Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، جعفر سرقینی با بیان اینکه امسال تولیدات و صادرات محصولات معدنی با رشد همراه بوده است گفت: با وجود تحریم ها، بیش از ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی در نیمه نخست امسال تولید شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۲۸ میلیون تن برسد، همچنین صادرات فولادی کشور نیز در نیمه نخست سال به ۶ میلیون تن رسید که نشان از عزم فعالان صنایع معدنی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش تولید و صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی در حالی به دست آمده که میزان ارزبری فولاد در هر تن از ۱۰۰ دلار به ۷۰ تا ۷۵ دلار کاهش یافته است.

سرقینی با اشاره به اینکه عوارض صادراتی برای ماه‌های مهر و آبان پایش می‌شود اظهار داشت: اطلاعات مربوط به این عوارض به کارگروهی متشکل از وزیر صنعت، رئیس کار بانک مرکزی و دیگر مسئولان ذی ربط منتقل خواهد شد با دعوت از تشکل‌ها برای بحث‌های کارشناسی در ارتباط با عوارض صادراتی، امانت داری می‌کنیم تا بهترین تصمیم‌ها اتخاذ شود.

این مقام مسوول ادامه داد: باید به بخش اکتشافات معدنی توجه ویژه‌ای شود، زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات هم‌تراز با سایر بخش‌های این زنجیره نبوده است. البته در حوزه اکتشافات، اقدامات زیربنایی و تهیه نقشه‌ها توسط سازمان زمین شناسی و ایمیدرو اقدامات موثری در حال شکل‌گیری است.

وی به همکاری همه بخش‌ها در زمینه تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: اگر هر اقدامی در چارچوب نقشه راه باشد قطعا از حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برخوردار خواهد بود. توسعه آلومینیوم مناسب با توسعه معادن بوکسیت و آلومینا نبوده و متاسفانه امروز وابسته به واردات آلومینا هستیم که امیدواریم این نیاز با یک همت جمعی برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: معدن وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید