Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزیمعاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: میزان عمق ساخت داخل در حوزه واگن‌های باری ۸۵ درصد است که پروژه‌هایی در خصوص افزایش آن تا ۹۵ درصد در حال تدوین و تعریف است.

به گزارش ایسنا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه نشست هم اندیشی فعالان صنعت ریلی در استانداری مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت مناسبی در تولید انواع واگن‌های باری، مسافری، مترو و لوکوموتیو در کشور وجود دارد که بخش عمده‌ای از این ظرفیت در سال‌های گذشته استفاده شده و بخشی هنوز مازاد بوده و قابلیت بهره‌گیری و بهره‌برداری از این ظرفیت به مقدار بیشتر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان عمق ساخت داخل در حوزه واگن‌های باری مناسب است به طوری که بالای ۸۵ درصد از این محصول در داخل کشور ساخته می‌شود که پروژه‌هایی در راستای افزایش این ظرفیت تا ۹۵ درصد در حال تدوین و تعریف است.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه واگن‌های مسافری، عمق ساخت داخل بیش از ۶۵ درصد است که پروژه‌هایی نیز در خصوص افزایش این ظرفیت در دستور کار قرار دارد، همچنین امکان رسیدن به ساخت داخل در زمینه ساخت واگن‌های مترو ۵۶ درصد است که این امکان دست یافتنی است و تحقق این مهم نیازمند همکاری تمام ارکان و سیاستگذاران است تا از این ظرفیت‌های موجود در کشور به نحو احسن استفاده شود.

صادقی نیارکی بیان کرد: برای نخستین بار طراحی مهندسی واگن‌های مترو در قالب قراردادی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران امضا شده که بر اساس آن، پس از ساخت نمونه اولیه، بر اساس قرارداد تکمیلی بیش از ۴۰۰ دستگاه واگن های مترو هفت واگنه در کشور ساخته و تولید می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت نخست در کشور تکمیل نیازمندی داخل در حوزه انواع واگن‌ است و برای صادرات نیز باید بعد از تامین نیازهای داخل برنامه‌ریزی مناسب انجام شود. در حال حاضر برنامه‌هایی برای صادرات واگن‌های باری وجود دارد که نیازمند الزاماتی از جمله پاس کردن برخی استانداردهای بین المللی است که این مهم در مرحله مطالعه و پیاده سازی قرار دارد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: ظرفیت تولید سالانه در حوزه واگن باری ۲۸۰۰ دستگاه و در حوزه واگن مسافری هزار دستگاه است، اما قطعا ظرفیت اصلی قابل استفاده بسیار بالاست که البته هنوز به صورت ۱۰۰ درصدی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

گفتنی است، معاون وزیر صنعت در سفر به اراک از شرکت واگن پارس نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادقی نیارکی صنعت ریلی استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستا‌های اطراف آن را تامین می‌کند برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت داده شد.

علی اسدی با بیان اینکه این پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هر کدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی اضافه کرد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکر‌های جدید و تعویض شش عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در این پست انجام شده است.

وی افزود: احداث فونداسیون برای ترانس‌های شماره یک و دو جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ۳۳ کیلوولت در خروجی ترانس شماره ۴، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری در تلاش است تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار کند، بیان کرد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت و پست ذخیره گاز بهینه‌سازی شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی