Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: موضع شخصیت‌های سیاسی عراق پخته‌تر شده و مواضع ریاست جمهوری، پارلمان و دولت با هم‌گرایی روبرو است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین تحولات عراق و لبنان امشب ۸ آبان ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا و اکبری کارشناس مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در ابتدا با اشاره به اینکه مرحله اول تظاهرات و تجمعات در عراق در مهر ماه قبل از اربعین صورت گرفت، گفت: در آن تظاهرات ۱۵۰ نفر کشته شدند، به طوری که این قضايا با یک تندی به وجود آمد و حکایت از نوعی بهم ریختگی داشت لذا مواضع شخصیت‌های عراقی در آن دوران چندان واضح نبود و به صورت ضدونقیض مطرح می‌شد.

او با اشاره به اینکه در مقطع اربعین تظاهرات و تجمعات یک هفته قطع شد و پس از اربعین دوباره تظاهرات به راه افتاد، افزود: تعداد کشته‌شده‌ها نسبت به دوره قبل کمتر بود، به طوری که به حدود ۵۰ نفر رسید، اوضاع در عراق به سمت وضعیت متعادل‌تری پیش می‌رود و موضع شخصیت‌های سیاسی پخته‌تر شده و مواضع ریاست جمهوری، پارلمان و دولت با هم‌گرایی روبرو است.

ّاین کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بیانیه‌ای که توسط سه ائتلاف فتح، دولت قانون و جریان حکمت ملی منتشر شد، ادامه داد: این سه ائتلاف دعوت به آرامش داشتند، به طوری که تاکیدشان بر بقای دولت است.

زارعی با اشاره به اینکه عقلانیت در صحنه پیدا شده است عنوان کرد: گروه‌های مختلفی هستند که در مشکلات اخیر نقش اساسی ایفا می‌کنند که شامل بعثی‌ها، بقایای داعش و جریان انحرافی که داعیه امام زمانی دارند است.

او با اشاره به این که عناصر بعثی برای بازگشت به قدرت تلاش می‌کنند گفت: داعش ضربه محکمی از شیعیان خورد و آنها منتظر فرصت برای بروز جنایات هستند، از سوی دیگر نیز جریانات انحرافی که داعیه امام زمان را دارند به دنبال منحرف کردن افکار عمومی هستند لذا اسناد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها وابسته به انگلیسی‌ها هستند. ماموریت این سه دسته این است که مانع از دوره هم جمع شدن شیعیان شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی

به گزارش خبرآنلاین آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌ است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

به نقل از ایسنا این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896240

دیگر خبرها

  • جنگ غزه، رسانه‌ها و روایت‌ها
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ
  • سند برش اقتصاد فرهنگی قزوین در سفر رییس جمهور رونمایی می‌شود
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است