Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: شهرداری‌های مناطق هشتگانه کرمانشاه برای مقابله با آبگرفتگی احتمالی، نسبت به لایروبی کامل معابر، کانال‌ها و جوی‌ها اقدام کرده‌اند. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

خسرو عیسائیان در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه تمام امکانات و تجهیزات نیروهای خدماتی کلانشهر کرمانشاه برای حوادث غیرمترقبه آماده است اظهار داشت: کارشناسان هواشناسی کرمانشاه برای کرمانشاه بارندگی و آبگرفتگی معابر را پیش‌بینی کرده بودند که شهرداری کرمانشاه نیز برای خدمت به مردم در آماده‌باش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبل از آغاز باران شدید لایروبی کانالها و مسیل‌ها در مسیرهای مختلف از شمال شهر تا جنوب شهر انجام خواهد گرفت عنوان کرد: با آغاز بارش‌ها شهرداران مناطق و نواحی شهر کرمانشاه به لایروبی کامل کانالها و معابر در شهر کرمانشاه به صورت 24 ساعته با حضور در سطح شهر آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم و مقابله با هرگونه بحران احتمالی در زمینه آبگرفتگی را دارند.

هشدار هواشناسی درباره آبگرفتگی در 21 استان طی امروز و فرداآبگرفتگی و تردد سخت در معابر اهواز در پی بارش باران و بی‌توجهی مسئولانپیش‌بینی باران 2روزه در 15 استان/هشدار آبگرفتگی معابر

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تمام نیروهای شهرداری کرمانشاه در آماده‌باش کامل قرار دارند خاطرنشان کرد: به طور کلی، شهرداری کرمانشاه با حضور تمامی عوامل حوزه خدمات شهری و نظارت مدیران مناطق تمام تلاش خود را برای رفع هرگونه مشکل به کارگرفته است.

عیسائیان عنوان کرد: همشهریان نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و نهایت همکاری را با عوامل شهرداری به عمل آورند و در صورت بروز هرگونه مشکل و حادثه با شماره تلفن 137 مربوط به مرکز فوریت‎های شهرداری تماس بگیرند و درخواست ارسال نیرو برای رفع مشکل به وجود آمده داشته باشند.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، استاندار خوزستان گفت: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی ۳۶ ساعت تا یک هفته آبگرفتگی ادامه داشت؛ اما در دوسال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که طی حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و ۳۱۷ کیلومتر لوله گذاری طی این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها شده است.

علی اکبر حسینی محراب، گفت: در روز‌های اخیر دو باران شدید و رگباری به فاصه چند ساعت داشتیم که یکی ۱۷.۵ میلیمتر و دیگری ۴۴ میلیمتر بود. در واقع میشود گفت این بارندگی به اندازه ۹۰ درصد بارش سالانه در یزد، ۶۷ درصد بارش سالانه در کرمان و ۷۰ درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد، اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

حسینی محراب اظهار داشت: البته موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جداست؛ در برخی نقاط میشود فاضلاب و آب‌های سطحی را به صورت ترکیبی دفع کرد، اما باید تمام توان خود را برای دفع آب‌های سطحی بگذاریم و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد و باید حتما برنامه ریزی لازم را برای جمع آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌ها به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام دهد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بارش اخیر نزدیک به ۱۰ میلیون متر مکعب در اهواز ریزش داشتیم و طبعا تخلیه آن نیاز به زمان داشت و برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات آبگرفتگی‌ها تخلیه شدند.

وی گفت: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی ۳۶ ساعت تا یک هفته آبگرفتگی ادامه داشت؛ اما در دوسال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که طی حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و ۳۱۷ کیلومتر لوله گذاری طی این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها شده است.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: انشاالله ادامه این طرح با تخصیص بودجه‌های لازم با شتاب بیشتری پیشرفت داشته باشد؛ اجرای این طرح در دفع آب‌های سطحی موثر است با این وجود یک طرح بزرگتری برای دفع آب‌های سطحی لازم داریم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز
  • بارش برف و باران در راهِ استان
  • (تصاویر) آبگرفتگی معابر به دنبال بارش‌های سیل آسا در یاسوج
  • سیلاب شهر شاهرود را هم درنوردید + فیلم
  • ریزش سنگ و قطع درختان در جاده پل دختر بر اثر بارندگی شدید + تصاویر
  •  امدادرسانی نجاتگران هلال احمر گرمه به متاثرین از سیل و آبگرفتگی
  • رفع آبگرفتگی در تمام نقاط دزفول
  • محور جنگل گلستان-چمن بید در خراسان شمالی مسدود شد
  • گشت‌زنی نیروهای خدمات شهری مناطق۲۲ گانه در پی بارش‌ها/ مشکلات احتمالی را به ۱۳۷ گزارش دهید
  • بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در خراسان رضوی/ خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها