Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا یوسف نژاد  اظهار کرد: بدون خویشتن داری، تک فرزند خانواده در خطر تبدیل شدن به موجودی خودخواه و طلبکار بوده و بخش قابل توجهی از روحیه صبوری و عزت نفس در گروی یادگیری در انتظار نوبت بودن است.

وی ادامه داد: در خانواده‌های چند فرزند کودکان صبر کردن را می‌آموزند، زیرا مجبورند، برای نمونه اگر پدر یا مادر پوشک بچه کوچک را عوض می‌کند برادر یا خواهر چهار ساله او که آب می‌خواهد باید صبر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف نژاد با بیان اینکه در بیشتر موارد تک فرزندان فکر می‌کنند خواسته آن‌ها در اولویت و بر همه چیز تقدم دارد، خاطرنشان کرد: والدین باید به آن‌ها بیاموزند که همیشه این چنین نیست.

وی اضافه کرد: برخی مواقع لازم می‌شود کودکمان را به علت عدم رعایت مقررات منزل از برخی امتیازات محروم کرده و بر اجرای مقررات پافشاری کنیم تا به اشتباه خود پی ببرد.

این مقام مسئول در ارتباط مهارت خوش رفتاری و احترام به دیگران، توضیح داد: رفتار خوب به معنای احترام گذاشتن به احساسات و علائق دیگران است که گاهی باید بر خواسته و احساسات خود آن را ترجیح دهیم.

وی با اشاره به اینکه اخلاق خوب شامل پرورش دادن توانایی‌های شناخت خوب از بد و صحیح از غلط است، خاطرنشان کرد: اخلاق خوب برخورداری از توانایی شناخت خوب از بد و صحیح از غلط است.

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: همانطور که به تک فرزندمان صبر کردن آموزش می‌دهیم توجه کردن به تاثیر کلمات و حرکاتمان بر دیگران را نیز به او گوشزد می‌کنیم.

وی افزود: بچه‌ای خوددار و خود کنترل است که بتواند رفتار خود را بررسی کرده و بفهمد که آیا رفتار وی روی کسی اثر می‌گذارد؟ آیا رفتار او کسی را خوشحال یا ناراحت نمی‌کند؟

یوسف نژاد ادامه داد: در خانواده‌هایی که بیشتر از یک بچه دارند، فرزندان خیلی درگیر حرکات والدین خود نیستند، اما در خانه‌های تک فرزند، هیچ موردی ندیده یا نشنیده باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه تربیت درست به بچه کمک می‌کند که بر عواطف و رفتارهایش کنترل پیدا کند، اضافه کرد: تربیت موثر شامل استفاده از قواعد روشن و صحبت کردن در مورد آن‌ها است، اقدامات با ثبات، سریع و به موقع ما به فرزند می‌فهماند که والدین مسئله را خیلی جدی گرفته اند.

منبع :ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مجری در ادامه این صحبت از معاون وزیر نیرو می‌پرسد، اطلاع دارید که در سایر وزارت خانه‌ها میزان تشویقی فرزند اول چقدر است؟!

کد خبر 846419 برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم فرزندآوری

دیگر خبرها

  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • (ویدیو) پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی