Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:44:02 GMT

برداشت ذرت علوفه‌ای در هشترود آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۱۸۲۸

برداشت ذرت علوفه‌ای در هشترود آغاز شد

مجید احمدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالجاری در ۱۱۰ هکتار از  اراضی کشاورزی شهرستان ذرت علوفه ای کشت شده بود.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت ذرت علوفه ای ۶۰ تن در هر هکتار است گفت: یکی از کشاورزان شهرستان با برداشت ۱۲۰ تن از هر هکتار به عنوان کشاورز نمونه ذرت کار استان انتخاب شد.

وی افزود: عمل به گفته هاو دستورات کارشناسان ترویج و استفاده از بذور اصلاح شده علت موفقیت این کشاورز در تولید این محصول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه مکانیزه بودن عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول نیز در این موفقیت تاثیرگذار بوده گفت: نبود دستگاه برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان و استان از مشکلات موجود در زمینه تولید ذرت علوفه ای است که بانک ها می توانند با اعطای وام های کم بهره به کشاورزان برای خرید دستگاه برداشت ذرت علوفه ای، این مشکل را برطرف کنند.

وی گفت: ۲۰۰ نفر از اهالی شهرستان در کار کاشت،  داشت و برداشت ذرت علوفه ای مشغول فعالیت هستند و پیش بینی می شود امسال ۱۰ هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان برداشت شود.

شهرستان هشترود حدود ۸۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که پنج هزار هکتار آن را باغات تشکیل می دهند.
در این شهرستان سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود و عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی هشترود برداشت محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه