Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@02:46:35 GMT

سناتور آمریکایی: بوئینگ تابوت پرنده می‌سازد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۶۷۶۵

سناتور آمریکایی: بوئینگ تابوت پرنده می‌سازد

یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا شرکت هواپیماسازی این کشور را به دلیل اهمال کاری عمدی در توجه به ایمنی هواپیماها به ساخت تابوت پرنده متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، نمایندگان سنای آمریکا اعلام کردند که شرکت هواپیماسازی بوئینگ کسب سود را در اولویت بالاتری نسبت به ایمنی پروازها و هواپیماها قرارداده و به نوعی دست به مخفی کاری عمدی زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: علت فرود اضطراری بوئینگ ۷۸۹ عمان در تبریز چه بود؟ فرود اضطراری بوئینگ فلای‌دوبی در شیراز

روز گذشته دنیس مولنبرگ، مدیر عامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا، در جلسه استماع مجلس سنای این کشور حاضر شد و امروز نیز این جلسه ادامه خواهد داشت.

این جلسه استماع با هدف بررسی دو مورد سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اتیوپی و اندونزی در اوایل سال جاری و اواخر سال گذشته برگزار شد و در این نشست مدیرعامل بوئینگ به دلایل سقوط و اقدامات شرکت برای اصلاح نقایص اشاره کرده و خواهد کرد.

این نخستین بار پس از دو مورد سقوط هواپیماهای ۷۳۷ که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، است که مدیر عامل بوئینگ در برابر عموم حاضر می‌شود.

وی در شروع جلسه استماع خانواده قربانیان سوانح بوئینگ‌های ۷۳۷ را مخاطب قرار داد و گفت ما در این باره واقعا و عمیقا متاسف هستیم.

وی اعلام کرده که بوئینگ در این زمینه اشتباه کرده است.

در این جلسه راجر ویکر، نماینده ایالت می‌سی‌سی‌پی در سنای آمریکا تأکید کرد که هر دوی این سوانح قابل پیش‌گیری بود و ما نمی توانیم عمق دردی که خانواده قربانیان در از دست دادن عزیزانشان داشته‌اند را درک کنیم.

بر اساس گزارش کارشناسی، سیستم هدایت و کنترل خودکار در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ به عنوان عامل سقوط در هر دو سانحه شناخته شده است.

پیش از برگزاری جلسه استماع، بوئینگ اعلام کرد که خلبانان پروازهای آزمایشی بوئنیگ ۷۳۷ مکس در زمان تست این هواپیما به وجود نقص فنی در سیستم آن پی برده‌اند اما این نقص فنی به سازمان های زیرربط اطلاع داده نشده است.

مولنبرگ مدعی شد خود وی نیز تا چند هفته پیش از جزئیات کامل این نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ بی اطلاع بوده است.

این شرکت پیش از سقوط هواپیمای خطوط وایی اتیوپی نسبت به نقص فنی اطلاع داشته است.

ریچارد بلومنتال، نماینده دموکرات ایالت کانکتیکات، با متهم کردن شدید بوئینگ در مخفی کاری عمدی نسبت به وجود نقص فنی در هواپیماها تأکید کرد که مولنبرگ و بوئینگ با تصمیم‌گیری برای مخفی کردن وجود نقص در سیستم کنترل خودکار هواپمیاها دست به ساخت تابوت پرنده زده‌اند.

تد کروز، نماینده جمهوری خواهد ایالت تگزاس نیز در این جلسه ساکت نشست و با بیان اینکه مخفی کردن نظر خلبانان نسبت به وجود نقص فنی شوک آور است، بوئینگ را به خودداری عمدی از ارائه اصلاعات نسبت به نقص فنی به سازمان‌های زی‌صلاح متهم کرد.

کروز گفت: چگونه می‌شود که کارشناسان تیم شما پس از آگاهی نسبت به نقص فنی سراسیمه به سراغ شما نیامدند و به شما نگفتند که یک مشکل جدی پیدا کرده‌اند؟ این مسئله چه چیزی را راجع به بوئینگ ثابت می‌کند؟ چرا شما پیش از آنکه ۳۴۶ نفر جان خود را از دست بدهند کاری نکردید؟

ویکر پیشتر گفته بود که تا ۹۹.۹ درصد از مردم و سیاستمداران آمریکایی نسبت به ایمنی هوپیماهای ۷۳۷ مکس قانع نشده و اطمینان حاصل نکنند این هواپیماها اجازه پرواز نخواهند داشت.

لازم بذکر است که هفته‌ها و ماه‌هاست که صدها فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به دلیل لغو مجوزهای پرواز و ممنوع شدن حضور آنها در آسمان کشورها، زمین گیر شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم بوئینگ هواپیما سنای آمریکا اندونزی اتیوپی مجلس سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)

شرکت کانادایی روشل (Roshel) سازنده شناخته‌شده خودروهای زرهی که تعداد زیادی شاغل و محقق ایرانی در آن فعالیت می‌کنند، از جدیدترین محصول خودش، وانت‌بار زرهی سناتور (Senator MRAP) رونمایی کرد. در ادامه با این خودرو نظامی پیشرفته بیشتر آشنا خواهیم شد.

از پیکاپ نظامی جدید کانادا چه می‌دانیم؟

به گزارش گجت نیوز، این خودروی پیشرفته پشتیبانی چندمنظوره، با انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان بالا، برای پاسخگویی به نیازهای عملیاتی متنوع نیروهای نظامی مدرن طراحی شده است. پیکاپ نظامی جدید کانادا می‌تواند به‌عنوان حمل‌کننده تجهیزات پیشرفته‌ای مانند سامانه‌های مقابله با پهپاد و نارنجک‌انداز، یا به‌عنوان یک خودروی حمل بار عمل کند.

طراحی ماژولار آن ضمن برآورده کردن دقیق استانداردهای ناتو با سطح حفاظت بالستیک STANAG 4569 سطح ۲ و سطح ۳ علیه انفجار برای سرنشینان، امکان یکپارچه‌سازی آسان با سیستم‌های مختلف را فراهم می‌کند.

پیکاپ سناتور که در دو پیکربندی ۴ و ۵ سرنشین عرضه می‌شود، به سیستم تسلیحاتی کنترل از راه دور و محورهای به‌روزرسانی‌شده مجهز شده است که ظرفیت بار آن را به میزان قابل توجهی به ۳۵۰۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد. همچنین با امکان انتخاب موتور با سوخت پرسولفور، برای محیط‌های عملیاتی گوناگون مناسب است.

طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت روشل، با ظرفیت تولید ۱۴۰ دستگاه در ماه، تحویل سریع و به موقع اولین سری با زمان انتظار تنها دو هفته تضمین شده است. وانت‌بار زرهی سناتور که روی شاسی فوق‌العاده فورد سری F ساخته شده، با پشتیبانی پس از فروش مقرون‌به‌صرفه، دسترسی جهانی به قطعات و سیستم انتقال قدرت قابل اعتماد، خود را به‌عنوان راه‌حلی ایده‌آل برای کاربردهای نظامی معرفی می‌کند.

پلتفرم سناتور پیش از این با استقرار موفقیت‌آمیز بیش از ۱۰۰۰ دستگاه در اوکراین، قابلیت اطمینان خود را در شرایط جنگی به اثبات رسانده است. شرکت روشل به‌عنوان یک پیمانکار دفاعی پیشرو، با تخصص و تعهد به برتری، اطمینان می‌دهد که مشتریانش از بهترین فناوری خودروهای زرهی بهره‌مند می‌شوند. همانطور که در بیانیه مطبوعاتی این شرکت کانادایی آمده است، تجربه گسترده و تعهد آن‌ها به برتری، تضمینی بر ارائه بهترین فناوری خودروهای زرهی به مشتریان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد
  • رسول صدرعاملی فیلم جدید می‌سازد
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • ادبیات جالب سناتور پاکستانی از حمله ایران به اسرائیل (فیلم)
  • ادبیات جالب سناتور پاکستانی از حمله ایران به اسرائیل
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند