Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@10:34:55 GMT

خسرو شکیبایی در نوجوانی +عکس

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۵۳۶۹

خسرو شکیبایی در نوجوانی +عکس

 

منبع:عصرخبر 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خسروشکیبایی عکس شکیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایده بلندمدتِ جنب‌وجوش و تحرک در نوجوانی

آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از کارشناسان و متخصصان بخشی از سلامت جسم و روان را با ورزش مرتبط می‌دانند. فعالیت بدنی، علاوه بر فواید بسیار برای سلامت جسمی در بهبود خلق‌وخو، کاهش اضطراب و افسردگی نیز موثر است.

طبق نتایج یک مطالعه‌ جهانی که کارشناسان یک شرکت ژاپنی روی بیش از ۲۶ هزار نفر انجام داده‌اند، میان فعالیت بدنی در نوجوانی و سلامت روان در بزرگسالی ارتباط مستقیمی وجود دارد.

به گزارش نشریه «سلامت زنان انگلیس» (Women's Health Uk) این پژوهش، با مدیریت پروفسور «برندون استابز» از کینگز کالج لندن از نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ انجام شده است.

طبق این بررسی، افرادی که در دوران نوجوانیِ خود، فعالیت جسمی داشته و ورزش کرده‌اند، در سنین بزرگسالی نیز فعال‌ترند و سلامت روانی بیشتری دارند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که فعالیت بدنی در نوجوانی مستقیما بر ذهن انسان در آینده تاثیر می‌گذارد.

این مطالعه که بخشی از دومین پژوهش جهانی «وضعیت ذهن» شرکت اسیکس است، براساس امتیاز «وضعیت ذهن» (یعنی سلامت روان) از ۱۰۰ است. این ارزیابی‌ها در ۲۲ کشور صورت گرفت که نمونه‌های آزمایشی آن از نظر سن و جنسیت با جمعیت ملی تناسب داشتند.

طبق این یافته‌ها، انگلیسی هایی که در ۱۵ تا ۱۷ سالگی منظم ورزش می‌کردند، در مراحل بعدی زندگی فعال‌تر بودند و در بزرگسالی امتیاز بالاتری را در «وضعیت ذهنی» کسب کردند.

به گزارش اسیکس، تمرین بدنی منظم یک نوجوان (بیش از ۱۵۰ دقیقه در هفته) در هر سال، بهبود امتیاز «وضعیت ذهنی» در بزرگسالی را به همراه دارد. نوجوانانی که قبل از ۱۵ سالگی تمرین‌های بدنی را متوقف کرده بودند ۱۵ درصد کاهش در امتیاز وضعیت ذهنی داشتند، در حالی که افرادی که قبل از ۲۲ سالگی تمرین بدنی را متوقف کردند تنها شش درصد کاهش داشتند.

در انگلیس، افرادی که در ۱۵ تا ۱۷ سالگی منظم ورزش می‌کردند، میانگین امتیاز وضعیت ذهنی ۶۲ از ۱۰۰ را در بزرگسالی دارند، در حالی که افرادی که در آن سال ها فعال نبودند امتیاز ۵۸ از ۱۰۰ را به دست آوردند.

نویسندگان این تحقیق می‌گویند ورزش نواحی کلیدی پردازش عاطفی در مغز را تحریک می‌کند و موجب کاهش التهاب و سلامت روده می‌شود.

به گزارش ایندیپندنت، بنابراین فعالیت بدنی و تحرک در میان نوجوانان امروزی بسیار مهم است‌ زیرا در شکل‌گیری جمعیت بزرگسال سالم نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فایده بلندمدتِ جنب‌وجوش و تحرک در نوجوانی