Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: تنها ۲۰ دقیقه بعد از آخرین سیگار، مزیت‌های ترک آن خود را نشان می‌دهند.
به گزارش خرداد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیگار کشیدن می تواند عوارض جانبی زیادی روی بدن داشته باشد. برخی از این موارد می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود.

در حقیقت، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) ، سیگار خطر مرگ را ناشی از هر علتی را افزایش می دهد، نه فقط عللی که مربوط به مصرف دخانیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استعمال دخانیات روی دستگاه تنفسی ، سیستم گردش خون ، دستگاه تناسلی ، پوست و چشم تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به سرطان های مختلف را افزایش می دهد.

در مقابل اثرات ترک سیگار از همان دقایق اولیه بروز پیدا می‌کند. این موارد شامل پوست روشن تر ، بهبود سلامت دهان و دندان ، هورمون های با ثبات تر، سیستم ایمنی قوی تر و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان ها است.

کمتر از ۲۰ دقیقه بعد از کشیدن آخرین سیگارتان ضربان قلب شما کم کم به سطح اولیه باز می‌گردد.بعد از ۱۲ ساعت؛ ضربان قلب و مونواکسید کربن در خون به حد طبیعی می‌رسد و به تدریج نبود نیکوتین را در خون خود احساس کنید.

بعد از یک سال؛ خطر حمله قلبی بسیار پایین است و عوارضی مانند فشار خون، سرفه و مشکلات بخش فوقانی دستگاه تنفسی شروع به بهبود می‌کنند.پس از ۲ تا ۵ سال؛ طبق اطلاعات منبع معتبر CDCTrusted، خطر سکته مغزی در کسانی که سیگار را ترک کرده اند، کاهش می‌یابد.بعد از ۵ تا ۱۵ سال؛ خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری و مثانه به نصف کاهش می‌یابد.

بعد از ۱۰ سال؛ خطر سرطان ریه و سرطان مثانه در نیمی از کسانی است دیگر سیگاری نیستند، کاهش می یابد.

بعد از ۱۵ سال؛ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در فردی که سیگار را ترک کرده شبیه به کسی است که هرگز سیگار نکشیده است.

نیکوتین یک داروی اعتیاد آور است و در صورت قطع مصرف استفاده از آن، می‌تواند باعث علائم ترک شود. این علائم شامل هوس، افزایش اشتها و تحریک پذیری است. هوس و تأثیرات دیگر معمولاً در طول زمان فروکش می‌کند.

مزایای طولانی مدت ترک سیگار فوق العاده است. بنابر گفته انجمن قلب آمریکا طول عمر غیر سیگاری‌ها به طور متوسط ۱۴ سال بیشتر از سیگاری‌ها است.


برچسب ها: سیگار ، سلامت

منبع: خرداد

کلیدواژه: سیگار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!

به گزارش "ورزش سه"، رکوردی که برای سالهای نسبتا طولانی در اختیار برانکو ایوانکوویچ قرار داشت، در لیگ بیست و یکم از سوی تیم فرهاد مجیدی ربوده شد تا استقلال در قامت پرامتیازترین قهرمان فوتبال حرفه‌ای ایران مطرح شود.

استقلال در لیگ بیست و یکم 68 امتیاز به دست آورد تا با اختلاف معنادار نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار بگیرد. البته آبی‌ها در هفته پایانی فرصت دستیابی به هفتادمین امتیاز فصل را هم داشت اما تساوی بدون گل برابر نفت مسجدسلیمان در روز جشن قهرمانی، رویای تیم استقلال را نقش بر آب کرد.

این در حالی است که حالا پرسپولیس در شرایطی راهی آبادان شده که 49 امتیاز از 23 بازی این فصل کسب کرده و تنها در یک حالت رکورد تیم مجیدی را خواهد شکست: پیروزی در تمام بازیهای فصل. در این صورت پرسپولیس 70 امتیازی خواهد شد و این رکورد جاودانه را در اختیار خواهد داشت.

بهترین قهرمانان فوتبال ایران را در زیر می‌بینید:
1. بیست و یکم: استقلال 68 امتیازی (فرهاد مجیدی)
2 و 3. بیستم و نوزدهم: پرسپولیس 67 امتیازی (یحیی گل‌محمدی*)
4 و 5. بیست و دوم و شانزدهم: پرسپولیس 66 امتیازی (یحیی گل‌محمدی و برانکو)
6. هفدهم و چهارم: پرسپولیس و فولاد 64 امتیازی (برانکو و فرانچیچ)
* در لیگ نوزدهم یک نیم فصل گابریل کالدرون هدایت پرسپولیس را برعهده داشت

نکته جالب اینکه پرسپولیس در دو قهرمانی نخست یحیی گل‌محمدی برای اولین بار در فصول 16 تیمی موفق شد به رکورد 67 امتیازی برسد و در حالی که انتظار می‌رفت این آمار دست نیافتنی باشد، فرهاد مجیدی رکورد یحیی را شکست. همچنین پرسپولیس در اولین قهرمانی با برانکو نیز 66 امتیاز به دست آورد و در آن فصل با اختلاف 9 امتیازی نسبت به ذوب‌آهن عنوان قهرمانی را به دست آورد.

البته در بین پرامتیازترین تیمها باید به نایب قهرمانانی اشاره کرد که در حالت عادی با این تعداد امتیاز باید جام را بالای سر می‌بردند؛ این افسوس بزرگ در ابتدا به سپاهان می‌رسد که در لیگ بیستم و همچنین فصل گذشته، 65 امتیاز به دست آوردند اما چیزی بیشتر از نایب قهرمانی نصیبشان نشد. به عبارتی سپاهان در 17 فصل از لیگ برتر با این حدنصاب امتیازی می‌توانست قهرمان شود اما تیم مورایس و نویدکیا به پرسپولیس سرسخت یحیی گل‌محمدی خوردند.

همچنین پرسپولیس در لیگ بیست و یکم با 63 امتیاز نتوانست قهرمان لیگ برتر شود، آن هم در شرایطی که برانکو در اخرین فصل حضورش با امتیاز کمتر جام را بالای سر برده بود. به عبارتی تیمهای پرسپولیس و سپاهان در این سه فصل، استاندارد یک تیم نایب قهرمان را هم افزایش دادند و احتمالا این فصل هم پرسپولیس و استقلال با بیشتر از 60 امتیاز دستشان از جام کوتاه خواهد ماند.

فراموش نکنید که استقلال که تا اینجا با 50 امتیاز صدرنشین است، در صورت پیروزی در تمام مسابقات خود شانس این را خواهد داشت تا اولین قهرمان 71 امتیازی فوتبال ایران لقب بگیرد. همچنین اگر استقلال یک لغزش داشته باشد و با شش برد و یک تساوی فصل را به پایان برساند، اولین تیم تاریخ این باشگاه خواهد شد که 69 امتیاز به دست می‌آورد.

پیش از ورود برانکو ایوانکوویچ به ایران هیچ تیمی در لیگ برتر به متوسط 2.2 امتیاز به ازای هر بازی نرسیده بود و برای سالهای طولانی از متوسط دو امتیازی هم دور بود اما حالا اوسمار و نکونام شب را با رویای اولین قهرمان 70 امتیازی به پایان می‌رسانند، رویایی که ژوزه مورایس هم در ابتدای فصل به تیمش دیکته کرده بود اما هرچه گذشت آنها از این حدنصاب تاریخی دور و دورتر شدند.

دیگر خبرها

  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم)