Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@09:55:30 GMT

تاسیس مرکز جامع رشد فناوری در واحد اراک

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۸۳۷۵

تاسیس مرکز جامع رشد فناوری در واحد اراک

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک حسین کلانتری در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف بنده ایجاد شهر فناوری و نوآوری درشهر اراک و ایجاد سراهای نو آوری در ذیل آن در زمینه های صنعت و کشاورزی ، گیاهان دارویی ، بهداشت و سلامت و هنر و علوم انسانی اسلامی- ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: طرح این مجموعه در حال تهیه است و بزودی به معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال می شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک باییان برخی مسائل و مشکلات دانشگاه گفت : انتظار از جنابعالی و مسئولان استان این است که دانشگاه آزاد اسلامی را در این شرایط حساس کمک کنند.
کریمی نیز در این نشست گفت: عدم انطباق نیازهای کشور با حجم و ظرفیت رشته های دانشگاهی باعث ایجاد مشکل جدی برای دانشگاه ها در زمینه تعداد دانشجویان ورودی جدید شده است.
وی اظهار کرد: در دهه های گذشته رشد کمّی گسترده ای را در دانشگاه های کشور داشتیم، ولی اشباع شدن نظام دولتی در استخدام ها و بروز رکود و تعطیلی در خیلی از فعالیت های تولیدی، صنعتی و اقتصادی باعث شد که فارغ التحصیلان دانشگاه ها نتوانند جذب کار شوند و با حجم بسیار زیاد فارغ التحصیلان بیکار مواجه شدیم.
در ادامه نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان و عدم انطباق نیازهای کشور با رشته های تحصیلی در دانشگاه ها باعث شده که حجم زیادی صندلی خالی در دانشگاه ها داشته باشیم ،گفت: تقاضا برای تحصیل در آموزش عالی کشور پایین آمده است و همه دانشگاه ها با چالش کاهش تقاضا مواجه شده اند.
وی بیان کرد: مدیران دانشگاه آزاداسلامی باید تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند تا از این شرایط و چالش موجود عبور کنند.
کریمی گفت: دانشگاه آزاداسلامی اراک جزو دانشگاه های نامدار و خوب کشور است و پیشینه پرافتخاری دارد هم به لحاظ کمّی جزو واحدهای بزرگ کشور است و هم به لحاظ کیفی، تنوع رشته ها، قدمت و مقاطع تحصیلی مختلف دارای اهمیت است.
وی اظهار کرد: در کنار ارتقای سطح کمّی و کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاداسلامی اراک، تقویت ارتباط این دانشگاه با شرکت های صنعتی و بنگاه های اقتصادی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
کریمی با بیان اینکه توسعه مراکز رشد و فنّاوری و شرکت های دانش بنیان در استان مرکزی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات این استان باشد،گفت: با توجه به بازدید دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور از سایت دانشگاه آزاداسلامی اراک و پیگیری های انجام شده توسط اینجانب، درخواست تأسیس مرکز جامع رشد فنّاوری و اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای آماده سازی و تجهیز این مرکز و تامین سرمایه نقدی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و کارآفرینانی که در این مرکز مستقر خواهند شد، در نظر گرفته شده است که باید پیگیری های بعدی برای راه اندازی این مرکز در اسرع وقت، توسط سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

341 / 167 اراک کلانتری کریمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اراک کلانتری کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی کهراریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نشستی با حضور هیئت رئیسه جمعی از اعضای هیئت علمی از برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای همکاری مشترک این دانشگاه با برخی از دانشگاه‌های خارج کشور به‌ویژه کشور هم‌مرز عراق خبر داد.

وی اضافه کرد: با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید بر مرجعیت علمی از یک‌سو و داشتن مرز مشترک استان با کشور عراق به‌عنوان مزیت مهم از سوی دیگر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نظر دارد تا با داشتن ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف ازجمله امکانات آزمایشگاهی، پژوهشی، آموزشی و اعضای توانمند هیئت علمی، زمینه‌های همکاری بهتر و بیشتری را با دانشگاه‌های مختلف خارج از کشور و در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد که در همین راستا و در گام نخست قصد داریم با برخی دانشگاه‌های کشور عراق ازجمله دانشگاه القادسیه زمینه‌های همکاری مشترکی را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ادامه داد: وجود نیاز‌های موجود در عراق منطبق با توانایی‌های این واحد دانشگاهی، نزدیکی با کرمانشاه و رتبه مناسب دانشگاه القادسیه بین دانشگاه‌های عراق ازجمله دلایل اصلی در انتخاب این دانشگاه است به همین دلیلاز چندی پیش مقدمات اولیه بازدید از این دانشگاه و چند دانشگاه دیگر در عراق ایجاد شده تا بتوان ضمن عقد تفاهم‌نامه‌های مرتبط زمینه را برای همکاری‌های مشترک و پژوهش‌هایی منطبق بر نیاز منطقه ایجاد کرد.

کهراریان درباره برنامه‌ریزی‌های لازم برای این همکاری مشترک گفت: بر این اساس در مرحله اول از رؤسای دانشکده‌ها مدیران گروه‌های مختلف آموزشی و برخی از اعضای هیئت علمی فعال در زمینه‌های پژوهشی و درآمدزایی دعوت شد تا در نشست هم‌اندیشی توانایی‌های دانشگاه و طرح پژوهشی پیشنهاد شده از سوی همکاران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با نیازسنجی و نیاز سازی بتوان در آینده نزدیک زمینه را برای ورود دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در بازار و پروژه‌ای پژوهشی منطقه ایجاد کرد.

وی بیان کرد:‌مقرر شده جلساتی مشابه در هفته‌های آتی به‌صورت هدفمندتر برگزار شود و از همه همکاران، کارآفرینان، دانشجویان و صاحبان ایده دعوت می‌کنیم تا ایده‌ها و نظر‌های ارزشمند خود را به‌منظور جمع‌بندی و هماهنگی به معاونت پژوهش و فناوری استان تحویل دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • «امید رضایی‌فر» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی شد
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • فعالیت ۴۴ هسته و واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
  • دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر در یک نگاه
  • سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری سکوی تولید در دانشگاه آزاد کاشمر راه‌اندازی می‌شود