Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: همه تصمیمات ‌اداره کل استاندارد استان مرکزی در عمل خیلی نتیجه‌‌بخش نیست. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهناز جعفریان ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی استاندارد که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، با اشاره به رویکرد سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: در چندسال گذشته رویکرد سازمان ملی استاندارد تغییر یافته به‌طوری که استانداردها از الزام قانونی به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بالارفتن سطح فرهنگ مصرف جامعه این رویکرد در جامعه بهتر عملی می‌شود، بسیاری از تولیدکنندگان می‌دانند که اگر تولید غیراستاندارد داشته باشند متقاضی و مخاطبی هم ندارند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: رویکرد دوم سازمان ملی استاندارد باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، حرکت از مرحله محصول‌محوری به فرآیندمحوری است که در این راستا فرآیندها را تحت بازرسی و نظارت قرار می‌دهیم، امیدواریم بتوانیم منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

جعفریان تصریح کرد: در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد براساس ماده 3 همه‌ دستگاه‌های اجرایی باید در مسیر استانداردسازی فرآیندهای خدمت‌رسانی خود حرکت کنند، همه تصمیمات سازمان استاندارد و اداره کل استاندارد استان در عمل خیلی نتیجه‌‌بخش نیست اگر همراه با سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مترقی‌تر در سطح دنیا به لحاظ علمی و فنی نباشد، همین موضوع سبب شده تا سازمان ملی استاندارد در مسیر تدوین استانداردها و پروژه‌های علمی و فنی قرار گیرد و اقدامات خوبی در این راستا داشته باشد.

وی بیان کرد: چند ماه گذشته در استان مرکزی علاوه‌ بر فعالسازی یکی از کمیته‌های متناظر تحت عنوان شیرآلات دو کمیته در زمینه فراصوت و فرآورده‌های توزیع به استان مرکزی واگذار شد به عبارتی در این سه حوزه فعالیت‌، هیچ استاندارد بین‌المللی تدوین نمی‌شود مگر اینکه نظر جمهوری اسلامی ایران از طریق استان مرکزی ابلاغ شود، باتوجه به اینکه امسال سال رونق تولید است همه باید در راستای تحقق این شعار گام برداریم، تولید با استقبال عمومی رونق می‌گیرد و اگر کیفی نباشد به دنبال آن عملیاتی نمی‌شود مگر اینکه با استانداردسازی همراه باشد.

بخاری‌های غیراستاندارد مدارس ایلام را دریابیم تا به بهانه گرما بخشیدن تن دانش‌‌آموزان را نیازارددانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنندوزیر علوم: فعالیت مراکز آموزش عالی که استاندارد لازم را ندارند متوقف می‌شود

مردم در راستای دستیابی به استاندارد کتاب و کتابخوانی تلاش کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این برنامه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه گفت: استاندارد با رویکرد صداقت و امانت در عرصه‌های تولید، صنعت، تجارت، علم و دانش و سایر موارد فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند تا استانداردها را به سطح مطلوب برساند‌ به همین سبب باید در کشور و دنیا در این زمینه برتر باشیم.

حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: امیدوارم تلاش‌های سازمان استاندارد برای رسیدن به سطح مطلوب و قابل قبول تحقق یابد، کشور در زمینه  استانداردهای مطالعه و کتابخوانی در وضعیت خوبی قرار ندارد به همین سبب مسئولان به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز نمایشگاه کتاب اراک به مدت 6 روز همراه با تخفیف‌های ویژه در راستای افزایش سطح مطالعه مردم افتتاح می‌شود، مردم باید در راستای دستیابی به استاندارد کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسنعلی حسین‌پور از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملکردی سال ۱۴۰۲ در حوزه ارزیابی انطباق استاندارد در استان اردبیل خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته، در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۱۷۶ فقره گواهینامه انطباق صادر شده است.
وی گفت: پارسال در زمینه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری یک هزار و ۱۴ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل صادر شده است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از انجام یک هزار و ۲۹۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش این اداره کل در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۶۳ مورد نمونه‌برداری کالا از مراکز تولیدی استان اردبیل انجام شد.
حسین‌پور انجام ۳۳۷ مورد آزمون طرح کنترل بازار، ۲۳ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه شب عید، ۵۱ مورد بازرسی طرح کنترل بازار کالای داخلی ویژه ماه مبارک رمضان و ۵۰۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی را از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان اردبیل در یک سال گذشته ذکر کرد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟