Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نسبت به جاری شدن سیلاب و رواناب در نقاط مرتفع استان مانند طرقبه و شاندیز و نیشابور هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی پور گفت: روز گذشته در نقاط مختلف خراسان رضوی بارندگی‌های رگباری و پراکنده داشتیم که بیشترین بارش از نیشابور با ۱۰.۷ میلی‌متر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در ایستگاه فرودگاهی مشهد نیز ۳.۷ میلیمتر بارندگی داشتیم، افزود: نقاط مختلف خراسان رضوی از جمله قوچان، سبزورار و جغتای هم بارندگی گزارش شده است.

وی با اشارره به اینکه در اطراف سبزوار و ارتفاعات نیشابور مانند روستای «فدیشه» بارندگی به شکل تگرگ بوده است، ادامه داد: امروز بعد از ظهر خراسان رضوی به تدریج تحت تأثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می‌گیرد که به دنبال آن افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد را پیش بینی می‌کنیم و انتظار می‌رود از اواخر وقت امروز شروع مجدد بارش‌ها را در سطح خراسان رضوی داشته باشیم.

رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت با بیان اینکه این سیستم بارشی فردا گسترش پیدا می‌کند و در غالب نقاط استان بارندگی داریم، ادامه داد: بارش‌ها به شکل رگباری است که در برخی نقاط مرتفع استان همراه با رعد و برق است، بنابراین با توجه به رگباری بودن بارش‌ها پیش‌بینی می‌کنیم در برخی نقاط مرتفع از جمله دامنه‌های بینالود مانند طرقبه و شاندیز و نیشابور، نقاط جنوبی و غربی استان شاهد آبگرفتگی و جاری شدن رواناب باشیم که به محصولات زراعی مانند زعفران آسیب می‌رساند و لازم است کشاورزان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

قائنی پور ادامه داد: امروز به طور متوسط حدود ۳ تا ۴ درجه افزایش دما داریم اما برای فردا  ۴ تا ۶درجه کاهش دما را در سطح استان به ویژه نیمه شمالی پیش بینی میکنیم.

وی ادامه داد: حداکثر دمای امروز مشهد ۲۴+درجه سانتیگراد پیش بینی شده که فردا این بیشینه دما در مشهد به ۱۸+درجه می‌رسد.

رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شب گذشته قوچان با دمای ۲+ درجه و سرخس با دمای ۲۷+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هشدار هواشناسی سیلاب و رواناب طرقبه شاندیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، خانم زارعی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، به تدریج از امروز  افزایش ابر، وزش باد و از اواخر وقت امشب با تقویت ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک (در برخی نقاط به ویژه مرز شرقی کاهش کیفیت هوا و دید افقی)، رگبار و رعد و برق در مناطق کوهستانی و مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و از ظهر جمعه در نقاط سردسیر و ارتفاعات به شرط تثبیت نقشه‌ها بارش برف قابل پیش بینی است.

وی افزود: به لحاظ دمایی روند تغییرات دما برای امروز و امشب افزایشی است، اما طی روز جمعه تا صبح شنبه کاهش دمای محسوس پیش بینی می‌شود.  

ویکارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای هشدار نارنجی هواشناسی در حوزه کشاورزی صادر شده است.

دیگر خبرها

  • تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ / هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • هشدار سطح زرد هواشناسی
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی
  • طبسین با ۱۰ میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی
  • طبسین با 10 میلیمتر رکورددار بارش خراسان جنوبی/صدور هشدار زرد هواشناسی
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان