Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه مذاهب بندرعباس، صبح امروز، ۸ آبان با حضور رئیس‌کل دانشگاه مذاهب اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در بندرعباس، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس، رئیس سابق و رئیس جدید دانشگاه مذاهب بندرعباس، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و جمعی از دانشجویان و نخبگان دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأسیس واحد بین‌الملل در قشم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس‌کل دانشگاه مذاهب اسلامی در این مراسم بیان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی برای تقویت بنیه تقریبی در میان آحاد جامعه اسلامی تأسیس شد، در زمان شروع دوره ریاستم در این دانشگاه تنها دو یا سه شعبه مشغول فعالیت بود که دانشگاه مذاهب بندرعباس یکی از آن‌ها بود و اکنون به هشت واحد رسیده است و متأسفانه دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس از همان ابتدا در شرایط چندان مناسبی قرار نداشت.

حجت‌الاسلام‌ مختاری اظهار کرد: متأسفانه در زمان تأسیس این دانشگاه در بندرعباس چند ساختمان از دستگاه‌های مختلف اجاره‌ شده و در مدت این سه سال عمده زمان و کار ما برای رفع مشکلات این بخش بوده است، البته در تمام دانشگاه‌های مذاهب موجود در کشور ارتقای رشته‌ها و مقاطع و جذب طلاب و اساتید صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در آینده نه‌چندان دور به جهت جذب دانشجویان برون‌مرزی و تأسیس واحد بین‌الملل در قشم اقدامات مفیدی صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختاری در پایان گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان استانی بودجه موردنیاز از وزارت علوم به این دانشگاه تخصیص یابد. دانشگاه مذاهب اسلامی با بیش از 30 دانشگاه بین‌المللی تفاهم‌نامه امضا کرده است و با تعاملی که با دانشگاه‌های کشورهای اسلامی یا حتی اروپایی انجام‌شده هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی در حوزه دانشگاه‌ها صورت خواهد پذیرفت.

نقش مهم دانشگاه مذاهب اسلامی در تمدن‌سازی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم با بیان این‌که وضعیت موجود برای دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس به‌هیچ‌عنوان زیبنده این دانشگاه نیست، افزود: مسئولان توجه و سرعت خوبی در جهت احداث ساختمان جدید خواهند داشت، همه پای‌کار خواهند بود که دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس در شرایط بهتری قرار بگیرد. پس از بهبود شرایط این دانشگاه در مرکز استان، باید واحدهایی در سایر شهرستان‌های استان ازجمله قشم بنا شود تا دانشجویان با رویکردی بین‌المللی در آن به تحصیل بپردازند.

حجت‌الاسلام‌ عبادی‌زاده با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی نقش مهمی در تمدن‌سازی اسلامی دارد، افزود: بحث تمدن‌سازی اسلامی تنها برای شیعه و سنی مطرح نیست و این موضوع نه‌تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورهای اسلامی مطرح بوده و باید به آن توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: این فکر تمدن‌سازی باید در نخبگان اسلامی جهان شکل گیرد. امروز قدرت‌های بزرگ و استکباری در مقابل اسلام قرار دارند و اندیشه تمدنی از نان شب هم واجب‌تر است. تعامل مدرسه‌ای با کشورهای مسلمان باید صورت گیرد و با دو مانع داخلی عالمان دینی متعصب و عوام جاهل  که امروز با آن‌ها مواجهیم مقابله کنیم.

نیاز جامعه اسلامی

حسین هاشمی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر مبحث وحدت ملی و انسجام اسلامی تأکید ویژه‌ای داشته و این دقیقاً همان نیاز جامعه اسلامی است و باید اتفاق افتد و برای تحقق این موضوع کار و تلاشی جدی نیاز است.

هاشمی افزود: با توجه به این‌که استان هرمزگان در همسایگی کشورهای اسلامی اهل سنت قرار دارد و فضای بسیار مناسبی برای تقریب است، از این طریق می‌توان اسلام واقعی را آن‌طور که هست و نه آن‌طور که دشمنان، جهان اسلام انحرافی را به‌عنوان اسلام واقعی نشان می‌دهند، به جهانیان نشان دهیم.

وی ادامه داد: خاورمیانه در حال حاضر با چالش‌هایی چون حضور گروه‌های مربوط به آمریکا و دست‌نشانده آمریکا مانند داعش و تبلیغ ناکارآمد بودن دین اسلام و حکومت‌های اسلامی روبه‌رو است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: هرمزگان بستر مناسبی است که به دلیل همدلی میان مسئولان می‌توان از فرصت طلایی برای وحدت ملی و انسجام اسلامی استفاده کرد.

توصیه‌های بزرگان در جهت تحقق اهداف دانشگاه

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن ابراهیمی، رئیس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس در ابتدا ضمن تشکر و قدردانی از زحمات رئیس سابق این دانشگاه، بیان کرد: تقریب و اتحاد اسلامی همواره یکی از اهداف اصلی این دانشگاه بوده است، تقریب به‌صورت علمی در این دانشگاه آموزش داده می‌شود و این امر با محوریت قرآن و عترت پیامبر و عمل به توصیه‌های بزرگان دینی در جهت تحقق اهداف این دانشگاه از قدم‌هایی است که باید برداشته شود.

حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی ادامه داد: توسعه و توجه به این دانشگاه از افراطی‌گری علما و عوام مردم شیعه و سنی جلوگیری کرده و وحدت و همدلی را میان مذاهب به ثمر می‌آورد و در مسائلی که با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، در این صورت است که موانع خارجی و دشمنان اسلام تضعیف‌شده و  جایگاه واقعی اسلام بیش‌ازپیش مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: حق دانشگاه مذاهب بندرعباس نیست که علی‌رغم آن‌که زحمات زیادی هم برای آن کشیده شده است، این‌چنین و در وضعیت نامعلومی قرار بگیرد. چه اشکالی دارد این دانشگاه در استانی که شیعه و سنی در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند به‌قدری توسعه یابد که به قطب علمی مذاهب اسلامی تبدیل شود؟

حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی در پایان گفت: باید به سمتی پیش رویم که در سایر شهرستان‌ها همچون قشم، کیش و جاسک واحدهایی از این دانشگاه تأسیس شود و این موضوع ابتدا باید از تأمین فضا و مکان برای دانشگاه مذاهب بندرعباس آغاز شود.

پرداخت بدهی‌های قبلی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالصمد علی‌آبادی، رئیس سابق دانشگاه مذاهب بندرعباس نیز در ادامه افزود: مدت بیش از دو سال در این دانشگاه حضورداشته و خداوند شاهد است که در ابتدای هر مسیر و قدمی نفع و صلاح دانشگاه مذاهب و دانشجویان را در نظر گرفته‌ام.

حجت‌الاسلام‌ علی‌آبادی بیان کرد: آمار دانشجویان در سال 96، 140 نفر و اکنون 280 نفر است، طلاب مشغول در سال 96 هفت نفر و امروز 144 نفر، دانشجویان و طلاب اهل سنت در سال 96 پانزده نفر و اکنون 114 نفر است.

وی ادامه داد: در زمان شروع فعالیتم در دانشگاه مذاهب بندرعباس تنها دو رشته در مقطع کارشناسی وجود داشت که هم‌اکنون دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد به این دانشگاه اضافه شده است؛ حدود 300 میلیون تومان دریافت و 150 میلیون تومان بابت بدهی‌های قبلی پرداخت و مابقی آن جهت امور و هزینه‌های دانشگاه پرداخت شده است.

رئیس سابق دانشگاه مذاهب بندرعباس افزود: همچنین اخیراً استاندار هرمزگان مبلغ 500 میلیون تومان به این دانشگاه تخصیص و از محل این اعتبار 4 هزار و 780 متر زمین از راه و شهرسازی خریداری کرده و نقشه‌های مربوط به ساختمان جدید دانشگاه آماده است، پروانه در حال صدور بوده است؛ در این خصوص نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده که با پیگیری نماینده مردم هرمزگان در مجلس موضوع ساخت ساختمان دانشگاه مذاهب و هزینه‌های مربوط به آن در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دانشگاه مذاهب تودیع معارفه هرمزگان دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: در این مراسم افراد و یگان‌های منتخب دیگر نیرو‌های مسلح مستقر در هرمزگان از جمله بسیج و سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز رژه می‌روند.
امیردریادار دوم جلیل مقم افزود: تیپ تفنگداران نیروی دریایی ارتش هم تا دقایقی دیگر پیشاپیش دیگر یگان‌ها رژه را آغاز می‌کنند، پس از آن گروهان‌هایی از سه نیروی دیگر ارتش و در ترکیب بعد یگان‌های منتخب نیروی دریایی و پدافند سپاه و نیروی انتظامی در مراسم رژه شرکت می‌کنند.
وی گفت: نیرو و پدافند هوایی نیز در رژه یگان‌ها شماری از موشک ها، رادار‌ها و خودرو‌های نظامی را از مقابل جایگاه عبور می‌دهند.

بیشتربخوانید: برگزاری رژه اقتدار بسیج دریایی مردم پایه حمایت از انتفاضه فلسطین در هرمزگان
امیردریادار دوم مقدم افزود: در پایان نیز یگان‌های محمول نیروی دریایی ارتش برخی از ادوات و تجهیزات مدرن دفاع دریایی را به نمایش می‌گذارند.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم هرمزگان علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس