Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:37:43 GMT

کتاب «درس گفتار تمدن نوین اسلامی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۲۷۳۴

کتاب «درس گفتار تمدن نوین اسلامی» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب درس گفتار تمدن نوین اسلامی تألیف فرزاد جهان بین، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد و دبیر علمی همایش ملی تمدن نوین اسلامی در ۱۶۸ صفحه و  شمارگان هزار نسخه و در قطع وزیری، توسط انتشارات آفتاب توسعه و به سفارش و به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور منتشر شد.

این کتاب متن پیاده شده و ویراسته اولین دوره تربیت مدرس تمدن نوین اسلامی است که در تیر و مرداد ۱۳۹۸ ویژه اساتید بسیجی دانشگاههای تهران به همت سازمان بسیج اساتید توسط دکتر فرزاد جهان بین ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب درس گفتار تمدن نوین اسلامی در هشت فصل و دوضمیمه، سازمان یافته است.معناشناسی تمدن و فرهنگ، تمدن اسلامی، تمدن نوین اسلامی،مناسبات فرهنگ و تمدن، تحلیل وصف نوین، تبیین تفصیلی مراحل ۵ گانه تحقق تمدن نوین اسلامی، تمدن اسلامی؛ پروسه یا پروژه، مقایسه ۴ کشور مدعی تمدن سازی در جهان اسلام و مقایسه ایران و آمریکا بر اساس مولفه های تمدنی از جمله بخش های این کتاب است.

در این کتاب تلاش شده است تبیین جامع و دقیقی از تمدن نوین اسلامی ارائه و به مهمترین مسائل در این زمینه پرداخته شود.

این کتاب حاصل سالها تلاش علمی و تاملات مولف در حوزه تمدن نوین اسلامی است و به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، تقدیم شده است.

کد خبر 4759745

منبع: مهر

کلیدواژه: تمدن نوین اسلامی مقام معظم رهبری اربعین حسینی کنفرانس بین المللی اربعین 98 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رحلت پیامبر اکرم ص علوم انسانی آیت الله جوادی آملی امام حسین ع مجمع عالی حکمت اسلامی رضا داوری اردکانی نقد کتاب نشست علمی معرفی نشریات امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاری کرد که هیمنه دروغین همه استکبار در هم شکست و روند اضمحلال آنها را سرعت ببخشد؛ این نهاد مقدس احساس خودباوری ملی را در میان مردم ایران تقویت کرد و حماسه عظیمی آفرید.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) بالاترین تعبیر را برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار برد که تعبیری بالاتر از آن نیست و آن تعبیر این بود که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ این عبارت نشان دهنده عظمت این نهاد مقدس است و هر چه جلوتر می‌رویم به صدق گفتار امام پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در هر دوره‌ای از ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی در برابر هجمه‌های مختلف ایستادگی و جان فشانی کرده است، افزود: اتفاقاتی که اخیراً رخ داد نشان می‌دهد که سپاه انقلاب اسلامی ایران توانست یک تنه در برابر امکانات نظامی و الکترونیکی همه قدرت‌های جهان بایستد و گنبد پوشالی رژیم صهیونیستی را به سخره بگیرد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاری کرد که هیمنه دروغین همه استکبار در هم شکست و روند اضمحلال آنها را سرعت ببخشد؛ این نهاد مقدس احساس خودباوری ملی را در میان مردم ایران تقویت کرد و حماسه عظیمی آفرید و به حق ثابت کرد که گفتار امام با خدمتی که سپاه کرد مطابقت دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف سپاه در زمینه‌های عمرانی، اجتماعی، بهداشت و درمان و خدمات رسانی به ویژه در زمان‌هایی مانند بحران کرونا، سیل و زلزله و کمک رسانی به محرومین خاطرنشان کرد: سپاه در هر زمان که نیازی در کشور احساس شود پای کار است و وارد میدان می‌شود و بسیج را نیز در کنار خود آورده است که همه اینها جلوه‌هایی از خدمات این نهاد مقدس است که صدق گفتار امام را ثابت کرد.

کد خبر 746494

دیگر خبرها

  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه است