Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل بر خلاف برخی دیدگاه‌ها که حمل و نقل عمومی را کالای اساسی مستحق دریافت یارانه نمی‌دانند، معتقد است: حمل و نقل عمومی اتفاقاً از جهاتی کالای اساسی محسوب می‌شود چون نبود آن تبعات منفی زیادی در سطح خرد و کلان خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، مجید بابایی در مورد لزوم حذف یارانه‌ها از بخش حمل و نقل عمومی، گفت: این‌که همه فعالیت‌ها صرفاً با معیارهای اقتصادی سنجیده شود، نمی‌تواند مورد تائید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر این‌که خدمات عمومی نظیر بهداشت و درمان، امور دفاعی و حمل و نقل عمومی را می‌توان حوزه‌هایی دانست که مستحق دریافت یارانه هستند، افزود: حرکت به سمت واقعی‌سازی قیمت در حمل و نقل عمومی اگر منجر به آزادسازی نهاده‌ها از جمله نرخ سوخت شود قابل دفاع است چون از رشد خودروی شخصی و حمل و نقل متکی بر سوخت‌های فسیلی می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: حذف یارانه حمل‌ونقل عمومی، سطح خدمات را بالا می‌برد

این کارشناس خاطرنشان کرد: اما این آزادسازی نباید از توان خرید مردم در این حوزه بکاهد به همین جهت تقریباً در اکثر کشورهای دنیا این حوزه مورد حمایت دولت‌هاست و حتی در کشورهای با اقتصاد آزاد چنین رویکردی حاکم است و به این حوزه در بخش زیرساخت 100 درصد و در بخش بهره‌برداری بین 50 تا 80 درصد یارانه پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این موضوع که چرا باید یک روستایی از طریق پرداخت یارانه به حمل و نقل عمومی هزینه حمل و نقل عمومی نقاط شهری را بپردازد، بیان کرد: امروزه این شیوه نگاه به مفاهیم توسعه مورد قبول نیست، دولت‌ها از محل منابع مالی در اختیار خود، همواره بخشی از سرمایه مورد نیازِ طرح‌های توسعه در تمامی سطوح ملی، استانی و شهری و روستایی را می‌پردازند.

به گزارش تین نیوز، او گفت: این نه تنها یک اشکال نبوده و از عدالت به‌دور نیست بلکه امری الزامی و ضروری است.

این کارشناس افزود: توسعه مناطق و بخش‌ها کاملاً به هم پیوسته است.، نمی‌شود انتظار رشد راه‌های روستایی را داشت در حالی که 25 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در تهران تولید می‌شود و از آن غافل بود.

بابایی تاکید کرد: حمل و نقل عمومی در ایران اگر به شکلی جدی مورد حمایت دولت‌ها قرار نگیرد قطعاً توان رقابت با گزینه‌های جاده‌ای را نخواهد داشت و در نتیجه کشور هزینه‌های به مراتب بیشتری را در بلندمدت  باید خرج سوانح، کشته‌ها,، بهداشت و درمان، آلودگی هوا و  ... کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی قیمت سوخت یارانه حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان شوط در سال ۱۴۰۲ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: مقدار توزیع کود در شهرستان شوط در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته و نزدیک به ۸۰ درصد سهمیه کودی شهرستان جذب شده است.
مظلومی افزود: این مقدار توزیعی شامل یک هزار و ۹۸ تن کود ازته، ۱۰۰ تن کود فسفاته، ۱۰۰ تن کود پتاسه است.
مظلومی بیان کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی، کیفیت آنها است و فرآیند کنترل کیفیت در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها را در بر می‌گیرد، به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کود‌های کم کیفیت را به هیچ عنوان نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • توزیع بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان شوط در سال ۱۴۰۲