Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مذاکره و گفتگو با طرفی زورگو که به هیچ چیز پایبند نیست جز وقت تلف کردن و امتیاز دادن، نتیجه ای ندارد و این تجربه ماندگار برای آحاد مردم ایران بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد برزگر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص عدم اعتماد به آمریکا و اینکه مذاکره و ارتباط راه حل مشکلات نیست، بیان داشت: اصرار دولت به حضور در برجام و پذیرفتن توافقاتی از این دست مانند FATF  به نگاه مبانی دولتمردان برمی گردد؛ نگاه مقاومت و ایستادگی در مجموعه دولتمردان وجود ندارد و با این نگاه که زور و قدرت در دست غرب و آمریکا هست پس نمی تواند به مقابله و مقاومت در برابر آن ها پرداخت به همین دلیل باید با آن ها تعامل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت با دستان خالی چاره ای جز دفاع از برجام ندارد

وی افزود: رای مردم و سوق جامعه به سمت تفکری که مذاکره را راه حل مشکلات کشور می دانست و با این شعار که هم باید چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد پا به میدان انتخابات گذاشت باعث شد تا انجام مذاکره و توافق به عنوان یک تجربه از سوی جمهوری اسلامی ایران دنبال شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برجام و عدم اعتماد به آمریکا گفت: رهبر انقلاب از همان ابتدا نسبت به مذاکره با دشمنان و بدعهدی آن ها هشدار دادند و اما متاسفانه توجهی از سوی دولتمردان نبود و نتیجه آن خروج یکطرفه دولت زورگو آمریکا از توافق به اصطلاح بین المللی بود.

مذاکره با آمریکا و غرب نتیجه ای جز وقت تلف کردن و امتیاز دادن ندارد

برزگر در ادامه ابراز داشت: تنها فایده این توافق و مذاکرات این بود که ثابت کرد مذاکره و گفتگو با طرفی زورگو که به هیچ چیز پایبند نیست جز وقت تلف کردن و امتیاز دادن، نتیجه ای ندارد و این تجربه ماندگار برای آحاد مردم ایران بود.

این استاد دانشگاه در خصوص علت اصرار دولتمردان برای ارتباط و ادامه دادن مذاکره با آمریکا اذعان داشت: امروز متاسفانه دولتمردان و شخص رئیس جمهور به هیچ عنوان نمی خواهند قبول کنند نمی توان به اروپایی و بیگانگان اعتماد کرد و همچنان از برجام دفاع می کنند چراکه تنها دستاورد دولت در این 6 سال همین برجام و همین توافق بود و دست خالی دولت در سایر حوزه ها و بخش ها باعث شده تا چاره ای جز حمایت و حفظ برجام نداشته باشد. همین موضوع باعث شده است تا دولت روحانی، از هر فرصتی برای دوقطبی سازی جامعه استفاده کند تا اذهان عمومی را از سبدخالی عملکرد و ضعف مدیریت دولت یازدهم و دوازدهم دور کند؛ برای همین هر روز شاهد اظهارات عجیب و اقدامات عجیب مانند ورود بانوان به ورزشگاه، دختر آبی و... هستیم.

اروپا اراده ای برای انجام تعهدات خود ندارد

وی با اشاره به بازی یک بام و دوهوای اروپایی در حفظ برجام، اذعان داشت: اروپایی ها در نگاه کلان تفاوتی با آمریکا ندارند و هر دو به دنبال ایرانی ضعیف و منزوی هستند و تنها در روش با هم تفاوت دارند یعنی آمریکا به صورت علنی با برجام مخالفت می کند و اروپا هم در ایده آل ترین حالت که ایران به توافقات خود عمل کند و اروپا هم اراده ای برای انجام تعهدات خود نداشته باشد عمل می کند.

برزگر در پایان اظهار داشت: اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی خود منطقی و حساب شده است اما باید در گام چهارم این اقدامات، عملی صورت بگیرد که معنای حقیقی کلمه اروپا و آمریکا احساس خطر داشته باشد نه اینکه کاهش تعهدات صرفاً جنبه تبلیغاتی پیدا کند که متاسفانه این آمادگی و اراده در دولت وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی

پاری سن ژرمن با نتیجه ۴ بر یک در بازی خارج از خانه مقابل لوریان برنده شد.

به گزارش ایسنا، پاری سن ژرمن امشب (چهارشنبه) در بازی معوقه هفته بیست و نهم لیگ یک فرانسه به مصاف لوریان رفت و با نتیجه پرگل ۴ بر یک برنده شد.

در این بازی برای شاگردان لوئیس انریکه عثمان دمبله (دقایق۱۹ و ۶۰) و کیلیان امباپه (دقایق ۲۲ و ۹۰) گلزنی کردند و تنها گل میزبان را هم بامبا در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند.

با این برد پاری سن ژرمن صدرنشین ۶۹ امتیازی شد و و در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل، تنها به دو امتیاز دیگر برای تثبیت قهرمانی‌اش نیاز دارد. پی‌اس‌جی با موناکو رده دومی ۱۳ امتیاز اختلاف دارد. لوریان رده هفدهمی هم ۲۶ امتیازی باقی ماند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت