Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از رشت، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیت امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه زمانی گیلان به لحاظ بیمارستانی استان نخست کشور بود، اظهار کرد: اکنون گیلان رتبه آخر در سازه‌های بیمارستانی را دارد و می‌طلبد مسؤولین مربوطه، این استان را دریابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود دو رودخانه زرجوب و گوهررود در رشت افزود: رودخانه‌های مذکور با توجه به پسماندی که در رشت داریم، آسیب‌پذیری‌هایی برای مردم گیلان ایجاد کرده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه واکاوی عیب‌ها و ایراداتی که به جامعه شهری و روستایی وارد می‌شود لازم است، گفت: در سال‌های اخیر کاری برای استان انجام‌نشده و فاقد بیمارستان در تراز مردم گیلان هستیم.

امام‌جمعه رشت بیمارستان‌های پورسینا و دکتر حشمت را دارای قدمت یک‌صد ساله دانست و تصریح کرد: برای گیلان باوجود تقدیم هشت هزار شهید و وجود شایستگان جهانی مانند سلار دیلمی از قرن‌های گذشته، می‌طلبد توجه به سازه‌های بیمارستانی استان شود.

وی، گیلان را قطب پذیرش بیمار از استان‌های همجوار دانست و بیان کرد: انتظار داریم مسؤولین مربوطه به اولویت‌های استان توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به وظایف قانون‌گذاری و نظارت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عزل و نصب مدیران وظیفه نمایندگان نبوده و به عهده دولت است اما نمایندگان به‌عنوان مشاوران عالی مسؤولین استان می‌توانند نظر خود را اعلام کنند.

فلاحتی به شرایط کشور با توجه به اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: شرایط ایجادشده را درک می‌کنیم اما اکنون گیلان واجد اولویت‌هایی است و انتظار داریم به اولویت‌های استان توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، تصریح کرد: گیلان به دلیل شرایط اقلیمی، سوءتغذیه و نبود اطلاع‌رسانی مناسب واجد بروز مشکلات پزشکی بوده بنابراین توجه به بیمه سلامت در کاهش هزینه حائز اهمیت است.

امام‌جمعه رشت، اراده برای کار و دست پاک بودن مسؤولین را مهم  دانست و افزود: داشتن خط فکر و اندیشه سیاسی برای بنده مهم نبوده بلکه ارائه طرحی نو برای برطرف کردن معضلات مهم است ضمن اینکه به خروجی فعالیت‌ها باید توجه شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه رشت فاضلاب شهری مناسب ندارد، بیان کرد: درگذشته بعضی از امور خردورزانه و با برنامه صحیحی صورت نگرفته است.

اتمام بیمارستان لاکان رشت اولویت نخست وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با بیان اینکه سفر به نقاط مختلف کشور به نیت برطرف کردن معضلات است، اظهار کرد: حضور در گیلان به منظور برطرف کردن مشکلات این استان است.

وی با بیان اینکه آلاینده‌های تالاب انزلی یکی از عمده ترین مشکلات زیست محیطی گیلان است، گفت: سال‌های گذشته گزارشی از رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و پسماند سراوان تهیه کردیم.

سعید نمکی به آگاهی آیت‌الله فلاحتی نسبت به کلیدی ترین معضلات سلامت گیلان اشاره کرد و افزود: قبل از سفر به گیلان معضلات پزشکی و سلامت استان را احصا کردیم و اولویت نخست را اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت در نظر گرفتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اتمام سازه بیمارستان لاکان رشت نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آن اعتبار دارد، بیان کرد: اعتبارات مذکور را اختصاص می‌دهیم تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی به وجود سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ هزار مرگ مربوط به فشارخون است بنابراین برای مردمی کردن نظام سلامت برنامه داریم.

احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی پاسخگوی نیاز آینده گیلان است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه انجام کارهای زیربنایی گیلان در اولویت برنامه‌ها است، اظهار کرد: زمین ۲۰۰ هکتاری لاکان رشت به امور پزشکی اختصاص داده‌شده و دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در این مکان احداث می‌شود.

علی نوبخت به مصوبه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی رشت اشاره کرد و افزود: می‌طلبد از قابلیت‌های استان و بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی گیلان استفاده شود.

وی با بیان اینکه احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی پاسخگوی نیاز آینده گیلان است، گفت: برای ۵۰ سال آینده استان فکر شده و با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی بسیاری از معضلات گیلان برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ملاحظه‌های در نظر گرفته‌شده قانون برای بیمه سلامت بیان کرد: دو روز آینده اجباری شدن بیمه سلامت توسط وزیر بهداشت به مردم اعلام می‌شود ضمن اینکه تمام تلاش کمیسیون بهداشت مجلس تقویت بیمه سلامت است.

به گزارش فارس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به گیلان از وضعیت مراکز درمانی منجیل، رودبار و رستم آباد بازدید کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حیدری زاده ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت و تلاش از جهادگران این عرصه، خاطرنشان کرد: در طی شش ماه گذشته توانستیم اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت استان جذب کنیم که نتیجه آن ورود تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان است و امیدواریم در آینده نزدیک این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف سلامت در استان، افزود: پویش ملی سلامت جهت سنجش فشار و قندخون با پوشش ۹۲ درصدی افراد بالای ۱۸ سال، پویش ملی تغذیه سالم در خصوص کاهش استفاده از نمک و همچنین افزایش استفاده از شیر و فرآورده‌های آن در سفره مردم، پویش استانی سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته ملی سلامت، پویش خداپسندانه نذر خون و پویش نسخه حضور و دعوت از کادر بهداشت و درمان استان به حضور حداکثری در انتخابات سال گذشته از مهمترین این پویش‌ها هستند.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت وزیر بهداشت و استاندار ایلام ۵۰ میلیارد تومان به تکمیل و تجهیز این بیمارستان اختصاص یافت.

حیدری‌زاده ادامه داد: اولین مرکز تخصصی جراحی اطفال نیز با حضور متخصصین موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی ایلام افتتاح شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم عزیز استان قرار گرفته است و همه روزه به ویزیت، جراحی و درمان افراد دارای ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازند.

کد خبر 6086569

دیگر خبرها

  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود