Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رحیمیان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام، گفت: با اخذ دستور از دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مبنی بر معدومی سازی این محموله غذایی بلافاصله با حضور نماینده دادستان و کارشناسان مرکز بهداشت، مواد غذایی کشف شده را از بین بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: افراد متخلف با تشکیل پرونده قضائی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی از سوی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام به دستگاه قضائی شهرستان جهت برخورد قانونی معرفی شدند.

رحیمیان افزود: به دلیل تهدیدی که برای سلامت مصرف کنندگان مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته وجود دارد فعالان پخش مواد غذایی و فروشندگان باید از عرضه و پخش این محصولات بدون مشخصات بهداشتی و یا تقلبی و تاریخ گذشته پرهیز کنند و یقین بدانند بدون هیچگونه مماشانی برخورد‌های قانونی در انتظار متخلفین خواهد بود.

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام از تسریع در صدور دستور قضایی توسط دادستان شهرستان تربت جام و اعزام نماینده دادستان به منظور معدوم سازی این محموله مواد غذایی فاسد به صورت اصولی تقدیر کرد و گفت:  از کلیه فعالان پخش مواد غذایی و فروشندگان انتظار می‌رود که نسبت به کنترل مستمر مواد غذایی بویژه مواد غذایی فساد پذیر مانند لبنیات و مواد پروتئینی اقدام و در این زمینه توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و نیز سازمان مردم نهاد دیده‌بان بهداشت و تندرستی تربت جام تماس بگیرند.

انتهای پیام//ی. ج   کشف و معدوم سازی لبنیات فاسد در تربت جام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳۴ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و ۱۳۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی، از سوی کارشناسان سلامت محیط انجام شد.

 محمود ولایتی مقدم افزود: در همین رابطه ۱۲۵ مورد تخلف بهداشتی شناسایی و اخطاریه کتبی برای متخلفان صادر و تعداد ۵۱ مورد پرونده نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: کارشناسان سلامت محیط شهرستان در این بازدید ها ۵۶۱ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته را  از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی جمع آوری و معدوم سازی کردند و ۶ واحد صنفی متخلف هم پلمب شد.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان