Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:02:23 GMT

زنان، بی بدیل ترین اسوه های جهاد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۲۶۹۲

زنان، بی بدیل ترین اسوه های جهاد

دکتر چتر عنبری،  مدرس دانشگاه و مدیرمسول انتشارات تفحص در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: مهم‌ترین تاثیرگذاری زنان در دفاع مقدس نقش پشتیبانی آن‌ها از جبهه‌های جنوب بود و زنان از چنان روحیه‌ای در آن دوران برخوردار بودند که شوهران و پسران خود را به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و خودشان نیز تا آخرین لحظات برای حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها حضور فعال داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با شروع جنگ، زنان در صحنه رزم، امدادرسانی و مداوای مجروحان حاضر شده و حتی عالوه بر دوره‌های آموزشی امداد و نجات دوره‌های آموزش نظامی را نیز سپری می‌کردند تا بتوانند از خودشان در مقابل دشمن بعثی دفاع کنند که این حضور
در جبهه‌های شلمچه، خرمشهر و آبادان به وضوع مشاهده می‌شد..
او افزود:: من در آن دوران همراه با سایر زنان محله و شهر در بسته بندی مواد غذایی و جمع آوری لباس گرم و پتو برای رزمنده‌ها فعالیت می‌کردیم. این کارنه تنها در خانواده‌ی ما بلکه در سراسر شهر جاری بود.
اوکه خودجانباز جنگ تحمیلی و خواهر شهید است با اشاره به رشادت و غیرت زنان ایرانی چه در زمان جنگ و چه سال‌های پس از ان در دوران سازندگی همیشه در اول خط بودند.
دکتر چتر عنبری در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران را یک موهبت الهی دانست که زنان آن امروز به الگوی تمام مسلمانان جهان تبدیل شده اند و ما باید پاسدار این موقعیت باشیم. وقتی به تعداد شهدای شهرمان نگاه می‌کنیم یعنی، این تعداد شهیده نشان دهنده نقش آفرینی بانوان و صبر زینب گونه و شور انقلابی زنان استان در دفاع از کیان میهن اسلامی است.   انتهای پیام/ی   صبر زینب گونه و شور انقلابی زنان استان در دفاع از کیان میهن اسلامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   انتخابات تسهیلگران زن روستایی در روستای آفان توسط کارشناس زنان روستایی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد و با همکاری مرکز جهاد کشاورزی منگور شرقی و شورای روستا برگزار شد.

در این جلسه بعد از توضیحات لازم در خصوص تسهیلگری و وظایف تسهیلگر در همه عرصه ها بالاخص در پروژه پرورش مرغ بومی با رای گیری از بین حاضرین دو نفر به عنوان تسهیلگران اصلی و علی البدل به عنوان رابط برای ادامه همکاری های لازم در پروژه مذکور انتخاب شدند.

در پایان این جلسه نیز ۲۰ نفر داوطلب از بین زنان روستایی علاقمند که تجربه پرورش طیور را داشتند جهت اجرای این طرح انتخاب شدند.

  

دیگر خبرها

  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند