Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تیرماه امسال بود که منوچهر غفاری شهردار اسبق فردیس از تقدیم استعفایش به شورای شهر خبر داد. وی پیش‌تر اعلام کرده بود؛ بخش قابل‌توجهی از اختلافاتی که کار را به اینجا رسانده مربوط به انتصابات وی بوده است.

شورای شهر فردیس پس از استعفای غفاری وارد فاز انتخاب شهردار شد و مهدی فاطمی از مدیران باسابقه شهرداری کرج را به وزارت کشور معرفی کرد اما در نامه‌ای که دهم مهرماه به شورای شهر ارسال شد وی فاقد شرایط احراز معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای شهر فردیس برای بار دوم دست به انتخاب شهردار زد و از میان سه کاندیداهای راه یافته به مرحله پایانی «محمد خسروزاده» با پنج رای به عنوان شهردار منتخب فردیس معرفی شد.

اکنون موضوع تایید یا رد هفت سال سابقه مدیریتی محمد خسروزاده که یکی از شرایط احراز برای شهردار شدن است، مطرح شده در این رابطه با سید حسن افتخاریان، رئیس شورای شهر فردیس گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

*جریان نامه شهردار مشکین دشت چیست؟ آیا مدارک و سوابق خسروزاده به وزارت کشور ارسال شده است؟

هفدهم مهرماه از سوی شهردار مشکین دشت نامه‌ای مبنی بر اینکه گزینه منتخب شورای شهر فردیس سه سال و دوماه و یکروز سابقه مدیریت پایه در شهرداری آنجا را داشته در اختیار ما قرار گرفت، نامه مورد نظر برای ما سندی بود تا زمان یاد شده را جزو هفت سال سابقه مدیریت میانی خسروزاده لحاظ کنیم.

بیست و سوم مهرماه رضا اسماعیلی ذبیحی عضو شورای شهر فردیس به نامه شهردار مشکین دشت ایراد گرفت و شکایت کیفری کرد.

شکایت کیفری عضو شورای شهر فردیس باعث شد شهردار کنونی مشکین دشت نامه‌ای دیگر به شورای شهر فردیس بنویسد و ادعای مدیریت خسروزاده در این شهرداری را باطل اعلام و مدعی شود که اشتباه شده است، در نامه مذکور آمده خسروزاده فقط نیروی پیمانکاری بوده است.

در ادامه سازمان بازرسی و هئیت تطبیق با ارسال نامه‌ای از شورای شهر فردیس خواستند روزمه ارائه شده از سوی خسروزاده در صحن شورا مجددا بررسی و مشخص شود که آیا احراز صلاحیت وی برای تصدی شهرداری فردیس تایید می شود یا خیر.

در پاسخ به قسمت دوم سوال شما باید بگویم؛ خیر مدارک و سوابق خسروزاده به وزارت کشور ارسال نشده است.

*خسروزاده در روزمه خود سوابق کاری در شهرداری تهران را ارائه کرده، این موضوع بررسی شده است؟  

استعلام سوابق کاری وی در شهرداری تهران در دستور کار است باید موضوع هفت سال سابقه مدیریت میانی وی مشخص شود، پس از تایید این موضوع تصمیم گیری می‌کنیم.

*با توجه به حواشی ایجاد شده آیا هنوز نام خسروزاده در لیست گزینه‌های منتخب شهرداری فردیس قرار دارد؟

بله نام وی در لیست قرار دارد.

*گذشت زمان و انتخاب نشدن شهردار برای شهر و شهروندان نتیجه‌ای جز ضرر ندارد، شورای شهر به دنبال انتخاب گزینه دیگری است؟

 به یقین و در شرایط کنونی به دنبال انتخاب گزینه دیگری نیستیم زیرا خسروزاده با کسب پنج رای انتخاب شده، باید منتظر بمانیم و ببینیم که هفت سال سابقه مدیریتی میانی وی تایید می‌شود یا خیر، اگر صحت سوابق مدیریتی وی تایید نشود، مدارک وی به وزارت کشور ارسال نخواهد شد، از طرفی در حال حاضر شهرداری فردیس سرپرست دارد و کارهای شهر در حال انجام است.

*شهر نیم میلیون نفری فردیس با کوهی از مشکلات نیاز به شهردار دارد و تاثیر حاشیه‌های موجود بر فرایند خدمات‌رسانی به مردم غیرقابل انکار است، در این باره نظرتان را بگویید.

ما یکبار اشتباه کردیم و بدون اینکه سوابق کاندیداها را از قبل بررسی کنیم به آنها رای دادیم، دیگر نمی‌خواهیم با گرفتن فرصت اثبات سوابق کاری خسروزاده، اشتباهی دیگر مرتکب شویم و زیرسوال برویم زیرا ممکن است سوابق کاری وی تایید شود.

*همان‌طور که می‌دانید شورای شهر کرج نیز درگیر چنین پروسه‌ای شد، تا جایی که صدای مسئولان ارشد استان نیز در آمد و پس از کش و قوس‌های فراوان شهردار انتخاب شد، افکار عمومی نگران است که سرنوشت فردیس نیز چنین شود، در این باره نظرتان چیست؟

شورای شهر فردیس در این رابطه بی‌تقصیر است، کاندیداها باید در اظهارات و ارائه سوابق کاری خود صادق باشند زیرا در جامعه اسلامی اصل بر صراحت و گفتن واقعیت‌ها است، ما نیز بر این اساس بر صحت سخنان کاندیداها اعتماد کرده و از قبل استعلام سوابق کاری آنها را دنبال نکرده ایم.

*اگر سوابق مدیریتی خسروزاده تایید نشود، سوابق گزینه‌های تصدی شهرداری فردیس بررسی می‌شود یا باز اصل را بر صداقت افراد می‌گذارید؟

به یقین این مهم را انجام می‌دهیم، ابتدا روزمه کاندیداها را دریافت و صحت آن را بررسی کرده و در نهایت به گزینه منتخب رای می‌دهیم، پیش از این مبنای کار را بر اساس اظهارات کاندیداها قرار دادیم زیرا در مصوبه وزارت کشور نیز قید شده که افراد کاندید برای تصدی پست شهرداری باید براساس سوابق کاری که دارند مدارک خود را سنجیده و طبق آن در این راه گام بردارند.

کد خبر 4759595

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری فردیس خبر گزاری مهر شورای شهر فردیس شورای شهر مهدی فاطمی شهرداری کرج اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر بارش باران ایلام سانحه تصادف گرگان قزوین مشهد شهادت امام رضا ع شهرکرد استانداری سمنان مرز مهران بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از سازمان مدیریت پسماند برای تبلیغ طرح نوماند، اظهار کرد: ما برخی امور خوب را انجام می دهیم اما متأسفانه مردم خبر ندارند؛ لذا ضرورت دارد در خصوص پروژه‌های مهم که قرار است مردم در آن مشارکت کنند، اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ سال است که در تهرانپارس زندگی می کنم، خاطرنشان کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری تهران پلی در خیابان فرجام ایجاد شد و نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد. لذا درخواست می کنیم معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران