Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت کشور گفت: 40میلیون ایرانی از خدمات این بیمه‌گذار بهره می‌برند که از این تعداد نزدیک به 33میلیون نفر به طور کامل خدمات رایگان دریافت می‌کنند و هفت میلیون نفر دیگر نیز تنها بخشی از هزینه بیمه، از حقوق آن‌ها برداشت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی قنادی در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در همدان افزود: سازمان بیمه سلامت از سال 74با نام بیمه خدمات درمانی آغاز به کار کرد و با وجود کمبود نیرو تاکنون خدمات خوبی به افراد زیر پوشش خود ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تمام این 40میلیون نفر همیشه در روزهای بیماری چشم امیدشان به دفترچه‌های بیمه است، اظهار داشت: از دیرباز تاکنون امنیت و سلامت دو دغدغه مهم بشریت بوده است و همین دفترچه‌ها بخشی از آسایش مردم را تامین می‌کنند.
قنادی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از مشکلات و بدهی‌های بیمه بر طرف شد، عنوان کرد: امروز بیمه سلامت مربوط به دستگاه خاصی نیست و متعلق به مردم است.
وی با اشاره به حذف دفترچه‌های بیمه در سال‌های آینده، ادامه داد: در این راستا به منظور کاهش مصرف کاغذ و قطع درختان به دنبال این هستیم تا خدمات پزشکی را با استفاده از کد ملی به بیمه شدگان ارائه دهیم.
مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه در دنیای امروز بسیاری از خدمات به صورت الکترونیک ارائه می‌شود، افزود: طرح استحقاق سنجی بیمه‌ای در 605بیمارستان در حال اجرا است و امیدواریم این طرح در تمام بیمارستان‌ها اجرا شود.
وی با بیان اینکه در 233شهر کشور نسخه نویسی به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود، اضافه کرد: سامانه 1666در استان ها به صورت جزیره‌ای وجود داشت و حالا به صورت متمرکز در کل کشور خدمات ارائه می‌کند.
قنادی گفت: پنج هزار و 100خدمت، 2هزار و 400نوع دارو و 50هزار تجهیزات پزشکی به بیماران زیر پوشش بیمه سلامت، خدمات ارائه می‌کنند.
وی تاکید کرد: جمعیت بیمه شده مناطق زیر 20هزار نفر، 28میلیون نفر هستند که 21میلیون 500هزار تن از آن ها در روستا زندگی می‌کنند.
مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت کشور گفت: پوشش اجباری بیمه از سوی دولت ابلاغ شده است و برای نخستین بار تصمیم گرفته شد به اقشار آسیب پذیر خدمات بیمه‌ای رایگان ارائه شود.
وی ادامه داد: پس از راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوارها، به دهک های یک و 2و سه خدمات بیمه‌ای رایگان ارئه می شود و دهک چهار نیز 50درصد هزینه دفترچه را پرداخت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، در سالنامه ملی ایران، از از سوم تا نهم آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کرمی زنجانی گفت: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی امکان عرضه دارو‌های خاص و شیمی‌درمانی، در داروخانه هلال احمر زنجان نیز فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به بارگذاری موضوع در سامانه سازمان بیمه مطبوع، بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تهیه داروی مورد نیاز خود علاوه بر داروخانه‌های مجاز (داروخانه پنجم شهریور بیمارستان ولی عصر (عج)، داروخانه شهید رجائی در شهرستان زنجان، داروخانه شاهانی در شهرستان ابهر و داروخانه محرمی در شهرستان خدابنده) به داروخانه هلال احمر نیز مراجعه کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

کرمی زنجانی گفت: این بیماران در صورتی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی باشند می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio gov.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ادارات بیمه شهرستان‌ها برای بیمه رایگان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این افراد در صورتی که تاکنون در سامانه بیماران خاص وزارت بهداشت یا سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار نشده باشند، باید با ارائه مدارک لازم برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: لیست ۵۰ نوع بیماری مذکور به آدرس zn.ihio.gov.ir جهت بهره‌مندی بیمه شدگان مشمول، بارگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان