Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@10:23:06 GMT

خواب خوب شب سلامت روده را تقویت می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۳۵۳۸

خواب خوب شب سلامت روده را تقویت می‌کند

خبرگزاری آریا - یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که خواب خوب شبانه تاثیر مثبتی بر تقویت سلامت روده دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا از ایرنا، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «نوا ساوت‌ایسترن» (Nova Southeastern University) در آمریکا انجام شد، نشان داده است که خواب بد شبانه تاثیر بدی بر سلامت روده دارد که به نوبه خود می‌تواند به ابتلا به سایر مسائل سلامتی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که آیا کیفیت خواب می‌تواند بر سلامت میکروبیوم روده تاثیر بگذارد. میکروبیوم روده شامل تمام ارگانیسم‌ها (باکتری‌ها، ویروس‌ها، تک‌یاخته‌ها و قارچ‌ها) و مواد ژنتیکی آنها در دستگاه گوارش می‌شود.
به تازگی توجه زیادی به این موضوع شده است که میکروبیوم روده چه تاثیراتی بر سلامتی انسان دارد، به ویژه اینکه چگونه تنوع میکروارگانیسم‌های موجود در میکروبیوم روده با برخی وضعیت‌های سلامتی انسان مرتبط است.
شواهد در حال رشد نشان می‌دهد که میکروبیوم روده همچنین می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد. تحقیقات مقدماتی جدید نشان داده است که خواب بد شبانه تأثیر منفی بر سلامت روده دارد، که به نوبه خود می‌تواند به سایر مشکلات سلامتی منجر شود.
محققان در این مطالعه از 26 شرکت‌کننده مرد خواستند تا برای 30 روز Actiwatch بپوشند؛ Actiwatch دستگاهی است که کیفیت و مدت زمان خواب را نشان می‌دهد؛ این دستگاه‌ها جنبه‌های مختلف خواب مانند زمان خوابیدن، زمان بیدار شدن، زمان سپری شده در رختخواب‌، زمان کل خواب‌، راندمان خواب و دفعات بیدار شدن را اندازه‌گیری می‌کند. محققان همچنین میکروبیوم روده شرکت‌کنندگان را آزمایش کردند.
این یافته‌ها که در مجله PLoS ONE منتشر شده است، نشان داد که افزایش راندمان خواب (درصد زمان صرف خواب در رختخواب) و کل زمان خواب با میکروبیوم روده متنوع‌تر و یا به عبارتی، میکروبیوم روده «بهتر» همراه است.
محققان گفتند: براساس گزارش‌های قبلی، تصور می‌شود که خواب ضعیف تأثیر منفی زیادی بر سلامت روده / تنوع میکروبیوم دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که نقص در نحوه بیان ژن هورمونی موسوم به فاکتور رشد شبه انسولین ۱ (IGF-۱) در نحوه بیان جفت با مقاومت به انسولین در دوران بارداری مرتبط است.

«ماری فرانس هیورت»، محقق ارشد و استادیار پزشکی جمعیت در دانشگاه هاروارد، گفت: «جفت به عنوان محرک اصلی تغییرات در فیزیولوژی انسولین در بارداری، احتمالاً منبع اصلی هورمون‌های دخیل در ایجاد دیابت بارداری است.»

دیابت بارداری از هر هفت بارداری یک مورد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به عوارض متعدد در دوران بارداری و زایمان شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که مقاومت بیش از حد به انسولین منجر به دیابت بارداری می‌شود، اما دلایل دقیق این مقاومت نامشخص است.

برای این مطالعه، محققان تجزیه و تحلیل ژنتیکی را بر روی نمونه‌های بافت جفت انجام دادند و ۱۴ ژن مرتبط با مقاومت به انسولین را شناسایی کردند.

نتایج نشان می‌دهد که قوی‌ترین ارتباط مربوط به ژن IGF-۱ است که اثرات هورمون رشد را در بدن مدیریت می‌کند. هورمون تولید شده توسط ژن IGF-۱ مربوط به هورمون انسولین است و بر نحوه پردازش قند خون توسط سلول‌ها تأثیر می‌گذارد.

محققان خاطرنشان کردند که سطح هورمون IGF-۱ در طول بارداری افزایش می‌یابد و در افراد باردار پنج برابر بیشتر است.

به گفته محققان، علاوه بر این، سطوح پایین هورمون IGF-۱ در اوایل بارداری می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک زن در معرض خطر ابتلاء به دیابت بارداری است، با توجه به اینکه سطوح بالاتر با مقاومت کمتر به انسولین مرتبط است.

نتایج نشان می‌دهد که سطوح پایین هورمون IGF-۱ در خون در سه ماهه اول، مستقل از سایر عوامل خطر مانند وزن اضافی، تشخیص بعدی دیابت بارداری را پیش‌بینی می‌کند.

هیورت در بیانیه خبری هاروارد گفت: «این امکان وجود دارد که اندازه گیری هورمون IGF-۱ در سه ماهه اول به شناسایی افراد در معرض خطر ابتلاء به دیابت بارداری در اوایل بارداری کمک کند، و به طور بالقوه پنجره‌ای برای پیشگیری ارائه دهد. ما امیدواریم که تحقیقات بعدی را برای بررسی اینکه آیا این پروتئین در تنظیم قند خون بارداری نقش دارد یا خیر انجام دهیم.»

کد خبر 6084909

دیگر خبرها

  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند