Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ضمن بیان برخی برنامه‌های ارتقا نشاط اجتماعی از بخش‌های مختلف برای عدم همکاری با مدیریت شهری انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هر روزه شاهد تعداد زیاد نزاع خیابانی و یا رفتارهای خشونت‌آمیز در پایتخت هستیم و به گفته برخی از متخصصان، تهرانیان به شهروندانی خشن و افسرده تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا یکی از مهم‌ترین انتقادات به این روند، نبود برنامه‌های شادی بخش در سطح شهر است. با این حال حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن بیان وجود برخی از محدودیت‌هایی برای انجام طرح‌های ارتقا نشاط اجتماعی از تلاش برای اجرا برخی برنامه‌ها با موضوع نشاط اجتماعی خبر داد.

اختصاص بودجه برای ارتقا نشاط شهری

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، در ابتدای این مصاحبه در خصوص نبود برنامه‌های نشاط بخش در تهران به خبرنگار برنا گفت: به نظر می‌رسد از چند بخش می توانیم نشاط اجتماعی را تقویت کنیم. ابتدا اینکه در بودجه سال 97 عنوانی یا کد پروژه‌ای را پیش‌بینی کردیم که توسط کمیته مشارکت‌های مردمی و کمیسیون فرهنگی اجتماعی به تصویب رسید و بعدا هم در صحن شورا تصویب شد.

وی افزود: از این رو اختصاص بودجه برای امر نشاط خود اولین گام برای اینکه ما بتوانیم در این حوزه، کاری را پیش ببریم، بود.

چالش مدیریت شهری برای اجرای برنامه های شاد

نظری با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها در حوزه ارتقا نشاط اجتماعی تصریح کرد: برای ارتقا نشاط اجتماعی در حوزه ورزش طرحی با عنوان خیابان ورزش پیشنهاد دادیم  و از طریق کمیته ورزش آن را پیگیری کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های مختلف در حوزه نشاط چالش‌های زیادی وجود دارد، گفت: پیشنهاد ما این بود که در روزهای جمعه بتوانیم خیابان ورزش را اجرایی کنیم. با لحاظ شرایطی تعریف شد که 22 خیابان را در 22 منطقه انتخاب کنیم. اولین چالش  هماهنگی با راهور بود، راهور بعضی از معابر را تأیید نمی‌کرد، بعضی از معابر را مشروط و گاهی در اجرا هم دچار چالش می‌شدیم و مسیرهای جایگزین به خوبی انتخاب نمی‌شد و متاسفانه این مسیرها به خوبی به مردم معرفی  نمی‌شد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: در اجرای رویداد ورزشی دچار چالش هستیم. این که چه اتفاقی بیفتد، خانم‌ها بتوانند سوار دوچرخه بشوند یا نه، خانم اینجا ورزش کند یا نه و... هنوز مشخص نیست.

او اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها با چالش‌های مختلفی مواجه هستیم که در حوزه اجرا با آن بر می‌خوریم ولی با تمام این شرایط تلاش‌مان را کردیم که با کمترین میزان آسیب بتوانیم این رویدادها و طرح‌ها را اجرا کنیم و خدایی نکرده بحثی هم پیش نیاید و معارضی هم در این حوزه نداشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها برای افزایش شادی و نشاط اجرای رویدادهای دسته جمعی است و ممکن است الزاما فعالیت‌ ورزشی نباشد ولی تماشای ورزش است. مثلا ما مکرر در مقاطع مختلف تلاش کردیم بتوانیم پخش مسابقات فوتبال یا والیبال یا هر مسابقه‌ای که برای مردم ما جذابیت دارد و صدا و سیما هم پخش می‌کند از تلویزیون‌های شهری داشته باشیم اما متأسفانه نوعا در این حوزه هم دچار چالش هستیم.

همکاری بین بخشی صورت نمی گیرد

نظری تاکید کرد: در بخش‌های مختلف تلاش کردیم طرح‌هایی را اجرا کنیم و پیشنهاداتی ارائه کردیم اما متأسفانه همکاری‌های بین بخشی با ما صورت نمی‌گیرد و در این حوزه شاید کمتر توانستیم موفق باشیم.

وی در پایان گفت: البته رد نمی‌کنم و نادیده نمی‌گیریم و از انصاف به دور است اگر بگوئیم هیچ اتفاقی نیفتاده اما چیزی که ما انتظار داشتیم به نظرم به وقوع نپیوسته است.

بیشتر بخوانید: عملکرد کاراته‌کاها در لیگ جهانی قابل تقدیر است/ ملی‌پوشان برای درخشش در المپیک نیاز به حضور در مسابقات مختلف دارند/ عباسعلی باید از حاشیه‌ها دور شود شرایط برای کسب قهرمانی سپاهان فراهم است/بالاترین بودجه را به باشگاه اختصاص داده‌ایم

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران نزاع خیابانی خبرگزاری برنا شادی و نشاط حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران برنامه های شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان با هفت چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است که باید در جهت برطرف کردن آنها تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر گرگان، حجت مقسم اظهار کرد: به شهردار توصیه کردیم به ۱۰۰ میلیارد تومان در رابطه با محرومیت‌زدایی از محلات گرگان اکتفا نکند و از محل اعتبار سازمان‌ها و خصوصاً معاونت عمرانی استانداری برای تحقق مناسب پیام بودجه کمک بگیرند.

وی افزود: گرگان با هفت چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است که چالش اول آن ترافیک است، بازگشایی محور طبیعت و کمربندی گرگان به سرخنکلاته یک نیاز اضطراری به حساب می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ترافیک به خشونت شهروندان دامن می‌زند و این معضل صرفاً با دخالت فرمانداری و شهرداری قابل حل نیست و نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: چالش دوم پر شدن ظرفیت آرمستان‌های شهر است و اگر اتفاقی بیفتد، قطعاً غافلگیر می‌شویم.

وی در خاتمه یادآور شد: چالش سوم جذب نکردن سرمایه‌گذار است که باوجود تلاش‌های فراوان موفق به جذب سرمایه‌گذار نشده‌ایم و پروژه‌های ما در انتظار جذب سرمایه‌گذار باقی مانده است.

کد خبر 745077

دیگر خبرها

  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • بودجه سرویس مدارس استثنایی تهران ۲۸ برابر شد
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است
  • مقوله نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است
  • تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است
  • تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی