Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با محوریت جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با محوریت جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی فراخوان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره از مجموعه برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) است که بهمن امسال توسطاداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

 

مقدمه:

اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شبکه‌­های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیـتال رضـوی را با عنوان هشتگ #امام_رضا و #امام_رئوف برگزار می‌کند.

 

اهداف:

الف: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی.

ب: هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی درترویج آموزه‌های دینی و اهل بیت علیه‌السلام به ویژه امام رضا (ع) در جامعه.

ج: تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی.

د: تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی.

 

منابع و موضوعات:

بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم، احادیث اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا(ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحبنظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌­ای در زمینه:

۱- ارزش‌های اخلاقی (صداقت-امانتداری- کرامت انسان‌ها - حفظ آبروی افراد- رزق حلال و...) و ضد ارزش‌های اخلاقی (دروغ- خیانت در امانت- تهمت و افترا- حرام‌خواری و..)

۲- ارزش‌های اجتماعی (روابط اجتماعی-روابط خانوادگی-روابط با گروه دوستان- وقف- کار و تولید- مسئولیت‌پذیری- محیط زیست و...)

۳- ارزش‌های حاکمیتی (اهداف نظام اسلامی- عدالت- رسیدگی به امور مردم- روابط متقابل مردم و مسئولان و...)

۴- زیارت(زیارت عارفانه- خاطرات سفر زیارتی- دلنوشته‌های زیارت - واگویه‌های زیارت- زیبایی و معنویت حرم مطهر- شفاعت- نماز و نیایش و...)

 

محورهای جشنواره:

آثارمنتشره در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های پر مخاطب فرهنگی، هنری و رسانه‌­ای با هشتگ #امام_رضا و #امام_رئوف در قالب‌های: عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ(کلیپ)، پویانمایی(انیمیشن) و موشن گرافیک می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

معیار های ارزیابی: ۱- کیفیت فنی ۲- میزان بازدیدکنندگان ۳-دیدگاه بازدیدکنندگان ۳- غنای محتوایی

 

مقررات شرکت درجشنواره:

آثار ارسالی باید علاوه بر انتشار در گروه­‌ها، کانال­‌ها و صفحات شخصی مرتبط با شرکت کننده، در یکی از شبکه‌­های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با هشتگ #امام_رضا و #امام_رئوف منتشر شده باشد.

 

جوایز جشنواره:

عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافیک:

مقام اول: تندیس جشنواره+لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال وجه نقد

مقام دوم: لوح تقدیر+ ۱۲ میلیون ریال وجه نقد

مقام سوم: لوح تقدیر + ۸میلیون ریال وجه نقد

 

ویدئو و نماهنگ(کلیپ)، پویانمایی (انیمیشن) و موشن گرافیک:

مقام اول: تندیس جشنواره+لوح تقدیر و ۳۵میلیون ریال وجه نقد

مقام دوم: لوح تقدیر+۲۵ میلیون ریال وجه نقد

مقام سوم: لوح تقدیر +۱۵میلیون ریال وجه نقد

 

جایزه ویژه هیات داوران به بهترین اثر برگزیده جشنواره:

*تندیس جشنواره + لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال وجه نقد*

 

نحوه ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره:

*علاقمندان باید آثاری را که در گروه‌ها یا کانال‌ها و یا صفحات مرتبط با خویش منتشر کرده‌اند را از طریق مراجعه به هر یک از شبکه­‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌­های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با انتخاب هشتگ #امام_رضا و #امام_رئوف منتشر کنند.

 

*ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir انجام می‌شود.

 

*با توجه به اینکه علاوه بر انتشار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن­‌های یاد شده انتشار آثار در اینستاگرام نیز مورد توجه و دارای امتیاز است، لازم است تا شرکت کنندگان پس از انتشار اثر در یکی از شبکه‌­ها و اپلیکیشن‌­های یاد شده و ثبت‌نام در سایت جشنواره چنانچه آثار خود را در اینستاگرام منتشر کرده‌اند، لینک صفحه اینستاگرام خود را نیز در سایت جشنواره ثبت کنند.

 

*مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا تاریخ  ۱/۱۱/۱۳۹۸ است.

*زمان مراسم اختتامیه ۲۶/۱۱/۱۳۹۸ (همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)

تماس با دبیرخانه:

آدرس: قزوین- بلوار آزادگان- چهارراه غیاث آباد- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین- دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی تلفن: ۰۲۸۳۳۶۹۱۴۰۴، ۰۲۸۳۳۶۹۱۴۱۲ و

۰۲۸۳۳۳۷۰۱۹۷

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه صفر شهادت امام رضا ع اربعین حسینی نماز جمعه رحلت پیامبر اسلام پیاده روی اربعین امام رضا ع قرائت زیارت ازبعید اعلام فراخوان فرهنگ رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: با نظر هیات داوران جشنواره آیین‌های نمایشی، میدانی و خیابانی روستایی و عشایری رضوی ۷ گروه تئاتری در روستای کردر رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

وی در این باره اظهار کرد: یکی از بخش‌های ششمین جشنواره روستایی آسمان هشتم مربوط به آیین‌های نمایشی و روستایی رضوی خواهد بود. با توجه به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۷ اثر مجوز حضور در هرمزگان برای رقابت با سایر گروه‌ها را پیدا کرده اند.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: در همین راستا استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگلویه و بویراحمد و هرمزگان صاحب نماینده برای شرکت در این رقابت‌ها هستند.

وی در پایان عنوان کرد: گروه راد از صومای برادوست ارومیه، باغ انار از باغ انار لردگان، نبی اکرم از زرکی میناب، انگاره از شهوار میناب و ضامن آهو از سیله در کردر رضوی از توابع شهرستان میناب به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6081309 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی