Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این تفاهم‌نامه مقرر شده است آثار نمایشی تولیدی کانون پرورش فکری که از سوی شورای کارشناسی مرکز تئاتر تایید شده‌ است، برای اجرا در مراکز فرهنگی‌،هنری نیاز به مجوز و پروانه‌ نمایش از سوی شورای نظارت و ارزش‌یابی اداره‌کل هنرهای نمایشی نداشته باشد.

هم‌چنین بر اساس این تفاهم‌نامه اداره‌کل هنرهای نمایشی متعهد شد تا نمایش‌های اجرا شده در مرکز تئاتر کانون برای اجرا در سایر تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایش شهر تهران مطابق با قوانین و مقررات فعالیت هنرهای نمایشی پذیرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی آثار نمایشی مرکز تئاتر کانون به سایر شهرها برای صدور مجوز اجرا، دعوت از کارشناسان نمایش کانون برای حضور در شورای نظارت و ارزش‌یابی و ابلاغ برنامه‌ها و طرح‌های حوزه نمایش برای گسترش همکاری‌های دو سازمان از دیگر تعهدات اداره‌کل هنرهای نمایشی در این تفاهم‌نامه است.

بر همین اساس مرکز تئاتر کانون نیز متعهد شده است تا فهرست نمایش‌های منتخب و مجوزهای صادر شده در حوزه فعالیت‌های کانون را به اداره‌کل هنرهای نمایشی ارایه کند و در برنامه‌ها، رویدادها و جشنواره‌های تخصصی تئاتر کودک و نوجوان مشارکت فعال داشته باشد.

هم‌چنین بر اساس این تفاهم‌نامه، مرکز تئاتر کانون باید کارشناسان خوانش متون نمایشی و ارزیابی و بازبینی اجراها را به این اداره‌کل معرفی کند.

این تفاهم‌نامه به امضای شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر مشهدی‌عباس مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید و از اول آبان ۱۳۹۸ به مدت دو سال قابل اجرا است.

تئاتر کودک و نوجوان مدیون اقدام‌های گذشته‌ کانون است

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی اصلی تئاتر کودک و نوجوان است و همه‌ ما می‌دانیم که آغاز جریان تئاتر کودک و برنامه‌ریزی از کانون شکل گرفته است به‌گونه‌ای که بسیاری از هنرمندان این حوزه و حتی ساختارهای اجرای دولت نیز کانون را متولی اصلی در این بخش می‌شناسند.

شهرام کرمی افزود: کانون ظرفیت، امکانات و نیروهای انسانی توان‌مندی در بخش‌های مختلف خود دارد که در مراکز تخصصی آن فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

وی هم‌چنین یادآور شد در حوزه بین‌المللی نیز کانون فعالیت‌های خوبی را در سال‌های اخیر داشته و در مجموع تئاتر کانون مدیون اقدام‌هایی است که از گذشته تا به حال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: این اداره‌کل به عنوان متولی تئاتر در کشور وظیفه دارد به همه‌ حوزه‌ها توجه داشته باشد و در بخش تئاتر کودک و نوجوان نیز همواره تلاش کرده‌ است تا در حد توان فعالیت‌هایی را انجام دهد.

کرمی ادامه داد: تفاهم‌نامه با کانون به عنوان گام اول گسترش همکاری‌ها می‌تواند به اتفاق‌های خوبی در این حوزه منجر شود به‌گونه‌ای که تمام خانواده تئاتر کودک و نوجوان از آن نفع ببرند.

رقم زدن اتفاق درست رویکرد کانون در حوزه تئاتر کودک و نوجوان

مدیر مرکز تولید تئاتر کانون نیز در این نشست با اشاره به برخی موانع و مشکلاتی که برای صدور مجوز اجرای نمایش‌های حوزه کودک و نوجوان وجود دارد گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند از برخی موازی‌کاری‌ها جلوگیری و روند دریافت مجوزها را آسان‌تر کند.

مشهدی عباس هم‌چنین به ظرفیت‌های کانون برای همکاری بیشتر با اداره‌کل هنرهای نمایشی اشاره کرد و افزود: اجرای جشنواره‌ها و رویدادهای حوزه‌ تئاتر کودک و نوجوان، مشاوره و کارشناسی‌ها در اجرای نمایش‌ها، بهره‌گیری از امکانات و سالن‌های نمایش و برپایی کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که دو سازمان می‌توانند با هم همکاری داشته‌ باشند.

وی هم‌چنین در این نشست گزارشی از فعالیت‌های مرکز تولید تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی کانون ارایه کرد و گفت: رویکرد کانون ایجاد اتفاق درست در حوزه تئاتر کودک و نوجوان است.

نشست امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری میان اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ششم آبان ۱۳۹۸ در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تئاتر تئاتر کودک و نوجوان شهرام کرمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند

همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور، هشت سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.

اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری‌های امنیتی بین دوکشور است.

موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش