Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در ادامه سفر سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور جهان به سیرجان و شرکت درجشنواره گلیم و پسته و بازدید از روستای دارستان روستای جهانی گلیم امروز این میهمانان خارجی به همراه مسئولین استانی از کارخانه جهان فولاد و شرکت صنعتی و معدنی گهر زمین بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی عباسلو مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: کارخانه جهان فولاد سیرجان تنها مرکز تولید فولاد کشور است که سنگ آهن تا کنسانتره و شمش فولاد را یکجا متمرکز کرده است و هیچ بارگیری مواد اولیه نخواهیم داشت.

او از سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در مجتمع فولاد سیرجان خبرداد و گفت: مجموعه ما توانست با استفاده از مهندسین داخلی کارخانه تولید فولاد را با ظرفیت یک میلیون و دویست هزار تن در سال راه اندازی کند و زنجیره تولید فولاد در این شرکت تکمیل شد.

 عباسلو گفت: تا کنون در این شرکت صنعتی و معدنی ۲ هزار نفر مشغول به کار شدند و با اجرای طرح‌های توسعه در سال جاری ۵۰۰ نفر دیگر نیز در این کارخانه جذب بازار کار خواهند شد.

در بازدید سفرا و مسئولین از شرکت صنعتی ومعدنی گهر زمین غلامحسین رحیمیان مدیر مجتمع معدن سنگ آهن گهر زمین سیرجان گفت: تا‌کنون بیش از ۴۵۰ میلیون تن عملیات معدن کاری در معدن گهر زمین سیرجان استخراج شده که ۶۵ میلیون تن سنگ آهن استحصال شده است.

او افزود: این شرکت سنگ آهن با ظرفیت ۱۵ میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن دارای دو کارخانه تولید ۲ میلیون تن مجموعا ۴ میلیون تن کنسانتره آهن در سال است که خط سوم این کارخانه نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ در صد و اعتبار ۶۱ میلیون یورو و یک هزار میلیارد ریال در حال انجام است

 رحیمیان از میزان سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و ۴۱۰ میلیون یورو در بخش ناشی آلات گندله و کنسانتره خبرداد و گفت: تولید گندله مورد نیاز فولاد کشور با تولید ۵ میلیون تن گندله را در سال تولید با پیشرفت ۹۲ درصدی در حال انجام است.

مدیر این مجتمع صنعتی و معدنی افزود : بومی سازی و تکیه بر توان داخل اولویت کاری این شرکت بزرگ معدنی است ک با این رویکرد و صرفه جویی اقتصادی بیش از ۲ میلیارد ریال کاهش هزینه‌ها را داشته ایم.

او گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین معین اقتصادی شهرستان منوجان می باشد که در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی و همچنین مشاغل خانگی سرمایه گذاری کرده است.

در پایان این سفر دو روزه غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه در گفتگویی افزود: اهداف بزرگ اقتصادی را در توسعه کارخانه‌های صنعتی و معدنی شاهد بودیم و برای صادرات محصولات تولیدی به بازار‌های بین المللی کمک می‌کنیم و این وزارتخانه نیز تابع سیاست‌های اقتصادی کشور کمک می‌کند از خام فروشی جلوگیری شود.

 محمد محمود آبادی سرپرست فرمانداری سیرجان هم سفر سفرا و رایزنان اقتصادی به شهرستان خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این سفر ما موفق شدیم ذخایر معدنی و تولیدات صنعتی خود را به همراه گلیم و پسته را بیشتر به جهان معرفی کنیم.

او افزود: این شهرستان دارای ارزشمند‌ترین ذخایر معدنی و همچنین صنایع دستی و گردشگری است که به این سفرا و رایزنان اقتصادی جهان اعلام شد باب سرمایه گذاری مطمئن در همه بخش‌های اقتصادی در استان کرمان و شهرستان سیرجان با زو تمامی زیرساخت‌ها هم آماده شده است.

انتهای پیام/ی

باب همکاری بیشتر با حضور سفرای برخی کشورها باز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش شامگاه سه‌شنبه در بازدید از واحد تولید و فرآوری محصول تن ماهی در شهرستان نمین اظهار کرد: این واحد تولید صنایع غذایی و بسته بندی تولید کننده فرآورده کنسرو ماهی تن و کنسروهای گوشتی در اردبیل است که توانسته برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۱۲ تن انواع کنسرو ماهی از ظرفیت مهم تولید کنسرو تن ماهی در شمالغرب کشور به شمار می رود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری انجام یافته و طرح توسعه در کوتاه مدت، ظرفیت تولید بیش از ۱۲ کنسروتن ماهی در روز را داشته و با تولید ۵ نوع محصول از انواع ماهیان ماکرل، گیدر، هوور و زرده به صورت بهداشتی و با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی با تکنولوژی بسیار بالا در سطح کشور در حال تولید و ارسال به سراسر نقاط کشور است.

اله‌بخش با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات شیلاتی یکی از مهمترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه است، تصریح کرد: رغبت سرمایه‌گذاران به صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی مربوط به ویژه در صنعت کنسروسازی بالاست.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته ‏در این سرمایه‌گذاری چرخه تامین مواد اولیه و دستیابی به بازارهای هدف قابل اعتماد و تضمین فروش محصولات ‏تولیدی است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بازدید از خط تولید و آزمایشگاه های کارخانه در دیدار با مدیران کارخانه در جریان روند پیشرفت طرح های توسعه این مجموعه قرار گرفت.

کد خبر 6080675

دیگر خبرها

  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل