Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: دور چهارم نشست پارلمان جوانان افغانستان بامحوریت صلح و جنگ در هرات برگزار شد. تاریخ انتشار: 17:20 - 08 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۱۱۷

به گزارش خبرگزاری میزان، پس از تلاش و ایجاد زمینه‌های امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در هرات و خواست مسوولان محلی هرات از حکومت افغانستان، نهادها و گروه‌های مختلف در افغانستان برای برگزاری نشست و گفتگوهای مهم سیاسی بخصوص گفتگوهای صلح افغانستان این ولایت به مکانی برای برگزاری نشست های صلح و امنیت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی نشست سالانه پارلمان جوانان افغانستان که در کابل پایتخت افغانستان برگزار می‌شد، حالا در هرات دور چهارم خود را با حضور 150 تن از اعضای این پارلمان از تمامی ولایت‌های افغانستان را تحت عنوان «صلح و جنگ» برگزار می‌کند.

«اجمل شاهپور» معاون امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: دور چهارم نشست پارلمان جوانان افغانستان تحت عنوان صلح و جنگ برای 3 روز در هرات برگزار می شود که در این دوره تمرکز پارلمان و اعضای آن بر بررسی وضعیت جاری در افغانستان، مشکلات و فرصت‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: پس از کار گروهی و یافتن راه خروج از این مشکلات، تمامی موارد در یک قطعنامه جمع بندی شده و پس از ان نیز این قطعنامه به شورای امنیت ملی افغانستان و رئیس جمهور ارایه خواهد شد تا با به کارگیری این بررسی‌ها و راه حل‌ها نشست‌های مذاکرات صلح با طالبان را با فکر جوان و خواست جوان مدیریت کنند.

شاهپور ادامه داد: در مذاکرات صلح افغانستان و مذاکرات بین الافغانی خواسته‌های جوانان، حضور آنها و حق حفاظت از دستاوردها و فعالیت‌های آنان خط قرمز خواهد بود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی پارلمان جوانان افغانستان بسیج جوانان همفکری و ایجاد یک جنبش جوان است تا با این کار از دستاوردهای 18 سال گذشته در افغانستان حفاظت کنیم.

از سوی دیگر نیز «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات نیز در این مورد گفت: مالکان اصلی افغانستان جوانان و نسل جدید آن است و حکومت نیز جایگاه جوانان را در نشست‌ها و مذاکرات بخصوص در برنامه‌های مختلف و مهم افغانستان مهم خوانده و به آنها احترام می‌گذارد.

وی بیان داشت: از مسوولان حکومتی و دیگر گروه‌های فعال در افغانستان می‌خواهیم تا برای گفتگو ها و مذاکرات خود به هرات آمده و از ظرفیت‌های موجود در آن استفاده کنند و ارزو می‌کنیم تا با این کار گفتگو‌های صلح افغانستان به جای برگزاری در کشورهای خارجی در افغانستان و در ولایت هرات برگزار شود.

«آریا رئوفیان» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات حضور جوانان و فعالیت‌های چشمگیر آنان را در روند گفتگوهای صلح افغانستان تاثیر گذار دانسته و از حکومت درخواست کرد تا با آغاز گفتگو های صلح بین الافغانی جوانان از جایگاه یک جوان و مدافع حقوق خود سخن زنند و از افکار و انرژی آنها دراین امر مهم استفاده شود.

وی تاکید کرد: هرات با تاریخ غنی و فرهنگی خوب جوانان را از ولایت‌های مختلف به هم نزدیک کرده و این خود سبب شده تا گامی برای بسیج کردن جوانان در افغانستان برداشته شود.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان بسیج رئیس اداره اطلاعات برداشته امر مهم برگزاری نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و بازارکار اتباع خارجی در سال‌جاری به ریاست جناب عبدالملکی مدیرکل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان باحضور ادارات مرتبط برگزارگردید.

دراین جلسه ضمن بررسی وضعیت اشتغال اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در سال گذشته ، نیازسنجی بازارکار و بکارگیری اتباع خارجی در حوزه های مختلف شغلی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

در این جلسه همچنین با تشکر از انجام  گشت های تیم بازرسی اشتغال حوزه اتباع خارجی در سطح استان بر مداومت بر این امر تاکید گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است