Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز دیده بان زندان‌های انگلیس و ولز می‎گوید که نرخ مرگ و میر زندانیان بر اثر خودکشی در بازه زمانی یک ساله ۲۳ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که با وجود تکرار اقدامات پیشنهاد شده برای مقابله با مشکلات زندان‌های انگلیس و ولز، سوء مصرف مواد مخدر همچنان همانند طاعونی گریبان زندان‌های این کشور را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش نرخ مرگ و میر زندانیان در ۲۰۱۸ _۲۰۱۹، ۶ درصد افزایش داشته و به ۳۳۴ مورد رسیده است.

به گفته مقام‎های این دیده بان، اگرچه نمی‌توان آمار دقیقی از شمار مرگ و میر زندانیان که بر اثر مصرف مواد مخدر رخ داده را ارائه داد، اما یکی از موضوعاتی که در این گزارش نگران کننده است دسترسی آسان زندانیان در انگلیس و ولز به مواد مخدر است.

نتایج گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ۹۱ مورد مرگ زندانیان بر اثر خودکشی به ثبت رسیده که این در سال گذشته ۷۴ مورد بوده است. آمار‌ها به معنای آن است که در سال گذشته ۲۷ درصد از مرگ‌های رخ داده در زندان‌های انگلیس بر اثر خودکشی بوده است.

در یکی از موارد یک زندانی ۳۱ ساله که سابقه طولانی در سوء مصرف مخدر روانگردان داشت، یکبار در زمان مصرف مواد مخدر دچار حریق شد و دو روز بعد به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. به گفته مقام‎های این دیده بان تاخیر در انتقال زندانی به بیمارستان باعث مرگ آن شده که امری غیر قابل قبول است.

در موردی دیگر، یک زندانی ۳۲ ساله به دلیل ترس از پرداخت بدهی‌های مربوط به مواد مخدر خود را در زندان منچستر به دار آویخت.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد

سریال کوتاه ۶ قسمتی «اعتبار» محصول ۱۴۰۱ به تهیه کنندگی و کارگردانی هادی رحیمی در شب‌های قدر روی آنتن می‌رود. 
در خلاصه داستان این سریال آمده است: امین تاجیک مرد میانسال و معتمد محل است که کارخانه فرش دارد و در خیریه‌ای که مخصوص آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد است فعالیت می‌کند.

تمام پول‌هایی که برای خیریه جمع می‌شود به حساب امین تاجیک واریز می‌شود و در روزی که باید زندانیان را آزاد کند حساب هایش بلوکه می‌شود و خودش هم به اتهام فساد مالی به زندان می‌افتد.

امین در زندان با جوانی به نام سعید آشنا می‌شود که قبلا پدرش بار‌ها برای آزادی او اقدام کرده، اما هر دفعه امین به جای او یکی دیگر را در لیست اضافه می‌کرد و...

مجموعه نمایشی «اعتبار» را شب‌های قدر از شبکه تهران سیما بیننده باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • دستگیری قاچاقچی اصلی شیشه در تهران/کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را روانه بیمارستان کرد
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک