Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان تنها نماینده ایران و آسیا در رقابت‌های جهانی کمیکار در آلمان حضور خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مصطفی کشاورز مروجی استاد راهنما و مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم این دانشگاه تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت‌های جهانی کمیکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از 3 مرحله آزمون نظری و کسب حداکثر امتیازات لازم مجوز حضور در این رقابت‌ها را اخذ کرده است و 13 و 14 آبان 98 با تیم‌هایی از اروپا رقابت می‌کند.
وی اضافه کرد: این مسابقات در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می‌شود که دانشجویان باید ماشینی در ابعاد کوچک طراحی کنند که بوسیله واکنش‌های شیمیایی (غیر احتراقی) پیش رانش و کنترل می‌شود؛ این ماشین باید مسافتی معین (10 تا 30 متر) را با حمل مقدار مشخصی وزنه (بین 0 تا 30 درصد وزن ماشین) که این مقادیر از پیش کمیته برگزاری مسابقات انرا تعیین کرده و متراژ و وزن دقیق آن در روز مسابقه از طریق قرعه‌کشی، تعیین خواهد شد طی کنند و بدون استفاده از هیچگونه وسیله کنترل از راه دور و صرفا با استفاده از واکنش‌های شیمیایی متوقف شود.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: کمیکار مسابقات دانشجویان مهندسی شیمی است که با هدف بهره گیری از اصول نظری مهندسی راهکاری برای استفاده از سوخت‌های زیست سازگار به عنوان جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود.
کشاورز اظهار داشت: این مسابقات همه ساله در سطح ملی و جهانی میان دانشجویان رشته مهندسی شیمی و همچنین شیمی، مهندسی مکانیک و پلیمر برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در اواخر قرن بیستم به منظور شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی‌های علمی دانشجویان مهندسی شیمی، مسئولان انجمن مهندسی شیمی آمریکا یک رویداد سالانه رقابتی، علمی و جذاب را در قالب مسابقات کمیکار پیشنهاد دادند که هدف این مسابقه فراهم آوردن زمینه‌ای برای مشارکت دانشجویان برای طراحی و ساخت ماشین کوچک است که نیروی محرکه آن به وسیله واکنشی شیمیایی تأمین شود.
وی درخصوص ویژگی تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این تیم اقدام به استفاده از سیستم الکتروشیمیایی که در مقایسه با سیستم فشاری امکان کنترل بهتری دارد و در برابر تغییرات رطوبت و دما حساسیت کمتری دارند پیگیری می‌کند.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: باتری ماشین این تیم از پیش ساخته نیست و این قابلیت را دارد که در محل Assemble شود. سیستم ترمز ماشین مبتنی بر سیستم شارژ و دشارژ باتری است.
کشاورز تاکید کرد: در اثر واکنش الکتروشیمیایی درون باتری هیچگونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌شود.
وی گفت: اخیرا مسابقات جهانی سه مرحله در سال و به میزبانی کشور‌های صاحب سبک علم مهندسی شیمی برگزار می‌شود که امسال نیز همانند سال‌های گذشته به میزبانی آلمان و شهر دورتموند برگزار می‌شود.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیرافزود: در طی سالیانی که این مسابقات در کشور آلمان برگزار شده است، تیم‌ها اطلاعات ماشین را به صورت برخط آنلاین در اختیار تیم داوری قرار می‌دهند و پس از سه مرحله داوری بخش نظری ماشین، بهترین تیم‌ها از سراسر جهان برای تعیین بهترین عملکرد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و تیمی که در مجموع پوستر و عملکرد بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان قهرمان شناخته می‌شود.
کشاورز خاطرنشان کرد: اعضای تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر متشکل از مصطفی کشاورز مروجی به عنوان استاد راهنما و مسئول تیم، سید محمد امین اجاق سرپرست تیم، فرامرز دهدار مسئول فنی تیم است.
وی اظهار داشت: حسین فاضلیان، آرش نمائی قاسمی، علی سلیمی، امیرحسین فیسلوف و محمد مهدی کشاورز مروجی نیز از اعضای این تیم هستند.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اولین دوره مسابقات جهانی در سال 2005 در گلاسکو اسکاتلند همزمان با هفتمین کنگره جهانی مهندسی شیمی برگزار شد.
کشاورز تاکید کرد: اولین دوره مسابقات کمیکار ایران نیز همزمان با نهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران تحت نظارت انجمن مهندسی شیمی ایران در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت 50 تیم در روز چهاردهم آذر 83 برگزار شد.

معرفی افراد برتر مسابقه سخنرانی تربیون دانشگاه امیرکبیر
مسابقه سخنرانی تریبون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و افراد برتر در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال معرفی شدند.
مسابقه سخنرانی تریبون با هدف ارتقای مهارت‌های سخنوری، فن بیان و ارتباط موثر، برای هفتمین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که در این مسابقه آموزشی - رقابتی 1315 نفر از سراسر کشور در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال شرکت کردند.
شرکت کنندگان این مسابقه در بازه زمانی خرداد تا مهر 98 طی سه مرحله، مهارت‌های سخنوری و فن بیان را در کارگاه‌های آموزشی آموختند و سپس با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در روز پایانی این مسابقه 10 فینالیست بزرگسال و 5 فینالیست بخش دانش‌آموزی سخنرانی خود را ارائه دادند. این مسابقه با حضور بیش از 700 تماشاگر و داورانی، چون نیما کرمی، منصور ضابطیان، فرزانه سادات معصومیان، دکتر یحیی علوی، ژان بقوسیان، مهدی صادقلو و علیرضا سخنوران برگزار شد.
در این مسابقه براساس تجمیع آرای داوران و تماشاگران افراد برتر بخش بزرگسال به ترتیب بتول ناصری، محمدحسین لریجانی و پریسا خان محمدی بودند و نفرات برتر بخش دانش‌آموزی نیز به ترتیب علیرضا سرفرازیان، فروغ سادات حجازیان و مهدیس آفَرد معرفی شدند.
همچنین بنا به سنت چندساله در این مسابقه، برترین شرکت‌کنندگان در حوزه‌های تخصصی نیز معرفی شدند که در بخش بهترین محتوا رضا پورمحمدی در بخش بهترین اسلایدسازی محمدحسین مالکی، در بخش خلاقانه‌ترین سخنرانی یاسر کشکولی و در بخش شجاع‌ترین سخنران سعیده دشتبانی معرفی شدند.
در ابتدای این مراسم آقای اصفهانی پور رییس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: مهارت‌های ارتباطی موضوعی بسیار مهم است که کمتر در مدارس و دانشگاه‌ها به آن پرداخته می‌شود و مهارت سخنوری با وجود تأثیر زیادی که بر زندگی انسان‌ها دارد، آموزش اصولی و صحیحی برای آن وجود ندارد.
وی تاکید کرد: در مهندسی صنایع نیز این مهارت بسیار کاربردی است، زیرا مهندس صنایع با توانایی سخنوری مناسب می‌تواند بسیار کارآمدتر از سایر مهندسین صنایع باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر مسابقات کمیکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴

سید احمد فاضل‌زاده گفت: در نسخه جاری این رتبه بندی، یکهزار و ۵۵۹ دانشگاه جهان رتبه‌بندی شده‌اند و نسبت به رتبه بندی پیشین در سال گذشته، ۶۴ دانشگاه جدید به این رتبه بندی افزوده شدند.

او ادامه داد: نظام رتبه‌بندی کیواس بر اساس پنج شاخص شهرت دانشگاه، شهرت کارفرمایان و سنجش فعالیت‌های پژوهشی با شاخص‌های تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله، شاخص H-Index و شبکه همکاری بین‌المللی دانشگاه‌ها انجام می‌شود و هر یک با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.

فاضل‌زاده اظهار داشت: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در ۵۵ موضوع از حیطه‌های کلان هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی و نیز علوم اجتماعی و مدیریت ارزیابی می‌شوند؛ موضوع موسیقی نیز به رتبه بندی ۲۰۲۴ افزوده شده و موضوع علم داده به علم داده و هوش مصنوعی گسترش یافته است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: رتبه بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که از سوی موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان به صورت سالانه انجام می‌شود و دانشگاه‌های جهان را در حوزه‌های موضوعی مختلف ارزیابی و سنجش می‌کند.

فاضل زاده درباره جایگاه دانشگاه‌های ایرانی در این رتبه‌بندی جهانی گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های پیش در سه حیطه مهندسی و فناوری، پزشکی و علوم زیستی و علوم طبیعی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا رتبه کسب کرده‌اند.

او عنوان کرد: بر این اساس دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در حوزه کلان مهندسی و فناوری، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، تهران و علوم پزشکی شیراز در حوزه کلان پزشکی و علوم زیستی و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در حوزه کلان علوم طبیعی در میان برترین‌های جهان قرار گرفتند.

فاضل‌زاده ادامه داد: در این رتبه بندی بر اساس ۵۵ موضوع مورد ارزیابی، ۱۶ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ حوزه موضوعی حضور دارند که نسبت به سال گذشته بدون تغییر است.

رئیس مؤسسه ISC بیان کرد: مقایسه نتایج رتبه بندی موضوعی کیواس در سال ۲۰۲۴ با رتبه بندی پیشین نشان از کم شدن حضور گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های ایران در برخی از حوزه‌های موضوعی مانند مهندسی برق و الکترونیک، کشاورزی و جنگلداری، مهندسی نفت و فیزیک و علوم نجوم است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • سامانه مهارت افزایی اسکلینو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • دانشگاهیان امیرکبیر در حمایت از پاسخ قاطع سپاه تجمع کردند