Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@10:53:03 GMT

هشدار در مورد وقوع سیل در 13 استان کشور

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۷۹۶۶

هشدار در مورد وقوع سیل در 13 استان کشور

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور، گفت: ۱۳ استان کشور در وضعیت هشدار سیل قرار دارند و نیرو‌های امداد و نجات در این ۱۳ استان و ۲۳ شهر در آماده‌باش کامل هستند تا این سامانه بارشی از کشور عبور کند و شرایط عادی به این مناطق بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین تا کنون به ۳۷ شهر، روستا و مناطق عشایری در ۱۶ استان متأثر از آبگرفتگی شامل آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، لرستان، مرکزی و همدان امدادرسانی انجام شده است.   سلیمی با اشاره به امدادرسانی به بیش از ۷۵۰ نفر از شهروندان درگیر سیل و آب گرفتگی، اظهار کرد: علی رغم بارش‌های مداوم در استان لرستان و احتمال طغیان برخی از رودخانه‌ها در این استان، هیچ رودخانه‌ دیگری طغیان نکرده است.   رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان تأکید کرد: مردم اگر سفر‌های ضروری ندارند در این ایام سفر‌های خود را به تأخیر بیندازند؛ همچنین به توصیه نهاد‌های امدادی در استان‌های خود توجه نشان داده و به آن عمل کنند چرا که شرایط در هر استانی متفاوت است و هر استانی به تدابیر ویژه ای نیاز دارد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت هلال احمر امداد و نجات سیل مرتضی سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز توسط هواشناسی استان کرمان/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از بامداد روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد و با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق مذکور محتمل است.

امین دریافر امروز ۲۶ فروردین ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: امروز و فردا ضمن افزایش ابر در برخی مناطق مرکزی و شمالی رگبار باران و در مناطق شرقی و جنوب شرقی وزش باد همراه با گردوخاک را خواهیم داشت.

وی افزود: از فردا شب(دوشنبه) تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی، شاهد تقویت ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات و ورزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان خواهیم بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل گفت: پیرو هشدار نارنجی شماره ۲ و با توجه به تقویت و گسترش سامانه بارش‌، از بامداد روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلی‌متر در این مناطق به ویژه حومه شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوئیه، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، بم، نرماشیر و فهرج خواهد بود.

دریافر افزود: با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق مذکور محتمل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آوارگان به شمال غزه
  • هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این ۱۷ استان
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هشدار وقوع سیلاب در ۴ استان کشور
  • رانش زمین در اندونزی/ دست کم ۱۸ نفر جان باختند
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • صدور هشدار قرمز توسط هواشناسی استان کرمان/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق
  • تیم امداد و نجات کوهستان خراسان شمالی چهار مفقودی را نجات داد