Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی اسبق استقلال اهواز گفت: مربیان استان از کمترین درجه امنیت شغلی برخوردار هستند که این موضوع می‌تواند تاثیرات بسیارمخربی درآینده فوتبال خوزستان داشته باشد. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی خوش ذات مربی جوانی است که با اینکه کم سن و سال است اما کارنامه قابل قبولی از خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سرمربی 37ساله اسبق استقلال اهواز که با تمام مشکلات موجود  و با دست خالی سهمیه استان را در لیگ دو حفظ کرد. به مناسبت 8 آبان که روزمربی نامیده شده است با او هم صحبت شده ایم که درادامه باهم خواهیم خواند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز  با بیان اینکه قبل از هر چیز جا دارد این مناسبت رابه تمام مربیان کشور بویژه مربیان استان خوزستان تبریک بگویم؛ اظهار داشت: مربی و معلمی در ابتدا در یک مسیر بودند یک واژه و از یک خانواده هستند.

خوش ذات افزود: مربی مثل معلم می‌تواند تاثیرات زیادی در روند پیشرفت جامعه بگذارد به طوری که امروز می‌بینیم مربیان به دلیل حساسیت و درجه اهمیت شغلی و کاریشان دارای بالاترین درجات درجوامع وبالاترین دستمزدها هستند هرچند در کشور عزیز ما و به خصوص در جامعه فوتبالی به جز یک بخشی از مربیان؛ اکثر افراد این جامعه مورد کم لطفی و بی مهری قرارگرفته‌اند.

بختیاری‌زاده: این جایگاه در شأن تیم ما و فوتبال خوزستان نیست/ با تمام وجود برای موفقیت استقلال خوزستان تلاش می‌کنمانتخاب تاریخی یک زن به سمت ریاست یک باشگاه فوتبال در اوکرایناعزام نمایندگان فدراسیون فوتبال به بصره برای بررسی شرایط میزبانی عراق

سرمربی اسبق استقلال اهواز ادامه داد: اکثر مربیان فوتبال ایران به خصوص مربیان خوزستانی برخلاف شعارهایی که طی این سالها ازطرف فدراسیون، هیئت ها وکمیته آموزش داده شد متاسفانه هیچ حرکت ریشه‌ای و علمی در رابطه با ارتقا سطح کیفی مربیان صورت نگرفته است ضمن اینکه مربیان استان از کمترین درجه امنیت شغلی برخوردار هستند که این موضوع می‌تواند تاثیرات بسیارمخربی درآینده فوتبال خوزستان داشته باشد.ناگفته نماند در فوتبال استان مربیانی هستند که با ازخودگذشتگی و مشکلات بسیار در حال انجام وظیفه هستند و پرچم فوتبال خوزستان راهمچنان بالا نگه داشته‌اند.

وی در پاسخ به سوال اینکه چرا فوتبال ما متکی به فوتبال نتیجه گرایی بوده وامنیت شغلی دراین حرفه کمتر است،گفت: بهترین پاسخ به این سوال را می‌توان در بحث مدیریت جستجو کرد، اگر ثبات در مدیریت باشد واگر مدیریت فوتبالی و با دانش باشد این مشکل صددرصد حل خواهد شد همچنین چرخه مربی گری درفوتبال ایران خیلی کوچک است یعنی تعدادی مربی در این دایره هستند که مرتب در رسانه‌های تصویری، خبرگزاری‌ها و روزنامه ها در حال مانور دادن هستند.

خوش ذات تصریح کرد : فوتبال کشور همیشه متکی به این مربیان هستند چراکه مدیران و تصمیم گیرندگان باشگاههای فوتبالی با نگرش موجود این تعداد مربیان را بیشتر میپسندند به طوری که مربیانی که بیکار هستند با سه جلسه کارشناسی در شبکهها و رسانه‌های مختلف صاحب تیم می‌شوند.

وی افزود: امیدوارم با پیگیری رسانه‌ها یی مثل شما این روند موجود به سوی تفکرات مثبت حرکت کند و در آینده نزدیک شاهد تغییر شکل مدیریت و بروز مربیان با دانش و فرهنگ باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مورینیو، دشان و آنچلوتی تا آلونسو، کلوپ و فان خال؛ کدام مربیان بزرگ به همکاری با لیورپول «نه» گفتند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، باشگاه فوتبال لیورپول این روز‌ها با چالش مهمی مواجه است. مدیران آنفیلدی سخت در تلاشند که جانشین شایسته‌ای برای «یورگن کلوپ» بیابند.

بعد از آنکه در زمستان گذشته مربی محبوب آلمانی به طور رسمی اعلام کرد در پایان فصل به همکاری ۹ ساله اش با قرمزپوشان خاتمه داده و وارد دوره استراحت خواهد شد، سران باشگاه انگلیسی به تکاپو افتادند تا بهترین گزینه ممکن را برای پرکردن جای خالی کلوپ را پیداکنند.

آنها فهرستی از بهترین مربیان کنونی را تهیه کردند که در صدر آن، «ژابی آلونسو»، سرمربی موفق فصل جاری بایرلورکوزن آلمان و بازیکن سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ لیورپول، قرارداشت.

مربی اسپانیایی به علت تعهد زیادی که نسبت به تیم بوندس لیگایی دارد، برخلاف همه انتظارات، پیشنهاد «قرمزها» را ردکرد اما او تنها مربی بزرگ و صاحب نامی در تاریخ نبوده که به پیشنهاد تیم لیگ برتری جواب رده داده است.

در این گزارش نگاهی به گذشته داریم و مرور می‌کنیم کدام مربیان بزرگ با پیشنهاد لیورپول مواجه شدند، اما در نهایت پاسخ منفی دادند:

۱-ژابی آلونسو

اگر بخواهیم تازه‌ترین مربی سرشناس جهان که به حضور در آنفیلد علاقه‌ای نشان نداد، را معرفی کنیم، بدیهی است باید به سراغ «آلونسو» برویم. وقتی کلوپ هفته‌ها قبل از خروجش در پایان فصل از تیم لیگ برتری گفت، مدیران تصمیم گیرنده برای انتخاب جانشین خواهان مربی بزرگی بودند که «ژن» باشگاه را داشته باشد. پس خواستار همکاری با سرمربی لورکوزن شدند اما مربی با کلاس، جوان و جویای نام، رفتاری حرفه‌ای کرد. او یک سال و نیم قبل در زمانی که بایر در اوج بحران قرارداشت و با مساله سقوط دست و پنجه نرم می‌کرد، به عنوان ناجی برگزیده شد.

آلونسو برای خود پروژه‌ای تعریف کرد که به قهرمانی منجر شود. همان افتخار بزرگی که در فصل جاری برای تیم بوندس لیگایی به ارمغان آورده؛ آن هم در شرایطی که با اقتدار و درخشش به این مهم رسیده است.

مربی ۴۲ ساله اسپانیایی می‌داند در آغاز مسیر پرچالش حرفه مربیگری بوده و قدم‌ها را باید محکم بردارد. او به خاطر تعهد اخلاقی که به لورکوزنی‌ها داشت و این که مانع تبلیغ منفی علیه خویش شود، به همکاری با لیورپول پاسخ منفی داد و گفت حداقل یک فصل دیگر مایل نزد تیم ژرمنی کارکند.

این در حالی بود که حتی بایرن مونیخ هم برای جانشینی توماس توخل وی را می‌خواست، اما با این وجود لژیونر پیشین به قرارداد و تعهدش وفادار ماند.

۲-ژوزه مورینیو

در سال ۲۰۰۴ باشگاه انگلیسی همچون حالا با چالش انتخاب سرمربی جدید مواجه بود. مدیران باشگاه روی گزینه‌های مثل رافائل بنیتس و ژوزه مورینیو نظرداشتند. البته گزینه اول بنیتس بود که در نهایت انتخاب شد.

در این مورد برخی رسانه‌ها نقل کرده اند که از طرف باشگاه با هر دو گزینه، رایزنی‌های صورت گرفت. باشگاه هم در نهایت بیشتر به همکاری با بنیتس علاقمند بود.

مورینیو، آقای خاص فوتبال جهان، هم وقتی فهمید برای همکاری «آپشن شماره یک» تیم آنفیلدی نیست، پاسخ رد داد. چرا که توقع داشت گزینه اول باشد.

جیمی کرگر، اسطوره باشگاه و ستاره قرمز‌ها در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳ چندی قبل در برنامه ایی تلویزیونی گفت: «آن موقع مقام‌های تصمیم گیرنده باشگاه کاملا بنیتس را بر مورینیو ترجیح می‌دادند. همین موضوع مربی پرتغالی را ناراحت می‌کرد تا جایی که پاسخ منفی داد. احتمالا روسای باشگاه نگران بودند که مورینیو بیاید و از آن رفتار‌های گاه عجیب و غریبش کند و باعث ناراحتی شود.»

در ارتباط با این مورد حتی یک سال قبل روزنامه دیلی میل در گزارشی ادعا کرد در تابستان ۲۰۱۵ که هنوز باشگاه سراغ یورگن کلوپ نرفته بود، برای بار دوم به مورینیو پیشنهاد داد که وی آن را نپذیرفت.

۳-دیدیه دشان

در سال ۲۰۱۰ که جایگاه بنیتس در لیورپول متزلزل و از محبوبیتش کاسته شده بود، «دیدیه دشان»، سرمربی کنونی تیم ملی فرانسه در سطح بالای فوتبال حرفه‌ای می‌درخشید. مربی فرانسوی موناکو را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۴ رسانده بود هرچند مقابل پورتو تحت هدایت مورینیو بازنده شد. همین مربی شش سال بعد در مارسی اولین قهرمانی اش را در لوشامپیونه کسب کرد.

همان زمان بود که بحث حضورش در لیورپول مطرح شد. رسانه‌ها عنوان کردند به دشان از پیشنهاد کار شده، اما وی نپذیرفته است.

وی بعد از مدتی به خبرنگاران در حاشیه مراسمی ورزشی گفت: «بله... این خبر که لیورپول به من پیشنهاد داده، درست است. از این بابت بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم باشگاهی به بزرگی لیورپول به همکاری با من علاقمند بوده، اما حالا چیز‌های مثل تداخل زمانی مطرح است. چون نسبت به مارسی تعهد دارم و باید برای باشگاه، بازیکنانش و همینطور هواداران پرشورش تلاش کنم. نمی‌توانم دو روز قبل از شروع فصلی جدید، به همکاری با آن، پشت پا بزنم. واقعا از این که بحث پیشنهاد لیورپول آمد، خوشحال شدم، اما تصمیم من قطعی است و این که باید بمانم و با مارسی ماجراجویی کنم.»

به این ترتیب دشان ماند تا این که سال ۲۰۱۲ باشگاه را ترک کرد و زمام امور تیم ملی فرانسه را برعهده گرفت. حالا هم ۱۲ سال است که زمام امور «خروس‌های آبی» را در اختیاردارد و در این مدت توانسته تیمش را به دو عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی جهان برساند.

۴- فرانک دبوئر

وقتی دوران کنی دالگیش در سال ۲۰۱۲ در لیورپول به سر رسید، فرانک دبوئر، مربی جوان و دارای ایده‌های تاکتیکی بسیاری در آژاکس بود که در لیگ هلند مرتب قهرمان می‌شد.

در آن موقع مربی ۵۳ ساله در یکی از اظهاراتش گفت: «علاقمندم به جزیره بازگردم، اما پروژه‌ای که برعهده می‌گیرم، باید همه همه چیز با هم جفت و جور باشد. همین نکته را هم به لیورپولی‌ها گفتم. بیان کردم دریافت پیشنهاد همکاری آنها، باعث افتخارم است، اما من یک سال دیگر به آژاکس تعهد دارم و این که بخواهم زودتر از موعد بیایم، چیز زیبایی نیست.»

ملی پوش سابق هلند البته سرانجام به لیگ برتر آمد. وقتی که کارش با آمستردامی‌ها به اتمام رسید، با کریستال پالاس قرارداد بست. هرچند تنها بعد از ۷۷ روز از حضورش و ۴ باخت پیاپی از کار برکنارشد. آنقدر عملکردش ضعیف بود که مورینیو او را به تمسخر گرفت و دبوئر را «ضعیف‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر» معرفی کرد.

۵-کارلو آنچلوتی

شاید کمی باورش سخت باشد، اما کارلو آنچلوتی، سرمربی بزرگ و نامدار کنونی رئال مادرید نیز می‌توانست روی نیمکت لیورپول بنشیند، اما آنگونه که نقل می‌شود، به پیشنهاد همکاری با قرمزپوشان پاسخ رد داد.

در این مورد «هری ردنپ»، سرمربی اسبق بورنموث، وستهام، ساوتهمپتون، تاتنهام و کوینیزپارک رنجرز اخیرا در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد از طریق منابعی شنیده در سال ۲۰۱۵ لیورپول از طریق یک واسطه به آنچلوتی پیشنهاد همکاری داده که پاسخ منفی گرفته است.

۶-یورگن کلوپ

تعجب نکنید! خود یورگن کلوپ هم زمانی به لیورپولی‌ها پاسخ رد داد. درست است که او از سال ۲۰۱۵ زمام امور تیم را برعهده گرفت و نزد هواداران بسیار محبوب شد، اما سه سال قبل از آنکه به آنفیلدرود وارد شود یعنی در زمانی که سرمربی بروسیادورتموند بود، با پیشنهاد کار تیم انگلیسی مواجه شد که پاسخ مثبت نداد.

در این مورد اسکای اسپورت در مقاله‌ای نوشت در سال ۲۰۱۲ سران باشگاه برای جانشینی دالگیش دنبال «کلوپو» بودند که در دورتموند بسیار عالی کرده بود. پس به او پیشنهاد دادند، اما «آقای عادی» به خاطر قرارداد و تعهدی که داشت، نپذیرفت. او ماند تا این که ۳ سال بعد به نیمکت تیم رسید.

مربی آلمانی نیز یک سال قبل در این باره به یکی از خبرنگاران گفت: «البته که از دریافت پیشنهاد لیورپول آن موقع خوشحال شدم. چون افتخاری برایم بود. به خصوص که می‌توانستم در تیمی بزرگ در لیگ برتر فعالیت کنم. با این حال تا سال ۲۰۱۵ با دورتموند قرارداد داشتم و اجازه نداشتم جایی دیگری بروم. از کارکردن در بروسیا راضی بودم و دلم می‌خواست به فعالیتم ادامه دهم.

۷-لویی فان خال

قبل از معرفی برندان راجرز در سال ۲۰۱۲ لیورپولی‌ها مذاکراتی با «لویی فان خال» نیز انجام دادند. در آن موقع مربی هلندی فعالیتی نداشت و بعد از دوران پرتنش کار در بایرن مونیخ مشغول استراحت بود. در پایان گفت و گوها، اما همکاری با تیم انگلیسی را قبول نکرد.

خودش می‌گوید: «این موضوع که با لیورپول مذاکره کردم، حقیقت دارد. با این وجود وقتی همه چیز را ارزیابی کردم، متوجه شدم حضورم در این تیم نمی‌تواند مفید باشد. در نهایت علاقه‌ای نشان ندادم و پاسخم منفی شد. حتی بعد باشگاه تاتنهام پیشنهاد داد، اما جوابم یکسان بود. در واقع من دنبال چالش کاری قوی تری می‌گشتم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از مورینیو، دشان و آنچلوتی تا آلونسو، کلوپ و فان خال؛ کدام مربیان بزرگ به همکاری با لیورپول «نه» گفتند؟
  • دومین مربی تیم ملی هم جدا شد!
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی اسکی؛ نسل جدید مربیان و مدرسان در راه هستند
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم
  • کاناوارو مربی جدید اودینزه شد