Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا  در ارزیابی خود از  اقدام ایران برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی‌اش اظهار کرد: در راستای برجام بعد از یکسال فرصتی که در اختیار کشورهای اروپایی بود، حاصل این یکسال فرصت اولیه بحث اینستکس شد که آن هم متاسفانه تا امروز نتیجه‌ای نداشته است، بنابراین ما گام اول کاهش تعهدات را برداشته و دو ماه به طرف مقابل فرصت دادیم، بعد از آن هم گام دوم و سوم را برداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در آستانه گام چهارم قرار داریم، اگر بنا بود کشورهای اروپایی قدمی برداشته و اقدامی کنند، حتما می‌توانستند زیرا فرصت کافی هم بعد از خروج آمریکا از برجام و هم با برداشته‌ شدن گام‌های ایران در کاهش تعهدات وجود داشت.

این نماینده سابق مجلس همچنین بیان کرد: اروپایی‌ها با حرف زدن ما را معطل کردند و مباحث مربوط به خسارت‌های ناشی از خروج آمریکا و عدم اجرای تعهدات برجام عملا به جایی نرسیده است،‌ در واقع اروپایی‌ها صحبت از تمایل برای ادامه برجام داشتند اما یکجانبه یعنی می‌خواهند ایران در برجام بماند اما آن‌ها هیچ‌گونه اقدامی انجام ندهند.

سبحانی‌نیا در ادامه با بیان این‌که اکنون هم خیلی نمی‌توان امیدوار به نتیجه کار کشورهای اروپایی بود، اظهارکرد:‌ پیشنهاداتی در مورد پرداخت 15 میلیارد دلار به ایران طی سه مرحله مطرح شد اما آن‌ هم عملی نشد و نهایتا به آمریکا ارجاع دادند که مخالفت کرد و معلوم شد طرف آمریکا است و اروپایی‌ها بدون اجازه آمریکا نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید متکی به توان و ظرفیت‌های داخلی باشد، برنامه ریزی و حساب شده در میان مدت و دراز مدت راه توسعه و پیشرفت را طی کند کما این که در ایام محدودیت‌ها و تحریم‌ها نیز توانسته‌ایم قدم‌های خوبی برداریم.

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این‌که اروپایی  ها از خودشان اختیاری ندارند و نمی‌خواهند آمریکا از آن‌ها برنجد، لذا خیلی نمی‌توان به اظهارات انگلیس،‌ فرانسه و آلمان امیدوار بود،‌ گفت:‌ ایران تا جایی که ظرفیت برجام اجازه دهد در چارچوب آن حرکت می‌کند.

سبحانی نیا در پایان خاطرنشان کرد:‌ اکنون بحث خروج ایران از برجام منتفی نیست اما در شرایط موجود راهکارهایی که در برجام پیش‌بینی شده و گام‌هایی که می‌توانیم در کاهش تعهدات برجامی برمی‌داریم تا این که طرف مقابل به تعهداتش عمل کند در واقع از ظرفیت داخلی و قرارداد برجام  استفاده می‌کنیم تا به  مراحل پایانی برسیم.
انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد

نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد تایید شد و رومانی بالاترین نرخ را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد اعلام شد.

داده‌های یورواستات نشان داد که رشد سالانه قیمت مصرف‌کننده برای سومین ماه متوالی از ۲.۶ درصد در ماه فوریه کاهش یافته است.

تورم اصلی، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، از ۳.۱ درصد در ماه فوریه به ۲.۹ درصد در ماه مارس کاهش یافت.

قیمت انرژی در ماه مارس با سرعت کمتری، ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با کاهش ۳.۷ درصدی ماه فوریه نزول کرد.

هزینه مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافت در حالی که در ماه فوریه ۳.۹ درصد صعود کرد.

تورم سالانه در اتحادیه اروپا نیز در ماه مارس برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و به ۲.۶ درصد رسید.

کمترین نرخ سالانه در لیتوانی (۰.۴ درصد)، فنلاند (۰.۶ درصد) و دانمارک (۰.۸ درصد) مشاهده شد، در حالی که بالاترین میزان در رومانی (۶.۷ درصد)، کرواسی (۴.۹ درصد) و استونی و اتریش (هر دو ۴.۱ درصد) بود.

به‌صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۰.۸ درصد افزایش یافت که تخمین اولیه را برآورده کرد.

منطقه یورو نماینده کشور‌های عضوی است که از واحد پول واحد - یورو - استفاده می‌کنند، در حالی که اتحادیه اروپا شامل همه کشور‌های عضو بلوک است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ حرکت عجیب دوندگان آفریقایی و اجازه دادن به دونده چینی برای قهرمانی! / فیلم
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران