Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران استفاده از نسخ قدیمی و اصلاح شده را در جذابیت و تاثیرگزاری تعزیه موثر دانست و گفت: یکی از دلایل استقبال گسترده و برگزاری با کیفیت سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) روستای خوی استفاده از نسخ قدیمی و اصلاح شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «جواد کارگران» در اختتامیه سیزدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) که به میزبانی کانون فرهنگی هنری نور نبوی در مسجد سیدالشهدا (ع) روستای خوی برگزار شد، گفت: سیزدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) با هدف اعتلای معنوی هنر فاخر تعزیه از 27 مهر همزمان با اربعین حسینی آغاز و تا ۷ آبان در مسجد سیدالشهدا (ع) روستای خوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) هرساله نسبت به سال قبل با کیفیت بالا و با حضور پرشور دوستداران اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

وی بابیان اینکه استفاده از نسخ قدیمی و اصلاح شده به در بالا بردن سطح تعزیه موثر است ابراز کرد: یکی از دلایل استقبال گسترده و برگزاری با کیفیت سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) روستای خوی استفاده از نسخ قدیمی و اصلاح شده است.

 

کارگران سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) روستای خوی به یکی مهمترین سوگواره های استان تبدیل شده است و هرساله هیئت های زیادی در این سوگواره شرکت می کنند.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «محمدرضا مظاهری» ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کانون فرهنگی هنری نور نبوی روستای خوی در برگزاری سیزدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: این سوگواره هرساله با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: در این سوگواره ۱۰ گروه تعزیه خوان از نقاط مختلف شهرستان از جمله شیخ شبان، وانان، کنرک، یانچشمه، طاقانک، گهرو، نقنه، ایل بگی، خوی و شوراب حضور داشتند که طی ۱۰ شب به اجرای مجالس مختلف و متنوع تعزیه پرداختند.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد سالروز شهادت امام رضا ع پیاده روی اربعین ماه صفر اربعین حسینی عزاداری امام رضا ع نماز جمعه سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا ع روستای خوی نسخ قدیمی کانون فرهنگی هنری نور نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، به همراه کارشناسان ستاد از مسجد امام رضا(ع) و کانون فرهنگی و هنری موسی بن الرضا ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این مسجد قرار گرفت.

وی  در این بازدید گفت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی مختلف در جامعه باید تلاش کنیم که نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم و مهمترین هدف ما جذب دهه هشتادی ها است.

رضایی افزود: ما در ستاد به دنبال آبادانی مسجد هستیم و ارکان مساجد در این راستا باید دست در دست هم دهند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت های ستاد سطح بندی کانون ها است تا کانون های فرهنگی و هنری که پیش رو هستند الگویی برای دیگر کانون ها در برنامه های فرهنگی و هنری باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: همانگونه که مساجد در سال های دفاع مقدس محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه ها بودند، امروز هم باید در جنگ فرهنگی و رسانه ای سنگری برای تربیت و رشد جوانان و نوجوانان باشند.

 

دیگر خبرها

  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند