Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر حق دوست روز پنجشنبه در همایش بیمه سلامت استان کرمان افزود: با تلاش و اصلاح رفتارهای خودمان می توانیم به کاهش مصرف این میزان داروها کمک کنیم

وی همچنین با اشاره به وجود ۱۶ نوع سرطان که با بهداشت دهان مرتبط است افزود: بسیاری از بیماری ها حتی آلزایمر مرتبط با بهداشت دهان و دندان است بنابراین می توان با یک پیشگیری بدون هزینه از ایجاد این بیماری ها جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق دوست با تاکید بر اینکه فرهنگ سلامت مساله مهمی است که توجه به آن می تواند در پیشگیری از بیماری ها موثر باشد تصریح کرد: فرهنگ سلامت باید در جامعه نهادینه شود.

وی  با اشاره به اینکه روزگار نفتی دیگر گذشته و بچه های ما مجبور به تغییر رفتارشان هستند، اظهارداشت: زندگی نفتی ما را به گونه ای بار آورده که توقع ما را افزایش داده و بیش از جیبمان خرج کرده ایم و تا  زمانی که نتوانیم این را اصلاح کنیم فرایند منفی کماکان وجود دارد و حتی با دوباره اجرا شدن طرح تحول سلامت این مساله درست نخواهد شد.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختلالات اضطرابی کرمان ایرنا افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه افسردگی و اضطراب شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور هستند، از تدوین پیش‌نویس سند سلامت روان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فتحی آشتیانی امروز در نشست خبری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه شایع‌ترین اختلالات روانشناختی در ایران کدامند؟ اظهار کرد: افسردگی و اضطراب جزو شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور است اما به طور دقیق آماری از اینکه شیوع افسردگی و اضطراب در کدام استان‌ها و به چه میزان است، وجود ندارد.

تدوین پیش نویس سند سلامت روان

وی از تدوین پیش نویس سند سلامت روان خبر داد و گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده است؛ بررسی سیمای سلامت روان جامعه نیز یکی از مسائلی است که در دستور کار ما قرار دارد زیرا از این طریق متوجه می‌شویم که مشکلات روانشناختی به چه میزان در جامعه شیوع دارند.

تعرفه خدمات روانشناختی بخش خصوصی

فتحی آشتیانی درباره تعرفه خدمات مشاوره روانشناسی گفت: تعرفه خدمات روانشناسی در بخش خصوصی 321 هزار تومان برای مقطع کارشناسی ارشد و 378 هزار تومان برای مقطع دکترا تعیین شده است‌. افرادی که سابقه کار بیش از 15 سال دارند می‌توانند 15 درصد به این تعرفه‌ها اضافه کنند.

تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1403 اعلام شد

میزان پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره روانشناسی

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر میزان پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت روان بیان کرد: بیمه در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت خدمات روانشناسی را تحت پوشش قرار داده و 70 درصد مبلغ تعرفه را بیمه پرداخت می‌کند؛ طبیعتا همه بیمه‌ها باید بپذیرند که تعرفه‌ها را پوشش بدهند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم بیمه سلامت در حال حاضر این خدمات را پوشش می‌دهد و تامین اجتماعی هنوز به این موضوع ورود نکرده است.

برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه سال جاری خبر و ادامه داد: در نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای که در دوره پنجم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره طراحی و 15 دی‌ماه 1402 برگزار شد 16 هزار و 371 نفر ثبت نام کردند. آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شد و بعد از حدود 40 روز نتایج اعلام شد و 8 هزار و 41 نفر پذیرفته شدند.

پنجمین دوره شورای سازمان به کار خود پایان می‌دهد

وی در پایان از مشکلات پیش روی سازمان نظام روانشناسی گلایه و عنوان کرد: به دلیل ابهام و بلاتکلیفی و موانع پیش رو و فشارهای متعددی که از جوانب مختلف به شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی وارد می‌شود، پنجمین دوره شورای سازمان نظام روانشناسی تصمیم گرفته از امروز کار خود را متوقف کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، به دلایل این تصمیم اشاره‌ای نکرد و افزود: فعالیت سایر اجزای سازمان به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و معاونین سازمان کار خود را ادامه می‌دهند. معاونین آموزشی و پژوهشی که مسئولیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای را دارند به صورت جدی کار خود را ادامه می‌دهند و سایر معاونت‌ها به وظایف خود از جمله صدور پروانه مراکز و عضویت و نظارت، عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • حقیقت جالب درباره تاثیر کار کردن بر سلامت روان که احتمالاً نمی‌دانید
  • تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد