Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین مدرسه کسب و کار و مهارت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و گفت: در راستای افزایش مهارت در جامعه روستایی و عشایری ۶۰ روستا در استان بوشهر برای آموزش مهارت در محیط واقعی کار انتخاب شد. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالمجید دراهکی صبح امروز در نشست شورای اداری مهارت آموزی با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اشتغال در حوزه نفت و گاز گسترش می‌یابد اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مجتمع گاز پارس جنوبی و ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال در حوزه نفت و گاز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، صنایع دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و افزود: در این راستا طرح‌های مهم مهارت آموزی در عرصه صنایع دریایی تدوین و عملیاتی شده که می‌تواند نقش مهمی در اشتغال این حوزه داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به 927 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس فرصت‌های مهمی در عرصه اشتغال با محور دریا فراهم شده است خاطر نشان کرد: اکنون صنایع دریایی  در استان فعال است که آموزش مهارتی در این عرصه در دستور کار قرار دارد.

دراهکی، آموزش‌های صنایع گلخانه‌ای را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: با توجه به تمرکز استان بوشهر به ایجاد محصولات گلخانه‌ای و توسعه این حوزه طرح‌های مهارتی در عرصه گلخانه تدوین و عملیاتی شده است.

وی، توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کشاورزان قبلا تنها در تولید محصول نقش داشتند ولی به سبب وجود بازارهای مختلف در عرضه محصولات کشاورزی از جمله خرما، طرح مهارتی صنایع فرآوری در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند در ایجاد اشتغال، صادرات و رونق تولید اثرگذار باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر صنایع فرآوری گوجه فرنگی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است توسعه صنایع فرآوری گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفنه که ضمن آموزش بازاریابی زمینه مهارت صنایع فرآوری و بسته بندی محصول کشاورزی در استان فراهم شده است.

طرح‌های مهارت آموزی در مناطق محروم و روستاهای استان بوشهر اجرا می‌شود دانش‌آموزان استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند نخستین انیمیشن مهارت آموزی در استان بوشهر رونمایی شد

دراهکی، مواد معدنی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای با حوزه صنایع معادنی استان منعقد شده است که آموزش بهره‌برداری از صنایع معدنی در شهرستان‌ها فعال می‌شود.

وی از فعالیت مهارتی در حوزه عشایر و روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای افزایش مهارت در جامعه روستایی و عشایری تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود که بر اساس آن آموزش در محیط واقعی کار ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه 60 روستا در استان بوشهر برای آموزش مهارت در محیط واقعی کار انتخاب شده خاطر نشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های روستایی در عرصه تولید و اشتغال، مهارت‌های لازم در روستاها ایجاد می‌شود که زمینه اشتغال و تولید در روستاها فراهم می‌شود.

دراهکی، با اشاره به اینکه آموزش مهارتی در روستاها با همکاری دهیاری‌ها انجام می‌شود گفت: در این راستا صندوق کارآفرینی امید تجهیزات آن حرفه به صورت وام کم بهره به مهارت دیدگان پرداخت می‌کند که با تشکیل تعاونی روستایی ضمن تولید محصولات مورد نظر، زمینه اشتغال و گسترش آموزش مهارتی فراهم می‌شود.

وی، از توسعه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج فارس، تمام دانشجویان این دانشگاه در همه رشته‌های تحصیلی بدون مهارت آموزی فارغ التحصیل نمی‌شوند که این تحول مهمی در حوزه کارآفرینی دانشجویان ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین مدرسه کسب و کار و مهارت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا آزمایشگاه‌های دانشگاه خلیج فارس بوشهر به کارگاه‌های مهارت آموزی تبدیل شده که بر این اساس هیچ دانشجویی از دانشگاه خلیج فارس فارس بدون مهارت آموزی فارغ التحصیل نمی‌شود.

دراهکی از تعامل با صنایع، دانشگاه، نیروهای مسلح، حوزه روستایی، عشایر، مراکز مقابله با آسیب‌های اجتماعی، کمپ‌های ترک اعتیاد،  سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و افزود: در این راستا  کارگاه‌های تولیدی، آموزشی در  پادگان‌های نیروهای مسلح  و زندان‌های استان راه‌اندازی شده است که بخشی از نیاز استان را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ن

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

احمد محمدی‌زاده در نشست مسئولان استان بوشهر با سفیر تاجیکستان با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اظهار داشت: این استان طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحل با خلیج‌فارس دارد و با ۵ کشور حاشیه خلیج‌فارس همسایه است.

وی تولید ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور، فعالیت ۲۳ مجتمع پتروشیمی و تولید ۵۰ درصد محصولات صنایع پتروشیمی را از دیگر ویژگی‌های استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: ۹۳ درصد نفت خام کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و در کنار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی از جمله خرما، میگو وجود دارد.

استاندار بوشهر وجود ۶ میلیون اصله نخل و ۵۰ درصد محصول میگو پرورشی را از دیگر توانمندی‌های استان برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر دارای ۱۶ بندر در بخش‌های مختلف است که ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان برای معادلات تجاری با کشور‌های جنوبی خلیج‌فارس دارد.

محمدی‌زاده بندر دیر را یکی از قطب‌های تجارت دریایی با کشور قطر نام برد و افزود: استان بوشهر با این ظرفیت‌ها آمادگی توسعه روابط با تاجیکستان را دارد.

وی خواستار بررسی تعیین خواهرخواندگی یکی از شهر‌های استان بوشهر با یکی از شهر‌های تاجیکستان شد و گفت: تاجیکستان می‌تواند در امر صادرات محصولات مختلف از استان بوشهر اقدام کند.

استاندار بوشهر همچنین خواستار راه‌اندازی نمایشگاه مشترک محصولات استان بوشهر با تاجیکستان و اعزام هیئت‌های تجاری دو کشور برای آشنایی با محصولات در امر توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری شد.

محمدی‌زاده پیشنهاد کرد: باتوجه به اینکه تاجیکستان مرز دریایی ندارد از ظرفیت بنادر استان بوشهر در ساخت انبار پشتیبانی برای صادرات به کشور‌های جنوبی حاشیه خلیج فارس استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر