Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:35:37 GMT

میزان تخلف در نیروهای مسلح رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۸۲۲۵

میزان تخلف در نیروهای مسلح رو به کاهش است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام شکر الله بهرامی در دیدار با مدیران شهرستان سراب گفت: مبارزه با فساد در تمام سطوح اداری، نظامی و قضایی، فعالیتی جهادی است و مسئولان قضائی با سفربه مراکز استان ها و شهرستان ها، با بررسی کمبودها و شناسایی ظرفیت ها، سعی در ارائه برنامه های جدید و تحولی عظیم در این قوه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر ضروت اجرای صحیح عدالت در قوه قضائیه افزود : گره گشایی از مشکلات مردم و گسترش عدالت در مراکز استانها از دیگر اهداف سفرهای استانی رییس قوه قضائیه است.

رئیس دادگستری شهرستان سراب هم در این نشست تعداد پرونده های ورودی و مطروحه را در سال گذشته ۲۵ هزار پرونده اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد این پرونده ها مختومه شده است.

مهدی شمسی با اشاره به کمبود نیروی انسانی افزود: هم اکنون دادگستری این شهرستان، با ۱۰ نفر قاضی و ۳۵ نفر کارمند مشغول ارائه خدمات به مردم است که این تعداد جوابگوی میزان مراجعات نیست.

وی ادامه داد: این دادگستری با ۴۰ درصد نیروی موجود در کادر قضایی و ۴۵ درصد در بخش اداری فعالیت می کند.

شمسی با اشاره به جمعیت شهرستان و افزایش جرائم جدید افزود : این درحالی است که بر اساس چارت مصوب شده قوه قضائیه، ۶۰درصد پست های قضایی و ۵۰ درصد پست های اداری در این دادگستری خالی است.

وی توهین، ضرب و جرح و اختلافات ملکی را از بیشترین پرونده های ورودی به این دادگستری برشمرد.

کد خبر 4758644

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای مسلح تبریز اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام بارش باران سانحه تصادف گرگان خطبه های نماز جمعه مرز مهران قزوین شهادت امام رضا ع مشهد استانداری سمنان شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان