Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر رشت به ایجاد درآمد پایدار شهری با توجه داشتن به ابنیه های تاریخی رشت همچون ساختمان و ... خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه اصلی ترین ساختمان های تاریخی رشت در بافت مرکزی و میدان شهدای ذهاب واقع است  اظهار کرد:  معتقدم که شهرداری رشت و دیگر دستگاه های مسئوول باید با جدیت بیشتری به این مبحث بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به جذب اعتبارات استانی و ملی به منظور مرمت و بازسازی سه ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت افزود: می توانیم از فضای این ساختمان های تاریخی در رشت به منظور ایجاد گالری و موزه های مختلف استفاده کنیم و بیشتر این ساختمان های تاریخی در حوزه فعالیت شهرداری منطقه دو رشت قرار دارد .

شیرزاد با بیان  اینکه تسریع در صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده باید مورد توجه شهرداری رشت باشد بیان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای رشت متعهدانه پیگیر مرمت و بازسازی ساختمان های تاریخی تحت مالکیت شهرداری رشت است و این موضوع را تا تحقق این مهم در جلسات کمیسیون فرهنگی شورا به طور دائم پیگیری می کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه بافت فرسوده رشت جزو دغدغه های همیشگی  است بیان کرد: با مرمت و بازآفرینی بناهای تاریخی در رشت از جمله ساختمان ساعت، میرزا خلیل ، ساختمان پست، هتل ایران و... می توانیم در جذب گردشگر و ایجاد درآمد پایدار برای شهر گام های موثری برداریم.

 

 

 

بیشتر بخوانید: هوشمندسازی را لوکس می‌دانند، شهرها آثار باستانی بدون استحکام شده‌اند/ شهرداری فرصت ندارد به هوشمندسازی شهر فکر کند شرایط ورزش ایران به سمت توسعه و تعالی است/ سالن فارسی باید بازسازی می‌شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران درآمد ساخت و ساز شهرداری موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج طی خبری از تخریب ساختمان مجاور این مجموعه تئاتری خبر داد و ابراز نگرانی کرد که شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج خطرناک است. ضمن اینکه طی «طرح توسعه سنگلج» که در اوایل دهه ۹۰ ارایه شده بود، توافقات اولیه برای الحاق ساختمان تخریب‌شده فعلی به تماشاخانه انجام شده بود.

اتابک نادری مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و طراح و مسؤول پیگیری «طرح توسعه سنگلج»، درباره وضعیت پیش‌آمده در مجاورت تماشاخانه به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که وقتی خبر را شنیدم خیلی متاسف و متاثر شدم چون به این حرکت از ۲ منظر باید نگاه کرد. جامعه تئاتری، تعزیه‌خوان‌ها، هنرمندان آیینی و سنتی و دانشجویان تئاتر از سال ۹۱ که «طرح توسعه سنگلج» مطرح شد، طومارهایی را منتشر کردند و این طرح توسط بزرگان این عرصه نظیر زنده‌یادان عزت الله انتظامی و داود رشیدی با شهردار و شورای شهر وقت تهران مطرح شد. بنده هم طراح و هم مسؤول پیگیری این طرح بودم.

وی یادآور شد: «طرح توسعه سنگلج» به نوعی تصویب شد و آقای قالیباف شهردار وقت تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری دستور داد تا این طرح اجرا شود.

نادری تاکید کرد: قرار بود طی «طرح توسعه سنگلج» ساختمان مجاور تماشاخانه که اداره حقوقی شهرداری بود به عنوان یک ساختمان کمک‌کننده فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در کنار مجموعه باشد. حتی در این طرح نوشته شده بود که نیازی به تخریب و نوسازی بنا نیست بلکه با انجام یک بازسازی، تبدیل به یک بلک باکس، چند پلاتوی تمرین و گالری موزه تئاتر تهران می‌شود.

مسؤول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» اظهار کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اقدام به تعیین بودجه این طرح کرد اما این طرح متوقف شد. بعد از آن هم پیگیری‌های متعدد انجام شد و مدیران شهری وعده‌های مختلف دادند اما متاسفانه به سرانجام نرسید.

وی تصریح کرد: حرکت فعلی شهرداری تهران در تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج، نادیده‌گرفتن ساعت‌ها کار کارشناساسی و جلسات کارشناسی کمیسیون‌های مختلف شهرداری تهران و همچنین بی‌اعتنایی به خواسته هنرمندان است.

نادری متذکر شد: در تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج یک اقدام غیرقانونی شکل گرفته است چون تماشاخانه در آذر ۱۳۸۸ در فهرست میراث ملی ثبت شد. طبق ضوابط و قوانین، برای بناهای ثبت‌شده باید حریم تعیین شود. طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت و ساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود.

این هنرمند عرصه تئاتر یادآور شد: می‌گفتیم خیابان بهشت در منطقه ۱۲ تهران روح زندگی شهری خود را از دست داده است و شهرداری باید به فکر احیای این زندگی باشد. تنها جایی که عصرها به عنوان قلب تپنده فرهنگی در منطقه فعالیت می‌کند تماشاخانه سنگلج است که اگر ساخت و سازهای اداری بیشتر شود، این بنای فرهنگی نیز خفه می‌شود. نظیر اتفاقی که برای تئاترهای قدیمی در لاله‌زار افتاد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ در سمت گیشه، تماشاخانه سنگلج فرونشت داشته است، از مسؤولان و کارشناسان میراث فرهنگی خواست تا نسبت به روشن‌ شدن وضعیت حفاظت و حمایت از تماشاخانه سنگلج اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 6084430 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها