Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رقابت‌های کشتی‌آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال (امیدها) جهان روز‌های ۶ تا ۸ آبان در بوداپست برگزار شد و به اتمام رسید. تاریخ انتشار: 23:13 - 08 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۳۴۵

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، رقابت‌های کشتی‌آزاد قهرمانی زیر ۲۳ سال (امیدها) جهان روز‌های ۶ تا ۸ آبان در بوداپست برگزار شد و در پایان تیم ایران با وجود اینکه در وزن ۷۹ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت، با ۳ مدال طلای کامران قاسم‌پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، یک مدال نقره محمد نخودی در وزن ۷۴ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا سرلک و حسین شهبازی در اوزان ۵۷ و ۹۲ کیلوگرم و با کسب ۱۳۹ امتیاز بعنوان نایب‌قهرمانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های روسیه و آذربایجان در این مسابقات به ترتیب با ۱۴۵ و ۱۱۱ امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۴ بر یک مقابل رازمیک میساکیان از ارمنستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل ریکوتو آرای از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سرلک در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۴ دینگاشویلی از گرجستان را شکست داد و به دیدار نیمه‌پایانی رسید. وی در نیمه نهایی با نتیجه ۳ - ۳ به ادلان عسکراف از قرقیزستان باخت و از راهیابی به فینال بازماند. نماینده وزن اول کشورمان در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل زانابازار زاندانبود از مغولستان به برتری رسید و صاحب گردن آویز برنز شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که با حضور ۲۰ کشتی‌گیر برگزار شد، محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ چارلز تاکر از آمریکا را مغلوب کرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرسن هاروتونیان از ارمنستان با نتیجه ۱۳ بر ۶ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر ارمنستانی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف هندی، یخکشی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم ابوالفضل حاجی‌پور در همان دور اول با نتیجه ۳ بر صفر و ضربه فنی مغلوب جایدین الرمان از آمریکا شد و با توجه به شکست حریف آمریکایی در دور بعدی، حاجی‌پور از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ آرمان آندراسیان از ارمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد به مصاف انس اوشلو از ترکیه رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. حسینی در مرحله یک چهارم پایانی توانست با نتیجه ۵ بر ۲ از سد امر حسین از مصر بگذرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. وی در دیدار ماقبل فینال با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب چرمان ولیف از روسیه شد و از رسیدن به دیدار پایانی بازماند. حسینی با شکست ضربه‌فنی مقابل داود ابراگیموف از جمهوری آذربایجان از رسیدن به مدال برنز بازماند و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۲ دارخان یسنگالی از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۶ از سد بیامبادورج بات اردن از مغولستان گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نخودی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل موراد کوراماگومدوف از مجارستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر ۱ مغلوب رازامبک جمال اف از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که با حضور ۲۶ کشتی‌گیر برگزار شد، کامران قاسم‌پور در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر هوانس مخیتاریان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در گام بعدی در مصاف با کریستوف سادوویک از لهستان با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دور سوم شد. قاسم‌پور در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر صفر گانخویاک گانباتار از مغولستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۴ بر ۴ از سد عثمان گوجن از ترکیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. قاسم پور در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر ۳ گادجی مراد ماگومدسعیداف از آذربایجان به پیروزی رسید عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب بو نیکال از آمریکا شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، نماینده کشورمان به گروه شانس مجدد رفت. شهبازی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۴ تاکومی تانیزاکی از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف شامیل زوبایروف از آذربایجان که در پایان با نتیجه ۵ بر ۱ از سد این حریف گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر لوکاس کراساسکاس از لیتوانی را شکست داد.

وی در دور بعد مقابل گی وی ماتچاراشویلی از گرجستان با نتیجه ۸ بر ۶ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گلیج در این مرحله موفق شد با نتیجه ۸ - ۲ ژیانیس خرامیانکوف از بلاروس را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی هم نمایش تحسین برانگیزی داشت و موفق شد با نتیجه ۸ بر ۲ شامیل موسایف از روسیه را شکست داده و به مدال طلا دست پیدا کند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور داشتند، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سامهان جبرائیلوف از مولداوی با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۷ بر ۷ یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان را از پیش‌رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. زارع در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت. نماینده سنگین وزن کشورمان در دیدار فینال به مصاف ویتالی گولویف از روسیه رفت که در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد این کشتی‌گیر گذشت و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتی آزاد بوداپست امیدهای جهان کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات کشتی قهرمانی آسیا از ۲۳ تا ۲۸ فرودین ماه در شهر بیشکک قزقیزستان در حال برگزاری است و امروز (سه‌شنبه) رقابت‌های کشتی فرنگی در پنج وزن دوم برگزار شد.

در ۵ وزن اول این مسابقات ناصر علیزاده و امین میرزازاده موفق به کسب مدال طلا شدند، پویا دادمرز به مدال نقره و ایمان محمدی هم موفق به کسب مدال برنز شد. امیر عبدی هم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

نتایج روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جوی هوانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل جی لنگ از چین به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف سیجین یانگ از کره جنوبی رفت که با نتیجه ۸ بر صفر پیروز میدان شد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر بادامدورج بالتمونخ از مغولستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

کد خبر 844863 برچسب‌ها کشتی فرنگی ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • ایران قهرمان کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شد
  • ایران مقتدرانه قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد
  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد
  • گرمسیری نایب قهرمان آسیا شد
  • پهلوانان ایران در فینال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • دست امیررضا ده‌بزرگی از طلا کوتاه ماند
  • راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
  • دومین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا
  • علیزاده اولین طلای ایران را دشت کرد
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ امیر عبدی در جایگاه پنجم قرار گرفت