Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مراحل فرآوری صنعتی ماهی خشک واحد فناور شهاب نقره ای قشم بازدید کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حمیدرضا مومنی، صبح امروز هشتم آبان ماه با حضور در پارک زیست فناوری خلیج فارس، از روش های نوین در صنعت فرآوری ماهی خشک توسط واحد فناور "شهاب نقره ای قشم" بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد فناور "شهاب نقره ای قشم" با سرمایه گذاری 350 میلیارد ریالی در حوزه فرآوری ماهی و میگوی خشک، توانسته این محصول را آماده ورود به چرخه غذای انسانی کرده و از آلودگی های زیست محیطی آن جلوگیری کند.

اسماعیل سلامی سوزایی، مدیرعامل این واحد فناور با تکیه بر دانش فنی، فرآیند تولید ماهی خشک در این جزیره را از شکل سنتی و گسترده به روش صنعتی تبدیل کرده که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و برخورداری از بسته بندی مناسب، از انتشار بوی نامطبوع ناشی از مراحل خشک شدن ماهی که برای ساکنان منطقه مشکل آفرین بود هم جلوگیری کرده است.

در فرآیند به کار گرفته شده توسط این واحد فناور، ساردین ماهیان و میگوهای صید شده به مدت 3 تا 5 دقیقه در آبی با دمای 98 درجه جوشانده می شوند. این عمل با از بین بردن آنزیم های فعال و آلودگی های موجود، جلوی تولید و انتشار بوی نامطبوع در مرحله خشک کردن را می گیرد.

ماهی و میگوی جوشانده شده به صورت کاملا مکانیزه به دستگاه های خشک کن منتقل شده و پس از ماندگاری 5 ساعته در این دستگاه، بسته بندی شده و به انباری با دمای 18 درجه سانتی گراد منتقل می شوند تا برای صادرات به خارج از کشور آماده شوند.

به گفته مدیرعامل این واحد فناور، ظرفیت تولید این شرکت، روزانه چهار تُن ماهی خشک است که پیش بینی می شود بعد از اجرای طرح توسعه ای، به دو و نیم برابر ظرفیت فعلی برسد.

در حال حاضر، محصولات این شرکت با برند "شهاب نقره ای قشم" به کشورهای مالزی و ویتنام صادر می شود.

این شرکت تا کنون برای 15 نیروی بومی اشتغالزایی کرده و آمادگی جذب 10 نیروی جدید را نیز دارد.

گفتنی است، جایگزین کردن روش های صنعتی، علمی و بهداشتی تولید ماهی خشک به جای روش های سُنتی یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای ایجاد ارزش افزوده محصولات شیلاتی تولید شده و آرامش برای ساکنان این جزیره است.

تولید ماهی خشک به روش صنعتی علاوه بر بهداشتی بودن، موجب ارزش افزوده محصولات صادراتی می شود و این محصول را وارد چرخه غذایی انسان می کند.

 

بیشتر بخوانید: برگزاری دوره آموزشی "توان افزایی رئیسان پارک های علم و فناوری" کشور در قشم حمایت پارک زیست فناوری خلیج فارس از ایده های دانش بنیان در قشم/همسویی پارک زیست فناوری و سازمان منطقه آزاد برای موفقیت هاتی علمی و صنعتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خلیج فارس صنعت فناوری قشم برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست

محسن رستمی مدیر کل صمت استان قزوین در هنگام بازدید معاون وزیر از واحد صنعتی آسان پک گفت: استان قزوین با داشتن ۳۷۴۰ واحد صنعتی با ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱۵۳ هزار نفر را مهیا کرده است. 

وی افزود: ۱۱۰ واحد صنعتی استان دانش بنیان هستند و پروانه بهره برداری گرفته اند و ۱۷۰ واحد پروانه طرح توسعه دارند و پویا هستند. 

رستمی بیان کرد: قزوین قطب تولید شوینده‌ها و قطعات خودرو است و در صنایع کانی غیر فلزی هم شاخص هستیم و ۵۰۰ واحد کانی غیر فلزی فعال است که در آنها ۲۹ هزار شغل ایجاد کرده و ارزش افزوده مواد معدنی استان را بالا برده اند. 

مدیرکل صمت استان قزوین عنوان کرد: تولید ۷۲ میلیون مترمربع ظرفیت تولید کاشی و سرامیک و دو میلیون تن مواد شوینده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیشه جایگاه استان را ارتقا بخشیده است. 

وی یادآورشد: در سال قبل ۵۷۴ میلیون دلار صادرات از استان داشتیم و یک واحد فقط ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته که در استان ثبت نشده و خارج از قزوین بوده است. 

رستمی اظهارداشت: در استان قزوین ۲ هزار فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده که در آنها بیش از ۱۷۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که با بهره برداری از آنها برای ۸۳ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: در استان ۸۰ طرح بزرگ صنعتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم که این واحد‌ها بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند داشت و ۱۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد. 

وی گفت: آسان پک یکی از واحد‌های صنایع بسته بندی شاخص استان است که با اجرای طرح‌های توسعه می‌تواند اشتغال بیشتری در استان ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است