Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال در اثر بارش‌های بهاری برای دومین مرحله گنبد و سقف آستان امام زاده هفده‌تن دچار ریزش شده که دلیل آن دلیل عدم نظارت میراث فرهنگی در هنگام ساخت گنبد و استفاده از مصالح آجر دو سانتی به جای هفت سانتی در سال ۹۴ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تابستان امسال قرار بود گنبد امام زاده هفده تن مرمت و بازسازی شود اما به دلیل معطل ماندن در انتخاب پیمانکار و نامه نگاری‌ بین اوقاف و میراث فرهنگی استان کاربازسازی گنبد به تعویق افتاد.

ثبت سه وقف جدید در گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امسال سه وقف جدید شامل دو فقره زمین زراعی و یک واحد مسکونی در مجموع به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ پروژه عمرانی برای مرمت مساجد و امامزادگان با ۵۰۰ میلیون تومان هزینه انجام شده است، افزود: زمین موقوفه سیدالسادات به متراژ ۵۰۰ متر برای ساخت واحدهای تجاری به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری اداره اوقاف گلپایگان برای ثبت سند مالکیت امام زادگان و موقوفات ۱۲۰ سهم داشت که تاکنون توانستیم ۴۰ موقوفه را به ثبت برسانیم، ثبت سند امام زادگان هفده‌تن با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع ظرف مدت یک هفته انجام شد.

دو سوم موقوفات گلپایگان فاقد سند هستند

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه سند مالکیت برای موقوفات حرف نخست را می‌زند، تصریح کرد: دو سوم موقوفات شهرستان گلپایگان فاقد سند مالکیت است این در حالی است که گلپایگان برای ثبت سند مالکیت مساجد، حسینیه‌ها و موقوفات ضعیف عمل کرده است.

وی گفت: ۱۵ فقره پرونده حقوقی حاد به دلیل عدم پرداخت اجاره، تجاوز به ملک موقوفه، تغییر حد و حدود موقوفه، تغییر کاربری موقوفات و عدم پذیره نقل و انتقال، مورد  پیگرد قانونی قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری است، گفت: ۴۰ امامزاده و ۹۳۷ فقره موقوفه در شهرستان وجود دارد که موقوفه خدیجه خانم با ۳۱۷ هزار متر مربع بزرگترین موقوفه است که  ۱۱۷ مستأجر دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳۰ میلیون تومان به زلزله‌زدگان کمک شده است، گفت: ۳۰۰ متر زمین زراعی در گلپایگان برای امورات خیریه توسط یک خیر وقف و تولیت آن به امام جمعه گلشهر سپرده شد.

کد خبر 4759414

منبع: مهر

کلیدواژه: گلپایگان هفته وقف ثبت اسناد و املاک مرمت اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام بارش باران سانحه تصادف گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه مشهد مرز مهران شهادت امام رضا ع شهرکرد استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس حقوقی جهاد کشاورزی گلپایگان در جلسه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی گلپایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.


حسین خوشنویسان افزود: جهاد کشاورزی گلپایگان در ایام نوروز امسال ۳۳ مورد اخطاریه برای افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کرده بودند صادرکرده است.
حسن جوکاری؛ رئیس امورمنابع آب گلپایگان هم دراین جلسه گفت: در سال گذشته ۶ هزار متر زمین در منطقه عباس آباد و ۲۰ هزار متر هم در دیگر نقاط شهرستان گلپایگان آزاد سازی شده است.


روح الله حججی؛ نماینده دادستان گلپایگان نیز خواستار افزایش گشت‌های بازرسی و تخریب شد و گفت: باید قبل از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی از این تخلف جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • آب شرب پایدار ۴۲روستای گلپایگان تأمین شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: عمل احمقانه و از روی استیصال نتانیاهو باعث شد که رژیم صهیونیستی زودتر از موعد به فنا نزدیک شود/ ایران معادلات نظامی جهان را تغییر داد/ هیمنه نظامی اسرائیل کاملاً از بین رفت/ گنبد آهنین هم آبکش بود
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد
  • عملیات وعده صادق ادعای گنبد آهنین را برهم زد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند