Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@12:34:18 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۷۳۲۹

پنج رویداد جهان

 

---

طعم جایزه با دستبند

جین فوندا بازیگر ۸۲ ساله امریکایی در حالی در جریان اعتراضات مردمی و فعالان محیط زیست به تغییرات اوضاع آب و هوا و شرایط نامطلوب اقلیمی و گرمایش زمین در واشنگتن دی‌سی دستگیر شد که قرار بود بعد از این اعتراضات به هتل بورلی هیلتون لس‌آنجلس برود تا جایزه بفتا را بگیرد. او ویدئوی این اتفاق را برای مسئولان مراسم بفتا هم ارسال کرد تا همزمان با اعلام نامش این فیلم را برای حضار پخش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  --- کالیفرنیا در آتش آتش‌سوزی و وزش بادهای شدید در تاکستان‌های شمال کالیفرنیا، بیش از ۱۸۰ هزار نفر را مجبور به فرار کرد. این در حالی است که با پیش‌بینی وزش باد شدید در جنوب کالیفرنیا در خلال آتش‌سوزی جاری در غرب  لس آنجلس، برای اولین بار یک «هشدار قرمز شدید» در این منطقه صادر شده است. به گفته مقام‌ها حدود ۱۱۰۰ مأمور آتش‌نشانی برای اطفای این آتش‌سوزی می‌کوشند و حدود ۱۰ هزار بنا در معرض خطر است. موزه گتی که حاوی مجموعه بزرگی از آثار هنری است هم در معرض خطر است. مسئولان این موزه در توئیتی نوشتند که این آثار «با کمک فناوری پیشرفته تحت حفاظت» است و بهترین جا برای این آثار داخل ساختمان است. علت آتش‌سوزی معلوم نیست با این حال تحقیقاتی درباره آن شروع شده است.   --- نواز شریف در بستر مرگ پزشک معالج نواز شریف، از وخامت حال نخست‌وزیر سابق پاکستان خبر داد و گفت، وی با «مرگ» دست و پنجه نرم می‌کند. نواز شریف علاوه بر سکته قلبی خفیف چند روز پیش از افت شمار پلاکت‌های خون و کاهش میزان فعالیت کلیه‌ها رنج می‌برد. وی که تاکنون سه بار به نخست‌وزیری پاکستان رسیده است به‌دلیل فساد مالی به زندان محکوم شده اما به‌دلیل بیماری فعلاً به قید وثیقه آزاد است. اما برای درمان اجازه خروج از پاکستان را ندارد.      استقبال ترامپ از هالووین   رئیس‌جمهوری امریکا و همسر وی ملانیا، در آستانه هالووین میزبان تعدادی کودک در کاخ سفید شدند. جشن هالووین، مراسم سنتی در غرب است که همه ساله در روز ۳۱ اکتبر برگزار می‌شود. در این جشنواره مردم لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و به استقبال تعطیلات آخر سال می‌روند که مقدمه‌ای برای شروع جشن‌های زمستانی، روز شکرگزاری، تولد حضرت مسیح و سال نو میلادی است.     ---  تولد شکارچی پلاستیک بارها اعلام شده است که طی سال‌های اخیر دریاها و اقیانوس‌ها مملو از زباله‎های پلاستکی شده‎اند و ماهی‎ها به‌دلیل خورن این زباله‎ها در خاموشی جان می‎سپارند؛ حالا شرکتی هلندی دستگاهی ساخته که می‌گوید تا ۸۰ درصد زباله‌های پلاستیکی را پاکسازی می‌کنند.سازمان «پاکسازی اقیانوس‎ها» اعلام کرده است با تکنولوژی جدیدی به شکار پلاستیک در ‌دریاها می‌رود. این سازمان محیط زیستی را جوانی هلندی به‌نام بویان اسلات، زمانی که ۱۸ سال داشت، در هلند تأسیس کرد. این سازمان یک شرکت مردم‌نهاد است که ۸۰ مهندس، پژوهشگر و کارشناس انفورماتیک روزانه در آن کار می‌کنند تا راه حلی برای رهایی اقیانوس‌ها از معضل پلاستیک پیدا کنند. تولید جدید آنها با عنوان شکارچی پلاستیک از دریاها دستگاه غول‌پیکری است که مانند یک زه‌کش حایل عمل می‌کند، ورود زباله‌های پلاستیکی از رودخانه‌ها به دریاهای آزاد را به حداقل خواهد رساند. به زعم سازندگان دستگاه، این اختراع خطری برای اکوسیستم نخواهد داشت.  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز در دومین روز از هفته زمین پاک، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست افزود: حضرت آقا تأکید کرده‌اند مهم‌ترین موضوع ویژه در بحث زمین، کم‌کاری‌ها و نادیده‌گرفتن فرسایش خاک است که بخشیدنی نیست و اگر بدانیم پلاستیک چقدر در فرسایش خاک مؤثر است، به اهمیت این موضوع پی می‌بریم.

وی ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالی است که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است؛ یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۱ در برگزاری این برنامه، اظهار امیدواری کرد، با مشارکت مردم و سیاست‌گذاری‌های درست مسؤولان، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه شود.

گفتنی است، جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز همزمان با دومین روز از هفته ملی زمین پاک با حضور، موسوی شهردار منطقه ١١، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری به میزبانی منطقه ١١ در بوستان رازی برگزار شد.

کد خبر 6087377 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • سیاره در برابر پلاستیک
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر