Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@16:31:02 GMT

بهداشت دیجیتال؛ راهکار ژاپن برای مراقبت از کهنسالان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۲۶۶۳

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 در شش دههٔ گذشته شمار افراد بالای 65 سال تقریبا دو برابر شده است و این یعنی شمار آنان از پنج به نه درصد کل جمعیت رسیده است. اما ژاپن در این میان پیشگام است چراکه بیش از یک چهارم جمعیت ژاپن بیش از 65 سال دارند. طولانی‌تر و البته بهتر زیستن در ژاپن بسیار مورد توجه است تا حدی که تازه‌ترین فناوری‌ها در ژاپن الهامبخش سیاست‌گذاری در بخش بهداشت و سلامت بوده تا دولت و بخش خصوصی بتوانند کیفیت زندگی سالمندان را ارتقا بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش کهنسالی چالشی جدی برای نظام بهداشت به شمار می‌رود. این گزارش را در همین زمینه در تابناک می‌بینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعد حریری عبدالله قرداش مطرب کیهان کلهر خلیل آقایی ابوعزرائیل قیصر امین پور خانه پدری سلامت تکنولوژی پزشکی فناوری ژاپن آسپرین پزشکی مراقبت از سالمندان ویدیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل

استاندار اردبیل از توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت و کاهش چشم‌گیر مرگ‌ومیر نوزادان و احداث ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان اردبیل خبر داد و گفت: نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر در سطح استان اردبیل طی سال گذشته در قالب طرح جامع غربالگری دیابت و فشار خون بررسی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، در حاشیه آئین بهره‌برداری از پایگاه سلامت شماره ۳۰ اردبیل، ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت و تجلیل از فعالان این بخش اظهار کرد: بخش بهداشت و سلامت مقدم بر بحث درمان است و هر چقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم، هزینه کمتری در حوزه درمانی خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه در سطح استان اردبیل اقدامات مطلوبی در بخش بهداشت و سلامت انجام شده به‌طوری که شاهد توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت در استان هستیم و همچنین تعداد زیادی از این مراکز نیز در دست احداث است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان قبلاً در بحث مرگ‌ومیر نوزادان رتبه اول را داشت، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌یافته و همچنین گسترش فعالیت‌های خانه‌های بهداشت، مرگ‌ومیر نوزادان کاهش چشم‌گیری یافته به‌طوری که اکنون رتبه استان اردبیل در این حوزه حوالی رتبه چهاردهم قرار دارد.

عاملی با اشاره به پیشرفت‌های به‌دست آمده در زمینه درمان ناباروری بیان کرد: مشکلات متعددی در زمینه ناباروری در استان اردبیل وجود داشت که خوشبختانه با احداث ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان، اکنون مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده و پیشرفت‌های چشم‌گیری نیز حاصل شده است.

وی درباره غربالگری جامع انجام‌شده طی سال گذشته در استان اردبیل تصریح کرد: نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر در سطح استان اردبیل طی سال گذشته در قالب طرح جامع غربالگری دیابت و فشار خون بررسی شدند که از این تعداد ۲۲۰۰۰ نفر به‌عنوان افراد مشکوک به بیماری دیابت و فشار خون شناسایی و روند درمان خود را آغاز کردند.

استاندار اردبیل گفت: طی سال گذشته خدمات حوزه سلامت به‌صورت رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اردبیل ارائه شد که امسال نیز بر اساس توافقات انجام‌یافته مقرر شده این خدمات رایگان برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز ارائه شود.

کد خبر 746977

دیگر خبرها

  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 151 شهید رسید
  • روند عادی توزیع شیر در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه به شهادت می‌رسد