Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای مردمی کردن نظام سلامت و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی برنامه جامعی تدوین کرده‌ایم. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سعید نمکی امروز در جریان سفر به گیلان و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: اتمام بیمارستان لاکان رشت به 100 میلیارد تومان و تجهیز آن نیز به 150 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است و دولت برای تخصیص منابع مالی مذکور و بهره‌برداری از این طرح آمادگی کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالانه در کشورمان حدود 380 هزار مرگ رخ می‌دهد عنوان کرد: 100 هزار از مرگ و میرهای انجام شده در کشور به علت ابتلای افراد به بیماری فشار خون است بنابراین برای مردمی کردن نظام سلامت و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی برنامه جامعی تدوین کرده‌ایم.

نمکی آلودگی، معضلات زیست محیطی و آلاینده‌هایی که وضعیت تالاب بین‌المللی انزلی را به مخاطره انداخته است را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در سال‌های گذشته گزارشی از وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و پسماند سراوان تهیه کردیم و در جریان اوضاع این منطقه و رودخانه‌های آلوده شهر رشت هستیم.

اجاره منزل 950میلیون‌تومانی برای شهردار رشت داد شورای شهر را درآوردسنگ‌اندازی سازمان محیط زیست در اجرای پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلیامحا مواد مخدر در رشت به روایت تصویروی اشراف و آگاهی دقیق نماینده ولی‌فقیه در گیلان از معضلات و مشکلات این استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اولویت نخست مجموعه وزارت بهداشت و درمان برای سفر به استان گیلان اتمام پروژه بیمارستان 400 تختخوابی لاکان رشت بوده و برای تحقق این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم نیز انجام شده است.

نمکی احصاء مشکلات و چالش‌های گیلان در حوزه بهداشت، درمان و امور زیست محیطی قبل از سفر به این استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حضور بنده و سایر اعضاء وزارت بهداشت و درمان در گیلان به منظور برطرف کردن مشکلات این استان است بنابراین امیدواریم در چنین سفرهایی نتایح مثبت مورد انتظار تحقق پیدا کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه انجام کارهای زیربنایی گیلان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد عنوان کرد: از آن‌جا که زمین 200 هکتاری لاکان رشت به امور پزشکی اختصاص داده شده است دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان 400 تختخوابی در این مکان احداث می‌شوند.

علی نوبخت استفاده از قابلیت‌های گیلان و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در این استان را ضروری خواند و ابراز داشت: در حال حاضر برای 50 سال آینده گیلان فکر شده است و با ساخت و تکمیل بیمارستان یک هزار تختخوابی لاکان بسیاری از معضلات این استان برطرف می‌شود.

وی از اجباری بودن عضویت در طرح بیمه سلامت برای تمام مردم و افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای خاص سخن گفت و تصریح کرد: در دو روز آینده موضوع اجباری شدن بیمه سلامت توسط وزیر بهداشت به مردم اعلام می‌شود از طرفی دیگر تمام تلاش و کوشش کمیسیون بهداشت مجلس نیز تقویت هر چه بیشتر بیمه سلامت است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»

دکتر عباس علیپور، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت به وبدا گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

وی با بیان این که ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه، ارجاع خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

دکترعیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شان، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه اننخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به این که تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»