Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی به‌عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای هر جامعه و منطقه به شمار می رود که در سال‌های اخیر با توجه به استفاده بیشتر از فناوری های نوین گام‌های مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در اکثر نقاط کشور برداشته شده است.

شهرستان مهرستان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران است و بر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ جمعیت این شهرستان بیش از ۷۰ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوع سرقت کابل های مخابراتی در مهرستان موضوع تازه ای نیست و سرقت کابل های مسی مخابراتی موجب قطع ارتباط بسیاری از خطوط تلفن ثابت در مقاطع و زمان های مختلف در این شهرستان شده و می شود و علاوه بر قطع خطوط ارتباطی مشترکان، سالانه چندین میلیارد تومان به مخابرات هم ضرر می رساند.

اما این بار قطعی های تلفن ثابت و اینترنت ارگان های خدماتی از جمله اورژانس ۱۱۵، بیمه سلامت، دفترپیشخوان دولت، اداره صنعت معدن و تجارت و بسیاری از فروشگاه ها و ساکنین محله «میرآباد» شهر مهرستان را کلافه کرده است.

سید بهمن حسینی مسئول دفتر پیشخوان مهرستان در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در طول یکسال گذشته سه بار کابل تلفن محله «میرآباد»  به سرقت رفته و هر بار برای نصب کابل جدید از ۱۰روز الی یک ماه  معطل شده ایم که مسئولین باید به این وضعیت رسیدگی کنند.

وی افزود: صدور بیمه سلامت، اظهارنامه مالیاتی، تائیدیه تحصیلی دانشجویان، پرداخت الکترونیکی قبوض،  قبول عرضه خدمات سایر اپراتورهای تلفن همراه از جمله خدماتی است که در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود.

حسینی بیان داشت: تنها علت قطعی های مکرر خطوط تلفن ثابت حفر چاله های بدون حصارکشی و ایمن سازی جهت ساخت و ساز در مرکز شهر است که نیاز است در این زمینه  اقدام شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه کنندگان به این شعبه با تحمل هزینه رفت و آمد و طول مسیر راه جهت صدور دفترچه بیمه سلامت که امری بسیار مهم و ضروری است با این مشکلات مواجه هستند.

مسئول دفتر بیمه سلامت مهرستان با اشاره به اینکه روزانه بیش  ۴۰۰ نفر به این شعبه جهت دریافت خدمات الکترونیکی مراجعه می کنند، تصریح کرد:  حدود ۶۰ هزار نفر از شهروندان مهرستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ مهرستان هم در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت : انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه و تاخیر در رسیدن عوامل اورژانس به دلیل دیر مطلع شدن چه کسی باید پاسخگو باشد.

یکی از شهروندان مهرستانی نیز به خبرنگار مهر گفت:  چند روز پیش بیماری را به اجبار با ماشین  شخصی به بیمارستان اعزام کردیم چرا که امکان تماس با ۱۱۵وجود نداشت.

حبیب حسین زهی ادامه داد: اگر نصف شب حال کسی خراب شود و ماشین شخصی نداشته باشد، جانش را در صورت تداوم قطعی تلفن های ثابت و سیار به راحتی از دست می دهد.

لازم به ذکر است، در اکثر روستاهای شهرستان مهرستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شدت مشکل وجود دارد و این روستاها اینترنت ندارند در حال که طی سفر محمد جواد آذری جهرمی در آبان ۱۳۹۷ به استان سیستان و بلوچستان خبرگزاری مهر، گزارشی مبنی بر اینکه «سفر وزیر تاثیری بر قطعی های مکرر تلفن در سیستان و بلوچستان نداشت» منتشر کرد، اما همچنان این مشکل در حوزه بخش مرزی آشار و  شهرستان مهرستان ادامه دارد.

کد خبر 4760130

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان مخابرات اربعین 98 بوشهر اربعین حسینی بارش باران ایلام سانحه تصادف گرگان قزوین مشهد شهرکرد شهادت امام رضا ع بیرجند استانداری سمنان مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟

ایتنا - اخیراً اصطلاح جدیدی  اسم  "انگشت آیفون" رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.
اخیراً نگرانی جدیدی در رابطه با اثرات بالقوه استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند پدیدار شده است، زیرا اصطلاح "انگشت آیفون" با اشاره به علامت یا خمشی که ممکن است به دلیل نگه داشتن گوشی به روشی خاص روی انگشت صورتی ظاهر شود، گسترش یافته است. 

این روزها اصطلاح جدیدی  اسم  "انگشت آیفون" رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

تشخیص "انگشت آیفون"
هیچ شکی وجود ندارد که استفاده مداوم از گوشی می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات شود، و در حالی که برخی ادعاها در مورد آسیب‌، ممکن است اغراق‌آمیز باشند، برخی دیگر واقعی هستند و آسیب‌های جدی و طولانی‌مدت به همراه دارند.

در میان این موارد چیزی است که به نام «بدشکلی بالینی» شناخته می‌شود، که تغییر شکل انگشت است که باعث خم شدن نوک انگشت کوچک در نزدیکی انگشت حلقه می‌شود.

برای تعیین اینکه آیا کسی "انگشت آیفون" دارد یا خیر، باید هر دو انگشت صورتی را روی دستان خود بکشند و ببینند که آیا یکی از آنها تفاوت محسوسی با دیگری دارد، به ویژه در دست غالب خود که در آن گوشی را گرفته است. ممکن است یک خم یا برآمدگی در مفصل پایینی انگشت کوچک وجود داشته باشد.

نظر پزشکان
بسیاری از جراحان ارتوپد ایده «انگشت آیفون» را به عنوان یک موضوع گسترده رد کرده‌اند و توضیح می‌دهند که اکثر تصاویری که ادعا می‌کنند شکاف‌ها و تغییرات انگشت صورتی را نشان می‌دهند، تنها تغییراتی را در آناتومی طبیعی نشان می‌دهند و شواهدی از بیماری ناشی از گوشی‌های هوشمند نیستند. 

خوشبختانه، پزشکان می‌گویند تلفن‌های همراه آنقدر سنگین نیستند که جریان خون را متوقف کنند یا به اعصاب آسیب بزنند. در حوزه پزشکی به طور کلی، هیچ تشخیص رسمی برای "انگشت آیفون" وجود ندارد.

 

چندین مشکل دیگر
اگرچه مفهوم "انگشت آیفون" هنوز نامشخص است، کارشناسان به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار می‌دهند که اثرات بالقوه استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها را برای سلامتی نادیده نگیرند.

استفاده طولانی مدت از گوشی می‌تواند به بسیاری از مشکلات مفاصل و مشکلات اسکلتی عضلانی منجر شود، در حالی که سندروم آرنج گوشی هوشمند هم هست که از نظر پزشکی به عنوان سندرم تونل کوبیتال شناخته می‌شود، افرادی که معمولاً هنگام ارسال پیام‌ها آرنج خود را برای مدت طولانی تا بیش از 90 درجه خم می‌کنند، تاثیر می گذارد. 

به‌علاوه، چیزی به نام «شست پیامک» یا گردن مخوف هم وجود دارد.

در مورد گردن، پزشکان معتقدند که وزن سر حدود 4.5 تا 5.5 کیلوگرم است، که هنگام خیره شدن به گوشی هوشمند، وقتی به پایین نگاه می‌کنید، بار روی عضلات گردن خود را افزایش می دهید. این فشار اضافی می‌تواند باعث درد و اسپاسم عضلانی شود.

راه‌های پیشگیری
شاید با خواندن این مقاله، نگران سندرم انگشت آیفون شوید. اما بهتر است بدانید که اوضاع آنچنان هم نگران کننده نیست ولی مهم است که خطرات احتمالی ناشی از استفاده طولانی مدت از تلفن هوشمند را بپذیریم.

انجام اقدامات پیشگیرانه و محدود کردن استفاده از گوشی هوشمند، و همچنین تغییر روش حمل آن، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی یا هر بیماری دیگر مانند "انگشت آیفون" کمک کند.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد