده بود اما بازهم  نتوانست در این مورد نمره قبولی دریافت کند.

اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران پیش از این خبرداده بود که باتوجه به هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی تمام تدابیر لازم برای بارش های پاییزی در شهر تهران اندیشیده شده و نیروهای شهرداری در آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بنابر ماموریت ذاتی خود اقدامات ویژه ای را در تمام سال برای کانالها ،مسیل‌ها ، فعالیت‌های عمرانی ، نگهداشت و لایروبی صورت می دهد گفت که بارش باران در فروردین‌ماه امسال موجب شد تمهیداتی بیشتر در این زمینه  پیش‌بینی شود.

محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران درباره وضعیت ترافیک صبح امروز در پایتخت گفت: 78 نقطه در تهران دچار آبگرفتگی شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، گفت: در بزرگراه آزادگان تقاطع بزرگراه مخصوص، در زیرگذر شرق میدان آزادی، حلقه داخلی میدان آزادی و آزاد راه تهران کرج به سمت شرق، روی پل جناح  ترافیک سنگین گزارش شده است.

 

مدیریت شهری پنجم؛ پُز عالی و دست خالی

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با دانا درباره عملکرد شهرداری تهران درباره مدیریت آبگرفتگی معابر در بارش های دیشب و امروز شهر تهران گفت: سال گذشته اتفاقاتی که در حوزه آبی کشور به وجود آمد برای بعضی از شهرها مانند تهران زنگ خطری بود.

 قناعتی با اشاره به عدم لایروبی مناسب شهری در دوره جدید مدیریت شورای پنجم گفت: ما چندین حوزه آبریز از ارتفاعات تهران به سمت جنوب داریم و بندهایی که قبلا زده شده تخریب شده اند و تذکر هم دادیم که اگر بارندگی شدید صورت گیرد  احتمال جاری شدن سیل وجود دارد.

وی افزود: می طلبید شورای پنجم بعد از حوادث سال 97 برنامه ریزی برای شهر تهران داشته و آماده باشی در این حوزه به خدمات شهری شهرداری و مناطق داده باشند.

 عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از دلایل آبگرفتگی در شهر آبراه هایی است که خوب لایروبی نشده و این اقدام باید در تابستان صورت می گرفت گفت:هیچ توجهی به آبراه های تهران نشده و اگر شورای پنجم به اتفاقات سال گذشته توجه می کرد، برای سال جاری بندهایی در آبریزها احداث می کرد تا مسیر آبراه ها پاکسازی و جهت دهی شود.

وی با بیان اینکه 2 سال پیش در شورای چهارم پیگیری ها در زمینه مدیریت بارش ها صورت گرفت گفت: ممکن است بارندگی های شدید در جنوب تهران ویرانگر شود و باید شورای شهر طی یک طرح دو فوریتی نسبت به پاکسازی کانال ها و مسیرهای عبور آب اهتمام ورزند.

قناعتی با اشاره به اینکه  به گفته کارشناسان وارد دوره ترسالی شده ایم گفت: مدیریت شهری پنجم حتی ساده ترین اقدامات که سرکشی به کانال های آبی کنار بزرگراه ها است را هم انجام نداده و این باعث شد در ساعات اولیه امروز حجم ترافیک به شدت افزایش یابد.

 

ریسک سیلاب در جنوب تهران بیشتر است

بنابر اعلام مسئولان شهرداری، تهران ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیل بعلاوه ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فرعی دارد که در این مسیرها آب باران از شمال به جنوب سرازیر می شود.

بر اساس برخی گزارشات مناطق ۱۰، ۱۱، ۸ و ۱۷ در برابر سیلاب آسیب پذیر هستند. همچنین پل‌ها در هنگام وقوع سیلاب درگیر آبگرفتگی آب می‌شوند و مسیل‌ها و شبکه زهکشی شهری و شیب زمین در شرایط خاص به گسترش سیلاب شهری کمک می‌‌کنند، آبگرفتگی دهانه پل‌ها در هنگام بارش‌های شدید از جمله معضلات روان آب‌های شهر تهران هستند، در نتیجه این عوامل تشدیدکننده سیل خواهند بود.

همچنین به دلیل وجود شیب زیاد در نقاط شمالی شهر تهران روان آب‌ها با سرعت بالا به سمت جنوب، شرق و مرکز شهر حرکت کرده و همین امر موجب آب گرفتگی در این مناطق می‌شود. البته باید توجه داشت که ریسک سیلاب به میزان در معرض خطر قرار گرفتن ساخت و سازها و آسیب پذیری مناطق بستگی دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه می‌توانند توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب شوند.

وی با بیان اینکه این افراد حداقل حقوق 11 و نیم میلیون تومان را دریافت و با مزایا تا 13 و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت، افزود: همچنین این افراد بیمه هم خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، تصریح کرد: با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است.

محمدی گفت: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره 55530120 تماس بگیرند. همچنین تاکنون حدود 70  نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • سودجویان زیر ذره‌بین شهرداری؛ حریم این منطقه دردسرساز شد
  • بارش باران و جاری شدن سیل در رودخانه‌های فصلی منطقه کدکن
  • سودجویان حریم شهر زیر ذره‌بین شهرداری | حریم این منطقه دردسرساز شد
  • پایان زمین‌خواری در حریم پایتخت | جزییات تغییرات مدیریت ۶ هزار کیلومتر حریم مشخص شد
  • هشدار جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر در آذربایجان شرقی