Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:56:57 GMT

گندزدایی آب کمتر از یک دقیقه

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۱۲۳۶

گندزدایی آب کمتر از یک دقیقه

امیر حسین عبادی قائم مقام و مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما با بهره‌گیری از توان تخصصی اعضای علمی، امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی خود توانسته‌ایم برای اولین بار در کشور فناوری نوین گندزدایی با روش الکترولیز غشایی نمک طعام را تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این دستاورد نه تنها تمامی مشکلات ایمنی روش‌های سنتی را به طور کامل برطرف کرده، بلکه توانسته تحولی جدی در ارتقاء بهداشت آب شرب در شبکه آبرسانی ایجاد کند و ایران را جزء سه کشور دارنده این فناوری قرار دهد.

عبادی گفت: در این فناوری با استفاده از الکترولیز غشایی نمک طعام محلول گندزدای مولتی اکسیدانت بسیار قوی تولید می‌شود که در مدت کمتر از یک دقیقه عمل گندزدایی را انجام داده، باقیمانده استاندارد و مناسبی را هم جهت گندزدایی ثانویه در شبکه حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: ساخت تصفیه آب پلاسمایی با استفاده از فناوری نانو

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان بیان کرد: از جمله قابلیت‌های این دستگاه قدرت گندزدایی بالا، زمان تماس بسیار پایین، تولید حداقل محصولات جانبی در شبکه، کاهش هزینه‌های بهره برداری از شبکه، استفاده از قطعات و تجهیزات داخلی، بی خطر بودن و قابلیت جابجایی به منظور مصرف در مکان‌های دیگر است.

او تاکید کرد: ماده گندزدای تولید شده در این روش، کاملاً متمایز از محلول‌های تولید شده در روش‌های معمول الکترولیز بدون غشاء ارائه شده توسط دیگر شرکت‌ها است. در این فناوری که به صورت انحصاری توسط اعضای فنی این مجموعه به ثبت رسیده و از سازمان علمی و پژوهش‌های صنعتی کشور نیز تأییدیه اخذ نموده و همچنین دارای استاندارد‌های ISO۹۰۰۱ و ISO۱۰۰۰۲ است.

عبادی افزود: با استفاده از پوشش‌های خاص آندی و غشا‌های پلیمری محلولی بدون ترکیبات سدیمی تولید می‌شود. این در حالی است که در فناوری‌های بدون غشا تنها هیپوکلرید سدیم (آب ژاول یا همان وایتکس) تولید شده که به دلیل تولید ترکیبات سدیمی از سرعت گندزدایی بسیار پایین و زمان تماس بالا برخوردار بوده و موجب ایجاد خوردگی و رسوب گذاری در تأسیسات و شبکه آبرسانی می‌شود. همچنین به دلیل تولید هیدروژن بسیار بالا خطر انفجار نیز محیط را تهدید می‌کند.

قائم مقام این شرکت دانش بنیان عنوان کرد: این فناوری علاوه بر نصب در چندین نقطه کشور در استان یزد شهر‌های یزد، اردکان، اشکذر، ابرکوه و استان خوزستان در جزیره مینو با جمعیت تحت پوشش ۱۶۰۰۰ نفر و دیریفارم آبادان با جمعیت تحت پوشش ۲۵۰۰۰۰ نفر نیز نصب شده که پس از گذشت چند سال از بهره برداری آن‌ها، رضایت‌مندی کامل عوامل نظارتی و بهره برداری را کسب کرده است.

او ادامه داد: با استقرار این فناوری بیش از ۱۰ کپسول یک تنی گاز کلر حذف و محل تصفیه خانه‌ها و همچنین مناطق مسکونی اطراف به ایمنی صد در صد دست یافته اند.

عبادی همچنین افزود: جهت ارتقا روش‌های موجود و با توجه به تحلیل مشکلات در بخش تأمین آب سالم در شرایط بحرانی و تأمین آب سالم برای مناطق دور افتاده و محروم، تأمین آب سالم کاروان‌ها، این مجموعه توانسته سامانه‌ای قابل حمل با قابلیت انجام همزمان تصفیه اولیه و گندزدایی نهایی آب با کاربرد‌های مختلف را طراحی و تولید کند.

در پایان قائم مقام و مدیر فنی این شرکت دانش بنیان گفت: این مجموعه با شعار توسعه و صادرات همواره سعی در انجام رسالت خود در زمینه تولید فناوری‌های گوناگون در عرصه‌های آب، بهداشت، محیط زیست و ایمنی در سطوح مختلف نموده است که نمونه‌هایی از این محصولات به کشور‌های همسایه نیز صادر و سبب ارز آوری قابل توجهی شده است.

انتهای پیام/

تولید فناوری نوین گندزدایی آب در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال چلسی را تحقیر کرد و در هم کوفت

 در دیداری معوقه از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (سه‌شنبه) تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات پذیرای رقیب همشهری‌اش، چلسی بود و موفق شد آبی‌های لندن را با نتیجه سنگین ۵ بر صفر در هم بکوبد.

آرسنالی‌ها خیلی زود برتری‌شان را رقم زدند و تنها پس از ۴ دقیقه با گلی که لئاندرو تروسا به ثمر رساند از حریف پیش افتادند. نیمه نخست به لطف همین گل با برتری توپچی‌ها به پایان رسید. در نیمه دوم، اما شاگردان میکل آرتتا طوری برتری‌شان را تثبیت کردند که بازگشت به بازی برای چلسی غیرممکن شد. بن وایت در دقیقه ۵۲ گل دوم را برای آرسنالی‌ها زد و تنها پنج دقیقه بعد کای هاورتز اختلاف را به سه گل افزایش داد. گلزنی این دو بازیکن یک بار دیگر و این بار هم در فاصله پنج دقیقه‌ای از یکدیگر تکرار شد. هاورتز در دقیقه ۶۵ و وایت در دقیقه ۷۰ دبل کردند و به این ترتیب آرسنال پنج بر صفر از تیم تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو پیش افتاد.

پیروزی بیست‌و‌چهارم آرسنال در این فصل لیگ جزیره، جایگاه این تیم را با ۷۷ امتیاز در صدر جدول تثبیت کرد. این در حالیست که لیورپول با ۷۴ امتیاز، یک بازی کمتر و ۱۲ گل کمتر از حیث تفاضل گل در جایگاه دوم قرار دارد و منچسترسیتی هم با ۷۳ امتیاز و البته دو بازی کمتر در جایگاه سوم ایستاده است.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • آرسنال چلسی را تحقیر کرد و در هم کوفت
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران