Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: بیش از ۴۲ هزار زائر در ایام اربعین حسینی در اردوگاه‌های راهیان نور استان اسکان داده شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یونس عزیزی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با اشاره به اسکان ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اماکن در نظر گرفته شده قرارگاه راهیان نور استان کرمانشاه طی ایام اربعین اظهار داشت: این افراد در اردوگاه های توحید، زائرسرای کربلا و ساختمان شهید دکامی قرار گاه راهیان نور و از ۱۰ الی ۳۰ مهر ماه اسکان داده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اشاره ای نیز به خدمات سپاه و معاونت اردویی طی ایام اربعین داشت و افزود: ایجاد ظرفیت اسکان شبانه روزی در قرار گاه راهیان نور به میزان ۳۵۰۰ نفر و آمادگی کل یادمان های استان برای بازدید زائران از جمله این اقدامات بوده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی، استقرار روحانی ثابت و راوی را در این یادمان ها داشتیم.

این مسئول تصریح کرد: فضاسازی فرهنگی و معنوی متناسب با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) در تمام اماکن اسکان در شهرستان های مسیر زائران و به ویژه اماکن اسکان قرارگاه راهیان نور صورت گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال زائران طی ایام اربعین ۱۴ سالن ورزشی ۹ دی(صالحین) و کانون بسیج ناحیه کرمانشاه در نظر گرفته شد و تجهیز این اماکن به امکانات اسکان صورت گرفته است.

عزیزی از اسکان ۷۰۰۰ زائر و پذیرایی ۵ هزار زائر نیز در اماکن فوق طی ایام اربعین و از ۱۳ الی ۳۰ مهر ماه خبر داد.

وی همچنین به برپایی ۴ موکب در شهرستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: در این شهرستان نیز در محل های اسکان در نظر گرفته شده ۱۲ هزار نفر اسکان یافتند و با ۲۴ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام از زائران پذیرایی شده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از اسکان ۵۴۰۰ زائر در شهرستان  دالاهو طی این ایام خبر داد و تصریح کرد: زائران در این شهرستان نیز با ۲۵۰۰ پرس غذا پذیرایی شده اند.

این مسئول افزود: در شهرستان سرپلذهاب نیز ۱۷ مکان حوزه و مدرسه و ۷ باب از منازل پاسداران برای اسکان زائران آماده سازی شده و علاوه بر این از موکب های برپا شده در شهرستان نیز حمایت و پشتیبانی به عمل آمد.

عزیزی با اشاره به تامین ۴۷۰۰ پرس غذا برای زائران طی این ایام و در شهرستان سرپلذهاب بیان داشت: ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از ۱۳ الی ۳۰ مهر اسکان داده شده اند.

وی میزان اسکان زائران طی ایام اربعین در شهرستان هرسین را ۸ هزار و ۱۵۰ اعلام کرد و گفت: طی این ایام در شهرستان هرسین با ۸۱۰۰۰ میان وعده، ۴۵۰۰۰ وعده شام، ۳۳۵۰۰ وعده صبحانه و ۵۸۰۰۰ وعده نهار پذیرایی شده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به تهیه و تامین تغذیه زائران در شهرستان سنقر نیز در سه وعده غذایی خاطر نشان کرد: در این شهرستان از زائران در وعده صبحانه با ۴۶ هزار و ۵۰۰ پرس،  در وعده نهار با ۶۳ هزار پرس و در وعده شام با ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ پرس پذیرایی صورت گرفته است.

این مسئول گفت: طی ایام اربعین در شهرستان کنگاور نیز ۴۲ هزار نفر اسکان داده شده و در وعده های غذایی مختلف پذیرایی شدند.

عزیزی از اسکان ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در شهرستان صحنه خبر داد و گفت: در این شهرستان همچنین از ۴۴۵۰۰ نفر نیز پذیرایی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده سلامت جسمی زائران حج ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

به نقل از جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی است و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده؛ به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: دارو‌ها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شرق جاسک دایر شده است
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه