Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز گفت: این خانه تاریخی در جنب مسجد تازه شهر اردبیل قرار دارد که بعد از طی تشریفات قانونی به شماره ۳۲۵۴۴ به ثبت رسید.

او بیان کرد: این خانه تاریخی محل زندگی خاندان موذن زاده به ویژه مرحوم رحیم و سلیم موذن زاده اردبیلی است که از مفاخر هنری و مذهبی در کشور به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت ثبت تاریخی این اثر، بیان داشت: این اثر در تاریخ ۵ تیر ماه سال جاری به ثبت رسیده است.

فلاحی اضافه کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت این اثر شود، جرم محسوب شده و مجازات‌های قانونی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

ثبت خانه تاریخی خاندان موذن زاده اردبیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی خانه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد پررونق‌ترین موزه در این استان به‌شمار می‌رود.
پیمانه پرناک افزود: هم‌اکنون ١٧ موزه در استان وجود دارد.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی، چهار موزه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پنج موزه خصوصی و مشارکتی است.
وی گفت: موزه‌های مستقر در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با استقبال فراوان مردم، مسافران و گردشگران روبه‌رو است.
پرناک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی موزه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح حفاظت الکترونیکی موزه‌ها و تکمیل این طرح انجام شده است.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین انجام طرح حفاظت پیشگیرانه موزه‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری زمین به ۴۰۰ خانوار اردبیلی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل