Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب خلیج گرگان و تداوم خشکی آن گفت: نجات خلیج گرگان نیاز به عزم و اراده‌ای فرااستانی دارد. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی هاشمیان ظهر امروز در نخستین همایش ملی دریای خزر، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو اظهارداشت: گاهی اوقات توسعه‌ای که مدنظر افراد قرار دارد در تضاد با منافع محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته قانونگذار هم باید برای حل این تضادها چاره‌ اندیشی کند تا هم آسیبی به محیط زیست نرسد و هم اینکه برنامه‌های توسعه استان به ثمر بنشیند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دریای خزر می‌تواند ظرفیت خوبی برای رفع عقب‌افتادگی‌های استان باشد، خاطرنشان کرد: استان‌های ساحلی خزر از جمله گیلان و مازندران توانستند از ظرفیت دریا برای توسعه اقتصادی بهره بگیرند اما ما نتوانستیم به طور قانونی و اصولی از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار گلستان درباره پیامدهای خشک شدن خلیج گرگان هشدار دادنجات خلیج گرگان در انتظار تصمیم محیط زیست / 8000 هکتار از مساحت خلیج خشک شدنجات خلیج گرگان نیازمند مشارکت بخش‌های علمی و اجرایی است

وی اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که دامن‌گیر دریا بوده و به محیط زیست آسیب می‌زند، وابستگی بیش از حد ساحل‌نشینان به دریا است. باید برای حل مشکلات بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ساحل‌نشینان برنامه‎ریزی کرد.

هاشمیان با اشاره به وضعیت نامطلوب خلیج گرگان و تداوم خشکی آن گفت: نجات خلیج گرگان نیاز به عزم و اراده‌ای فرااستانی دارد. دولتمردان باید همانگونه که برای دریاچه ارومیه کاری ستادی در سطح ملی انجام دادند برای احیای خلیج گرگان نیز باید همین برنامه را داشته باشند.

وی افزود: در کنار اقدامات که دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی باید انجام دهند، سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست هم باید فعال‌تر عمل کنند تا این موضوع تبدیل به یک مطالبه ملی و عمومی شود.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس: بیمارستان‌های بوشهر کولر ندارند

ابراهیم رضایی اظهار داشت: واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس اقدامی غیرقانونی است، از رئیس جمهور و مسئولان مربوطه خواست که جلوی این اقدام را بگیرند.

 

به گزارش ایلنا، وی گفت: واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس اقدامی غیرقانونی است، از رئیس جمهور و مسئولان مربوطه خواست که جلوی این اقدام را بگیرند.

رضایی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس، گفت: اکثر فعالیت‌ها و استقرار این هلدینگ در استان بوشهر است و این بی عدالتی است که در حالی که هزینه‌ها و مشکلات محیط زیستی آن نصیب مردم استان می‌شود پول و سود آن برای دیگران باشد و این ظلمی آشکار است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مدارس و بیمارستان‌های استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و باشگاه‌های ورزشی ما از حداقل امکانات برخوردار نیستند نباید سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است از جیب مردم ما برداشته شود و خرج یک عده سلبریتی پرخرج شود.

نماینده دشتستان در مجلس یازدهم، افزود: از رئیس جمهور و مسئولان مربوطه تقاضا داریم جلوی این کار را بگیرند، زیرا اقدامی کاملا غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • انتقاد از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس: بیمارستان‌های بوشهر کولر ندارند
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس